EST. 2002

WSBK, Misano: Spies és Rea

Spies kanosszájának újabb felvonását láthattuk. A tehetséges amerikai újonc az egyik legbalszerencsésebb figurája a mez?nynek. A lehengerl? sebesség megvan, egyedüli ellenfele saját motorja. Ez már a sokadik forduló, ahol egyszer?en nem partnere az új R1-es. Most a folyamatosan csúszó kuplung miatt n?tt a hátránya.

Els? verseny

Hiába volt az els? futamban mutatott parádés motorozás. Pedig Ross Brown módjára taktikázott a csapat, a megfelel? id?ben jöttek ki motort cserélni, a legalkalmasabb keveréket választották, így lett meg a gy?zelem a negyedik helyr?l. A vizes pályán egyértelm?en hátrányban volt Spies a tapasztaltabb Shane Byrne, Carlos Checa, Michel Fabrizio triónál. De, amint felszáradt az ideális ív, szárnyalt az amerikai.

Végre a tavalyi brit bajnok is megcsillogtatta motoros tudását, neki pont a felszáradó pálya lett a veszte. Checának meg a motorcsere. A Ten Kate csapat pechszériájáról szólt ez a viadal. Rea fel sem tudott állni a rajtrácsra, majd a box-ból rajtolva áthajtásos büntetéssel sújtották, erre jött még a tartalék motor lefulladása a motorcserénél. Rea-nek úgy is mindegy volt ekkor már, de Checa a második helyet dobta el a rakoncátlankodó elektronika miatt.

A BMW viszont egy ideig elteszi a vitrinbe ennek a futamnak a felvételét: Ruben Xaus, ha három kör erejéig is, de vezette a mez?nyt. Történelmi pillanat a bajorok számára. Kell is nekik a siker. Pláne azután, hogy David Knight egyszer?en faképnél hagyta a gyár endurós alakulatát a pocsék technikára hivatkozva.

Spies akár kés a vajban, úgy hatolt át a mez?nyön a motorcsere után, könnyedén hozta a nyolcadik diadalát. Byrne ügyesen mentette meg a második helyét az utolsó körök izgalmát hozó Fabrizio-Smrz csata résztvev?it?l. A bajnoki címre ácsingózó olasz megköszönheti csapatának a plusz lóer?ket, másképp’ nem tudta volna lenyomni a superpole cseh h?sét.

WSBK, Misano 2009 – Els? verseny, végeredmény

1 – Ben Spies – Yamaha WSB – 45’02.773
2 – Shane Byrne – Sterilgarda – 45’10.704
3 – Michel Fabrizio – Ducati Xerox Team – 45’14.609
4 – Jakub Smrz – Guandalini Racing – 45’14.659
5 – Noriyuki Haga – Ducati Xerox Team – 45’34.443
6 – Yukio Kagayama – Suzuki Alstare BRUX – 45’36.014
7 – Jonathan Rea – HANNspree Ten Kate Honda – 45’38.545
8 – Tom Sykes – Yamaha WSB – 45’44.704
9 – Shinya Nakano – Aprilia Racing – 45’54.280
10 – Matthieu Lagrive – Honda Althea Racing – 46’02.694
11 – Carlos Checa – HANNspree Ten Kate Honda – 46’07.058
12 – Leon Haslam – Stiggy Racing Honda – 46’07.086
13 – Max Biaggi – Aprilia Racing – 46’22.595
14 – Ruben Xaus – BMW Motorrad Motorsport – 46’25.185
15 – Alessandro Polita – Celani Race – 46’34.408
16 – Jamie Hacking – Kawasaki World Superbike R.T. – 46’42.603
17 – Broc Parkes – Kawasaki World Superbike R.T. – 46’45.737
18 – Fonsi Nieto – Suzuki Alstare BRUX – 46’46.076
19 – Lorenzo Lanzi – DFX Corse – 45’03.442
20 – Vittorio Iannuzzo – Squadra Corse Italia – 45’09.721
21 – David Checa – Yamaha France GMT 94 Ipone – 45’30.538
22 – Gregorio Lavilla – Guandalini Racing – 45’37.924
23 – David Salom – Team Pedercini – 46’33.270

Nem ért célba

RT – Luca Scassa – Team Pedercini – 39’52.447
RT – Matteo Baiocco – PSG-1 Corse – 31’00.501
RT – Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport –
RT – Ryuichi Kiyonari – Ten Kate Honda Racing –
NS – John Hopkins – Stiggy Racing Honda –
EX – Roland Resch – TKR Suzuki Switzerland – 45’37.315

Második verseny

Jonathan Rea kamatostul visszakapta az élett?l az els? versenyt. Az utolsó kanyarig harcban volt a gyári Ducatikkal, stílusosabban nem is nyerhette volna meg élete els? superbike-os versenyét. Az olasz telivéreket legy?zte a hazai pályán, Valentino Rossi szeme láttára.

