Els? verseny
Szappanoperába ill? fordulatokkal zárul az els? verseny. A rajtbaleset még hagyján – bár a repül?, majd az eközben sérül? pilóták között miszlikbe tör? motorok látványa nem valami jó -, de ami a végén történik, az maga az abszurd: cirka kétszáz méterrel a kockás zászló el?tt áll le a versenyben vezet? Spies Yamahája. Fabrizio így jó adag szerencsével, meg persze kiváló motorozással húzza be az els? versenyt. Mögötte a csapattárs Haga, harmadik az amúgy negyedik Kiyonari – az eredetileg, és hivatalosan is harmadiknak kihirdetett Biaggi (eddig ismeretlen okokból) húsz másodperces id?büntetést kap.
Haga nagyot húz a rajtnál, Spies harmadiknak szorul be, de jól jön el Fabrizio is. El sem érnek az els? kanyarig, amikor máris baj van: Tamada csúszik le az aszfaltról érthetetlen okból még az egyenes részen (valószín?leg valaki meglökte, és ezért billent meg a japán), de Roberts is ugyanígy szánt bele a f?be még masszív tempóval. A bukótérb?l az els? sikán közepébe érkeznek a törött motorok, ahol pánikfékezések és vészmegoldások közepette Neukirchner bukfencezik át a kormány felett, elüti Corsert is. Kigyulladt motorok, sérült pilóták a pályán szerteszét – piros zászló, új rajt.
Ahol megint csak Haga jön el szédületesen, mögötte Fabrizio, Ben egyel?re lemaradva figyel a harmadik helyr?l. Troy Corser motorja m?szaki hiba miatt lassul le – az ausztrál ördögi köre zárul be ezzel, hiszen az els? rajt után porcikáira tört egyes számú motort megjavítani a második versenyre nem kivitelezhet?, a kettes számúnak pedig azt sem tudják, mi baja van. Noriyuki nem akarja a véletlenre bízni az ügyet, centinként, tizedmásodpercenként, de megpróbálja leszakítani az üldöz?ket.
Fabrizio azonban élete nagy formájában motorozik, továbbá nyomja a hazai közönség is: néhány rund múlva már árnyékként követi le a japán mozdulatait, Spiest is felhúzza magával. Mögöttük Biaggi és Kagayama meccselnek emlékezetest, de lassan rájuk ér Kiyonari is – aki a 17-ik helyr?l rágja át magát a mez?nyön.
A vezet? hármas messze megszökik a következ? bolytól, hárommal a vége el?tt Fabrizio próbálja végs? er?feszítéseinek egyikével eldöntötté tenni a versenyt. Parádésan fékezi ki Bent, majd próbálja a saját ritmusát futni, de a #19-est nem lehet csak úgy lerázni. Spies lehetetlen helyzetb?l támad rá Michelre, ki is fékezi, a csodával határos módon be is tud kanyarodni, az ? szökési kísérlete sikeres.
Néhány kanyar alatt annyit motorozik össze az amerikai, hogy az aranyat már borítékolja a közönség. Haga bemegy Fabrizio mellé, de az olasznak van még gumija és er?tartalékja válaszolni – olyan gorombán, annyira precízen, oly tanárin motorozik Michel, hogy csak lesünk. Az utolsó kanyarhoz érve jön a nagy dráma: Spies motorja a célvonal el?tt nagyjából 200 méterrel leáll – a két gyári ducatis persze elhúznak mellette, Fabrizio húzza be a huszonöt, Haga a húsz pontot.
A második boly is megérkezik, az ottani csatából Biaggi jön ki felülr?l – bár lengeti az öklét az olasz, csak kés?bb derül ki, hogy húsz másodperces id?büntetéssel sújtják. Így a darálóból nagy felzárkózást mutató Kiyonarinak járnak a bronzhoz társuló pontok. A verseny nagy vesztese, Ben Spies, aki ha egy kanyarral rövidebb a pálya, akkor gy?z, csupán a tizenötödik helyen gurul be.
|
|
WSBK, Els? verseny végeredménye, Monza 2009.
16. Karl Muggeridge AUS Celani Suzuki GSX-R1000 +42.732 Nem ért célba 25. Leon Haslam GBR Stiggy Motorsport Honda CBR1000RR 12 kört teljesített A rajtbaleset miatt nem indult újra Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 |
Második verseny
A nap végére kissé enyhül a szorítás Spies nyakán: a legf?bb rivális Haga betlizik a második versenyen, így a pontkülönbség kettejük között azért végtére is hat ponttal kevesebb, amennyivel megérkeztek tegnapel?tt – igaz, a versenyek száma viszont egyel kevesebb már. Az amerikai megcsinálja azt, amit az els?ben a technika miatt nem tudott: magabiztosan, kérd?jeleket nem hagyva veri el a mez?nyt. A végs? hajrában Fabrizio elveri Kiyonarit.
Ezúttal Fabrizio l? ki remekül a Ducatival, Ben startja most is álmos. A nagy kerget?zés hamar beindul – egy Corserrel ugye kevesebbek vagyunk, de nem áll fel a rajtrácsra Tamada és Neukirchner sem. Kagayama ezúttal is er?s, az élbolyban vitázik, de most nem kottázza el az els? körét Kiyonari sem, úgyhogy a teljes japán belpiac ott matat az élen.
Noriyuki túlságosan is akar, valami elementáris nagyot esik az egyik gyors részen, a Ducati martalékai a pályabírók feje felett, megszámlálhatatlan bukfenc után landol a kerítésen kívül. Döbbenetes detonáció, de Haga szerencsére lábon hagyja el a pályát. Kagayama sem figyel eléggé, pályalehagyással pecsételi meg sorsát.
Spiest hajta a bizonyítási vágy, ha már az els? elúszott, a másodikon dupla akkora fölénnyel nyerne szíve szerint. Belehúz, és már a verseny els? traktusában összekaparja azt az el?nyt, mellyel végül a végéig gazdálkodni képes.
Mögötte a Rea-Fabrizio-Kiyonari trió bokszolnak a dobogó alsóbb fokaiért, de hátrább, Biaggiék környékén is van mutatni ezt-azt. Az azért valószín?síthet?, hogy Michel meg tudja lepni a többieket az utolsó körökben, és Kiyo is er?sebbnek t?nik, mint Rea.
Biaggiék fantasztikus, amit m?velnek, Sykesal, Haslammal és Smrz-el egyszerre érkeznek meg néhány féktávra. Pont olyan, mintha a gy?zelemért mennének.
Spies el?nye vitathatatlan, ezúttal be is hozza annak rendje és módja szerint a Yamahát a célba, mögötte a nagy tusából végül Fabrizio jön ki gy?ztesül, mögötte Kiyonari finisel. A hátsóbb bolyból Biaggi tesz meg mindent a minél több pontért.
|
|
WSBK, Második verseny végeredménye, Monza 2009. 1. Ben Spies USA Yamaha WSB YZF R1 16. Tommy Hill GBR HANNspree Althea Honda CBR1000RR +43.825 Nem ért célba 22. Roland Resch AUT TKR Switzerland Suzuki GSX-R1000 16 kört teljesített Vittorio Iannuzzo ITA SCI Honda CBR1000RR Nem indult: Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR |
Legutóbbi hozzászólások