EST. 2002

WSBK Misano: a versenyz?k mondták

Leon Haslam – 12. / 8.

„Az els? versenyen valami volt kóser a motor elejében. Sokáig kint voltam a vizes gumikon, felverekedtem magam a negyedik helyig, de hamarabb kellett volna megejteni a motorváltást. A száraz gumikkal már csak négy köröm maradt a végéig, kés?bb levontuk a konzekvenciát: öt körrel hamarabb kellett volna bejönnöm a cserére. Ez egyértelm?en az én hibám volt, rosszul döntöttem. A második felvonásban sem ment minden a terv szerint, a blokk valamiért nem m?ködött megfelel?en, nem követte tökéletesen a gázparancsaimat, ezért folyton túl forrón estem be a kanyarokba, az eleje állandóan ki akart esni alólam. Érdekes, de nem rakoncátlankodott állandóan, s?t, amikor az elektronika és a blokk is jól m?ködött, a körid?im voltak annyira jók, mint az elejének, de a verseny kétharmadában kénytelen voltam a blokkal küszködni. Nem volt kellemes.”

Ryuichi Kiyonari – kiesett / 14.

„Az els? verseny nyilván felejt?s, hiszen sikerült a legels? körben kiesnem. Egy óriási high-side majdnem ledobott, valahogy megfogtam, de utána összeütköztünk Jonathannal, önhibámon kívül. A váltórudazatom megsérült, plusz a blokk is kaphatott valamit, nem m?ködött tökéletesen, így az els? körnél nem jutottam tovább. A második futam rendben zajlott, de nem volt meg bennem ugyan az a kellemes érzés, mint a szombati id?mér?kön, nem tudtam tartani a versenytempót. Ennek ellenére a beállításaim kezdenek összeállni, kis lépésekkel ugyan, de folyamatosan fejl?dünk. Remélem Doningtonban jobban fog sikerülni, szeretem azt a pályát, utána pedig irány egy imolai teszt, ahol, remélem, még tovább fogunk fejl?dni.”

Ruben Xaus – 14. / 16.

„Jó érzés volt újra vezetni egy futamot, tudván, hogy ugyanazokkal a gumikkal tudok gyorsabb lenni, mint amit a többiek is használnak. Semmi problémát nem jelentett a nedves aszfalt, magabiztosan motoroztam, és ha nem száradunk fel, talán okozhattunk volna meglepetéseket… De sajnos felszáradt a pálya, be kellett jönni a szárazgumis pótmotorért. A boxunk nagyon közel volt a boxutca kijáratához, nem gondoltam volna, hogy kikanyarodva képes leszek elérni a sebességhatárt a vonalig, mégis beintettek egy áthajtásos büntetésre sebességtúllépés miatt. A motorváltás megfelel? pillanatát sem könny? jól eltalálni, de mindannyinknak ez volt az els? ilyen alkalom, ehhez még hozzá kell szoknunk. A második futamon próbáltam minél inkább a motor stílusához igazodni, és úgy érzem emiatt ismét rengeteg újat tanultam a BMW-r?l, ráadásul a verseny végére már az elöl men?kkel megegyez? körid?ket motoroztam.”

Troy Corser – nem rajtolt el / 19.

„Nos, valójában nincs sok amit mondhatnék, kivéve hogy rettent? csalódott vagyok, f?leg hogy pénteken még olyan jól mentek a dolgok, bíztatóak voltak a jelek. Az els? futam kész katasztrófa volt, hiszen el sem tudtam rajtolni! Ötletem sincs, hogy miért dobott át a motor, egy szempillantás alatt történt az egész, mindenféle figyelmeztetés nélkül, úgy estem el, hogy szinte még hozzá sem értem a gázhoz. Még szerencse, hogy nem sérült meg a vállam, amelyikre ráestem. Nem hiányzott volna még egy sérülés. A második futamon aztán végképp elkeseredtem: valami nem volt rendben a motorral, szinte fogalmam sem volt, hogy mit m?vel alattam a kanyarokban, vagy a kigyorsításokon. Túl ideges és instabil volt, de tudtam, hogy ha másért nem is, a telemetriamérnökeim miatt folytatnom kell a versenyt így is. Minél hamarabb le kell ülnünk és megoldásokat kell találnunk a felmerült problémákra, bár azzal is tisztában vagyok, hogy Doningtonban valószín?leg nem találkozunk majd hasonló hátráltató tényez?kkel, mint itt Misanóban. Minden esetre bizakodó maradok, remélem sikerül újra olyan eredményeket hoznunk, mint a szezon elején.’

ugrás fel