A Ten Kate csapat hosszú id?t várt az újabb gy?zelemre. A 2007-es bajnok csapat utoljára Ryuichi Kiyonari révén gy?zött a Donington Parkban. Annak meg már egy éve. A holland székhely? istálló új Öhlins telóva kísérletezett egész hétvégén, ami nagyon meggy?z?nek bizonyult már a szabadedzéseken is, az Észak-Ír fenomén a superpole-on meg majdnem elcsípte vele az els? rajtkockát.

A második verseny elején látszott már, hogy a Haga-Rea-Fabrizio trió dönti el a gy?zelem sorsát, és már az is tiszta volt az els? körökben, hogy Spies nem fog idén másodszorra harmadszorra duplázni. Látványosan lassú volt az amerikai, a leintés után derült ki, hogy a folyamatosan csúszó kuplung miatt nem tudta a saját tempóját diktálni az els? körökben. A mindig h?vös és nyugodt újonc ezt már nem bírta idegekkel: a célbaérés után egy hatalmasat csapott az R1-es tankjára.

Rea meg a leveg?t bokszolta örömében, kilencedik 1000-es versenyén felért a csúcsra. Fabrizio így lecsúszott a hazai diadalról, de legalább hátrányát csökkentette Spies-szel és Hagával szemben. A pályát köztudottan utáló Nori parádésan mentette a menthet?: 48 ponttal megy Spies és 55-tel a csapattárs el?tt, mikor már csak hat forduló van vissza az idei bajnokságból.

WSBK, Misano 2009 – Második verseny, végeredmény

1 – Jonathan Rea – HANNspree Ten Kate Honda – 39’11.204
2 – Michel Fabrizio – Ducati Xerox Team – 39’11.267
3 – Noriyuki Haga – Ducati Xerox Team – 39’11.661
4 – Jakub Smrz – Guandalini Racing – 39’14.839
5 – Carlos Checa – HANNspree Ten Kate Honda – 39’15.664
6 – Shane Byrne – Sterilgarda – 39’15.742
7 – Tom Sykes – Yamaha WSB – 39’23.883
8 – Leon Haslam – Stiggy Racing Honda – 39’23.967
9 – Ben Spies – Yamaha WSB – 39’24.441
10 – Max Biaggi – Aprilia Racing – 39’25.616
11 – Yukio Kagayama – Suzuki Alstare BRUX – 39’31.277
12 – Fonsi Nieto – Suzuki Alstare BRUX – 39’31.443
13 – Shinya Nakano – Aprilia Racing – 39’33.555
14 – Ryuichi Kiyonari – Ten Kate Honda Racing – 39’35.751
15 – Gregorio Lavilla – Guandalini Racing – 39’35.900
16 – Ruben Xaus – BMW Motorrad Motorsport – 39’36.819
17 – Broc Parkes – Kawasaki World Superbike R.T. – 39’43.091
18 – Lorenzo Lanzi – DFX Corse – 39’45.955
19 – Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – 39’49.265
20 – Luca Scassa – Team Pedercini – 39’58.921
21 – Matthieu Lagrive – Honda Althea Racing – 40’00.177
22 – Jamie Hacking – Kawasaki World Superbike R.T. – 40’02.231
23 – Alessandro Polita – Celani Race – 40’03.730
24 – Vittorio Iannuzzo – Squadra Corse Italia – 40’08.793
25 – Roland Resch – TKR Suzuki Switzerland – 40’47.563

Nem ért célba

RT – David Salom – Team Pedercini – 31’50.849
RT – David Checa – Yamaha France GMT 94 Ipone – 25’12.444
RT – Matteo Baiocco – PSG-1 Corse – 8’30.334

A világbajnokság állása

1 – N. Haga – 292
2 – B. Spies – 244
3 – M. Fabrizio – 237
4 – J. Rea – 167
5 – M. Biaggi – 135
6 – L. Haslam – 134
7 – T. Sykes – 130
8 – C. Checa – 109
9 – J. Smrz – 108
10 – R. Kiyonari – 98

ugrás fel