Spies kanosszájának újabb felvonását láthattuk. A tehetséges amerikai újonc az egyik legbalszerencsésebb figurája a mez?nynek. A lehengerl? sebesség megvan, egyedüli ellenfele saját motorja. Ez már a sokadik forduló, ahol egyszer?en nem partnere az új R1-es. Most a folyamatosan csúszó kuplung miatt n?tt a hátránya.
Els? verseny
Hiába volt az els? futamban mutatott parádés motorozás. Pedig Ross Brown módjára taktikázott a csapat, a megfelel? id?ben jöttek ki motort cserélni, a legalkalmasabb keveréket választották, így lett meg a gy?zelem a negyedik helyr?l. A vizes pályán egyértelm?en hátrányban volt Spies a tapasztaltabb Shane Byrne, Carlos Checa, Michel Fabrizio triónál. De, amint felszáradt az ideális ív, szárnyalt az amerikai.
Végre a tavalyi brit bajnok is megcsillogtatta motoros tudását, neki pont a felszáradó pálya lett a veszte. Checának meg a motorcsere. A Ten Kate csapat pechszériájáról szólt ez a viadal. Rea fel sem tudott állni a rajtrácsra, majd a box-ból rajtolva áthajtásos büntetéssel sújtották, erre jött még a tartalék motor lefulladása a motorcserénél. Rea-nek úgy is mindegy volt ekkor már, de Checa a második helyet dobta el a rakoncátlankodó elektronika miatt.
A BMW viszont egy ideig elteszi a vitrinbe ennek a futamnak a felvételét: Ruben Xaus, ha három kör erejéig is, de vezette a mez?nyt. Történelmi pillanat a bajorok számára. Kell is nekik a siker. Pláne azután, hogy David Knight egyszer?en faképnél hagyta a gyár endurós alakulatát a pocsék technikára hivatkozva.
Spies akár kés a vajban, úgy hatolt át a mez?nyön a motorcsere után, könnyedén hozta a nyolcadik diadalát. Byrne ügyesen mentette meg a második helyét az utolsó körök izgalmát hozó Fabrizio-Smrz csata résztvev?it?l. A bajnoki címre ácsingózó olasz megköszönheti csapatának a plusz lóer?ket, másképp’ nem tudta volna lenyomni a superpole cseh h?sét.
WSBK, Misano 2009 – Els? verseny, végeredmény
|
|
1 – Ben Spies – Yamaha WSB – 45’02.773 Nem ért célba |
Második verseny
Jonathan Rea kamatostul visszakapta az élett?l az els? versenyt. Az utolsó kanyarig harcban volt a gyári Ducatikkal, stílusosabban nem is nyerhette volna meg élete els? superbike-os versenyét. Az olasz telivéreket legy?zte a hazai pályán, Valentino Rossi szeme láttára.
A Ten Kate csapat hosszú id?t várt az újabb gy?zelemre. A 2007-es bajnok csapat utoljára Ryuichi Kiyonari révén gy?zött a Donington Parkban. Annak meg már egy éve. A holland székhely? istálló új Öhlins telóva kísérletezett egész hétvégén, ami nagyon meggy?z?nek bizonyult már a szabadedzéseken is, az Észak-Ír fenomén a superpole-on meg majdnem elcsípte vele az els? rajtkockát.
A második verseny elején látszott már, hogy a Haga-Rea-Fabrizio trió dönti el a gy?zelem sorsát, és már az is tiszta volt az els? körökben, hogy Spies nem fog idén másodszorra harmadszorra duplázni. Látványosan lassú volt az amerikai, a leintés után derült ki, hogy a folyamatosan csúszó kuplung miatt nem tudta a saját tempóját diktálni az els? körökben. A mindig h?vös és nyugodt újonc ezt már nem bírta idegekkel: a célbaérés után egy hatalmasat csapott az R1-es tankjára.
Rea meg a leveg?t bokszolta örömében, kilencedik 1000-es versenyén felért a csúcsra. Fabrizio így lecsúszott a hazai diadalról, de legalább hátrányát csökkentette Spies-szel és Hagával szemben. A pályát köztudottan utáló Nori parádésan mentette a menthet?: 48 ponttal megy Spies és 55-tel a csapattárs el?tt, mikor már csak hat forduló van vissza az idei bajnokságból.
WSBK, Misano 2009 – Második verseny, végeredmény
|
|
1 – Jonathan Rea – HANNspree Ten Kate Honda – 39’11.204 Nem ért célba RT – David Salom – Team Pedercini – 31’50.849 A világbajnokság állása 1 – N. Haga – 292 |
Legutóbbi hozzászólások