Itt a final four! Célegyenesre kanyarodott a 2009-es World Superbike és Supersport bajnokság. A 600-asok éllovasa megnyugtatónak mondható pozícióban várja a hajrát, de az 1000-eseknél rég nem látott izgalmakra számíthatunk. Az biztos, hogy friss világbajnokot fogunk avatni: Spies, Haga és Fabrizio készül?dik Troy Bayliss trónjára.
Vége a vakációnak, a következ? négy állomáson már nem lehet taktikázni. Húzni kell, ahogy a csövön kifér. Még mindig jobb harcban elesni, mint matematikázni az utolsó utáni pillanatig. A tét a 2009-es világbajnoki korona, és akik meccsben vannak érte. A kék sarokban Ben Spies, a tökös texas-i, aki soha nem jön zavarba, ha keménykedni kell egy kicsit. A piros sarokban az örök második Nori Haga, akinek a tehetsége abszolút a trónra predesztinálja, de valahogy mindig elbukik a siker kapujában.
Nürburgring 1999-b?l, az ideges Colin Edwards-cal
Az ? külön bejáratú csatájukról szól ez az év, de félreértés ne essék. Fabrizio lesz itt az igazi f?szerepl?! Brnóban már megmutatta “mire képes”, noha sokan sok helyen kibeszélték az ominózus man?vert. Maradjunk annyiban, azt a kanyart máshogy is meg lehetett volna oldani. “Hála” ennek a nem éppen gáláns el?zési kísérletnek, továbbra is a csapattársa, a Donington Parkban csúnyát es? Nitro Nori dirigálja a pontvadászatot 7 egész ponttal. Ezen a szinten ez semmi, és egyben nagyon is sok.
Haga a lehet?ségekhez mérten egészségesnek mondható. Csuklója már Csehországban sem hátráltatta a motorozásban, annál inkább törött lapockája. “Az elmúlt hetekben Japánban kúráltam magam. Sokkal fittebbnek érzem magam, mint Brnóban, készen állok harcolni a világbajnoki címért.” És ne feledjünk, hogy a 10 év után visszatért Nürburgringen a japán kamikaze tavaly duplázni tudott. Igaz, akkor még a hangvillásoknál húzta a gázt.
Spies lazán várja a folytatást
Azon a gépen már Ben Spies ül, akinek már jelképesen odaadományozta Kevin Schwantz az idei világbajnoki címet. Azért Kevin ítéletében kételkedjünk kicsit! Az ember általában elfogult a saját felfedezettjével. Tény azonban, Spies elképeszt? tehetségen motoros. Fel a kezekkel, aki már az év elején világbajnoknak mondta a srácot! Meglep?dnénk, ha a többség most ugrálva nyújtózkodna a monitor el?tt. “Nincs mit vesztenünk. Meglátjuk mit mutat Nori a hétvégén!” – azért ennél kicsit komolyabban tessék venni a hajrát, Ben!
Fekete folt a Csehországban potyázó Aprilia-Biaggi páros. Vajon az a gy?zelem a vak szerencsének és a Kalóz pályaismeretének tudható be, vagy tényleg ott lohol a Ducati és a Yamaha mögött m?szakilag a noalei gyár? Egyébként Biaggi az a versenyz?, aki ha jól mennek körülötte a dolgok, csodákra képes. Más kérdés, hogy valahogy nem akar kijönni neki a lépés az utóbbi években. Az RSV4-es már többször látta a Nürburgringet egyedfejl?dése során, ami nagy adu lehet az olaszok számára, és értékes pontokat csenhetnek el a koronára ácsingózóktól.
Haga kicsit elhomoályosodott az utóbbi derbiken
Az utóbbi években sokkal jobban muzsikáló Ten Kate legénységnek is ildomos lenne összekapnia magát. Idén csak Jonathan Rea egyetlen részsikere írható fel pozitívumként a csapat neve mellé, Checa és Kiyonari inkább a bújócska mellett tette le a voksát 2009-ben. Hátha most már össze érett a technika az Öhlins villával. A BMW hazai versenye lesz ez a mostani, Xaus helyett Richard Cooper indul a propelleres ezresen…ez a páros biztos nem fogja megváltani a világot hazai földön. Corserre is inkább a Superpole alatt tennénk spórolt pénzünket.
A hétvége brékingje, hogy a Stiggy motorsport szakított a Hondával, jöv?re már a keresztsíkú R1-eseket viszi táncba a csapat, ami a konstrukció idei sikereit elnézne egyáltalán nem tekinthet? meglep? húzásnak. A Monster Energy tolja a csapatba az euró milliókat, a két nyeregben Leon Haslam és John Hopkins ülhet majd. A Yamaha Europe t?keinjekciójának köszönhet?en (biztos az mx-en megspórolt pénzt kapják majd meg) a Supersportban is indít egy alakulatot a csapat. Egyel?re Anthony West személye biztos a 600-as projektben.
A siker kapujában az R6-os. Már nagyon ráférne!
És, ha már szóba került 2010. A bennfentes olaszok megint elárasztották balogjaikat a Spies jöv?jét firtató információkkal. A gpone szerint küszöbön a megegyezés a Yamaha nagyf?nökkel és Poncharal úrral Toseland Tech3-as nyergére, lesz, ami lesz az év végén Portimaóban. Toseland öles léptekkel tart Ten Kate úr szeret? karjaiba, aki mivel Stiggyéknél felszabadult a technika, hajlandó lenne egy negyedik motort is rajtrácsra küldeni 2007-es világbajnokának. De szóba került a gyári WSBK Yamaha is. Hát nem izgi?!
A 600-asoknál is a Yamahának áll a zászló! Végre! A 2002 óta veretlen Ten Kate CBR-ek idén biztosan nem lesznek már bajnokok. A címvéd? már lemondhat az 1-es rajtszámról, Sofuoglu pedig csak a matematikában bízhat. Az aranyszárnyas els?ségre így is van esély, a Parkalgar istálló szeme fénye, Eugine Laverty áll nagy harcban az egész évben kiegyensúlyozottan versenyz? és a Moto2 felé kacsingató Cal Crutchlow-val. 17 pont deficit még behozható. És azt se feledjük, hogy bármikor közbe jöhet egy Brnóhoz hasonlatos technikai mal?r! Felkészültetek a fináléra?
Legutóbbi hozzászólások