A teszt második napján ismét Sykes és a Kawasaki végzett az élen, mögötte a két fantasztikusan teljesít? Suzuki ért fel a képzeletbeli dobogóra. Negyedikként a friss csapatváltás után Marco Melandrit találjuk, aki igen ígéretesen kezd az Apriliával. Ideje teljesen versenyképes már az els? teszt után is, ráadasul a második tesztnapon tovább faragott a hátrányból.
Sykes teljesítménye egyenletes volt. Nem akadályozták a tavalyi évben elszenvedett sérülések. Csupán öt ezreddel maradt el Carlos Checa rekordjától. A Ninjának sosem feküdt Philip Island, így a mostani id?vel mindenki maximálisan elégedett a csapatban.
Tom Sykes:
‘Meg vagyok elégedve a változtatásokkal, sok kört tettünk meg a teszt ideje alatt, és a teljesítményünk rendkívül következetes volt. Phillip Island számunkra mindig is egy ‘trükkös’ pálya volt, de most sikerült megtalálnunk a ritmust.’
A suzukis Lowes elég határozottan kezdte a mai napot, és folyamatosan javította a tegnapi teljesítményét, végül 1:30.5-tel sikerült beállítania csapattársa el?z? napi legjobbját. Laverty egyenletesen er?s formát mutatott a két nap alatt. Az egyetlen versenyz?, aki a délutáni utolsó menetben befért 1:31 alá, az ír volt, akinek a teljesítménye a négy pályára lépés alkalmával mindössze öt tizedmásodpercen belül változott.
Annak ellenére, hogy a 28 fokos h?mérsékletnek köszönhet?en a pálya már csúszóssá vált, Laverty továbbra is uralta az utolsó szakaszt. Az utolsó tizenöt percben egy 1:30.8-as körrel ismét bejelentkezett a top helyezésért, végül a hétf?i legjobb ideje a kombinált végelszámolásban elégnek bizonyult az el?kel? második helyre.
A Voltcom Crescent Suzuki jellemz?en ezen a teszten arra koncentrált, hogy minél több kulcsfontosságú finombeállítást végezzen el az els? versenyhétvége el?tt. Sokat dolgoztak azon, hogy megtalálják az ideális egyensúlyt a tapadás és a gumi élettartama között, ez a legnagyobb kihívás itt Phillip Islanden. A csapat tovább akarta finomítani a Suzuki GSX-R viselkedését a kanyarokban, erre a pálya számtalan gyors kanyarja miatt különösen nagy szükség van. Tovább finomították az elektronikus rendszert is annak érdekében, hogy növeljék a tapadást, és a hátsó kerék minél hatékonyabban le tudja tenni a motorer?t az aszfaltra. Közben az Öhlinsnek köszönhet?en további alkatrészeket próbáltak ki az els? futóm?ben. A nap utolsó menetében lehet?sége volt az alakulatnak megjáratni az els? plombált versenyblokkját a péntek reggeli kvalifikációs edzés el?tt.
Eugene Laverty:
“A mai nap jó volt. Egy csomó mindent kipróbáltunk, és a végén talán a legnagyobbat léptük a helyes irányba. Az utolsó tizenöt percben sokat javítottunk a hátsó futóm? beállításán, szóval nagyon örülök, hogy a tesztet az élmez?nyben zártuk, és hogy jó köröket futottunk a nagy meleg ellenére. Még van pár apróság, amit ki kell majd próbálnunk a versenyhétvégén, de összességében nagyon örülök, hogy Suzukin versenyzek és lankadatlanul fejl?dni fogunk.”
Alex Lowes:
“A teszt jó volt. Örülök, hogy két nap után az összesítésben befértem a top háromba. Keményen dolgoztam, ma délután egyenletes köröket mentem, volt pár problémánk, de azok sem tudták elrontani a kedvem. Nem hiszem, hogy sokan gondolták volna, hogy máris ilyen közel leszünk, és hogy pár nap alatt olyan er?s formába lendülünk, amire a hétvégéhez szükségünk lesz. Nagyon szeretek a GSX-R-rel motorozni, ez egy olyan gép, amit valóban nagyon keményen tudsz hajtani, és nekem úgy t?nik, hogy minél jobban ütöm, annál jobban m?ködik. Köszönet mindenkinek a csapatomban, nagyszer? a légkör és igazán jól érzem magam.”
Phillip Island – eni FIM SuperbikeVilágbajnokság Teszt – 2. nap: 1. Tom Sykes (Kawasaki) 1’30.239; 2. Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki) 1’30.528; 3. Marco Melandri (Aprilia) 1’30.579; 4. Davide Giugliano (Ducati) 1’30.644; 5. Sylvain Guintoli (Aprilia) 1’30.766; 6. Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki) 1’30.767
Phillip Island – eni FIM Superbike Világbajnokság – Összesített id?eredmények: 1. Tom Sykes (Kawasaki) 1’30.239; 2. Eugene Laverty (Voltcom Crescent Suzuki) 1’30.513; 3. Alex Lowes (Voltcom Crescent Suzuki) 1’30.528; 4. Marco Melandri (Aprilia) 1’30.579; 5. Davide Giugliano (Ducati) 1’30.644
Legutóbbi hozzászólások