Ben Spies keményen odatette magát. Ez volt az els? pálya, amivel már találkozott korábban, nem is kegyelmezett a mez?nynek rajta. A superpole-on menetrend szer?en hozta a leggyorsabb kört: eddig megfoghatatlan egy körön az amerikai. Doug Polen rekordja is a múlté már. ? tudott csak zsinórban hat els? rajtkockát szerezni a kilencvenes évek elején. Spies már hétnél jár, újoncként! Egy legenda születésének lehetünk szemtanúi.
Az übermodern Miller Motorsport Parkban elmaradtak a nagy csaták. Haga már az edzésen földhöz csapta magát, így összezúzott testtel kellett abszolválnia a futamokat. Fabrizio egy pillanatig sem tudott pariban lenni a texasi láncf?részessel, jelképesen metélte ketté az R1-es gyilkológéppel a ducatisok önbizalmát a sorozat hátralév? fordulóira Beni fiú.
Spies nem kegyelmezett
Ha kijön a lépés neki, nincs ember, aki megfogná – ezt azonban az új csodafegyvernek is akarni kell. Nincs még veszve semmi: az 53 pont még nagyon is ledolgozható. Kérdés persze, hogy Haga sérülése mennyire fogja a kamikáze japánt visszafogni, vagy Fabrizio olaszos temperamentuma mikre sarkallja a gazdatestet nyomás alatt. Innent?l lesz izgalmas a vébé!
Els? verseny
A hazai fiú gyorsan tudatosítja a többiekben, hogy itt bizony nem fog másnak babér teremni. A rajtnál kil? és elszakad. Az amerikai versenyre felébred? japán különítmény bírkózásán lehet csámcsogni keveset a verseny els? köreiben. Nakano és Kiyonari páros tánca az apriliás ‘low side’-jával végz?dik: Shinya-san alatt becsuklik az RSV4-es eleje egy kemény fékezésnél.
Haga elveszett a rengetegben
Nitro Nori magával és a pályával küzd, egyre hátrébb lehet a nevével találkozni, nem úgy a Kawasaki nagyágyúival. Parkes és erre a versenyre kölcsön vett Jamie Hacking szokatlanul elöl harcolnak. Hacking pályaismeretét latba vetve kerekíti ki a közönség szemét: már a hatodik helyen nyomul az idén nem sokat mutató ZX10-essel, mikor meglengetik a piros zászlót. Nem szöszöl a rendez?, Muggeridge balesete miatt azonnal félbe szakítják a versenyt.
A bukás nem volt nagy, de a motor és gazdája a pálya kell?s közepén talált magának nyugalmat. Biztosabb volt ez a megoldás. Így lehet megnyerni a legjobban szervezett forduló trófeáját. Apropó legjobban szervezett forduló: a Miller Motorsport Park 2013-ig biztosan amrad a superbike világbajnokság naptárában. Az eredeti szerz?dés jöv?re lejárt volna, Flamminiék azonban úgy gondolták, kár lenne egy ilyen fest?i környezetet és nem utolsó sorban gazdasági nagyhatalmat veszni hagyni.
S?r? volt az üldöz?boj
A kényszerszünet Checának jön a legjobban. Spies gyerek továbbra is bomba formában mozog odahaza, két kör múltán biztossá válik, hogy csak a tehnika foszthatja meg idei hatodik diadalától. A tavalyi verseny h?se azonban régi 500 köbcentis fényében csillog, mintha csak neki találták volna ki a Utah-i kanyarkombinációkat. A többi hondás is elemében van a lehet?ségek országban: Kiyonari és Rea üldözi az els? kett?t. Idén még nem nagyon láttunk erre példát.
Nitro Nori vessz?futása tovább folytatódik: Fabrizio, Parkes, Hacking és Biaggi is el?tte van. Egyértelm?, hogy csak a biztos és minél több pont szerzése lehet az eddig szárnyaló vezérducatis célja ezen a hétvégén. A gy?zelem, de még a dobogó is elérhetetlen közelségben. Nem úgy a csapattársnak, aki nagyot jön a végén.
Jól ment a hondásoknak Utah-ban
Megharcol Kiyonarival majd Biaggival is, Johnny Rea-t viszont hagyja maga el?tt befutni. A két fél verseny összesítésében így is neki jár a bronzérem Spies és Checa mögött. Hacking hetedik helye figyelemre méltó, Zemke 18. finise már nem annyira. Azért Amerikában sincs kolbászból a kerítés!
WSBK, Els? verseny végeredménye, Salt Lake City 2009.
|
|
1 – Ben Spies – Yamaha WSB – 38’30.945 Nem ért célba RT – Broc Parkes – Kawasaki World Superbike R.T. – 38’04.392 |
Második verseny
Spies másodjára még egyértelm?bb. Négy kör múltán még a horizonton sem látják a többiek, akik azért kezüket lábukat törik, hogy valamelyest tartani tudják a tempót. El?ször Checa száll ki a domb tetején lév? bal-jobb-balosban, majd jön Scassa és Hacking kavicsfürd?je. Spies és Fabrizio kett?se már a verseny els? felében eldönti a két legcsilligóbb érem sorsát, a bronzra azonban van jelentkez? éppen elég. Rea, Biaggi, Kiyonari, Haga, Haslam, Smrz és Nakano vonatozgat egymás mögött.
Szerencsét hozott az új sisak
Az utolsó öt körre három részre szakadnak: Rea és Haslam marad a dobogóért vívott csatában, Biaggi és Kiyo majd Haga és Nakano figyeli ?ket pár lépés hátrányból. Az utolsó körre fordulva tombol a helyszínen lév? 47 ezer ember, azt kapták a pénzükért, amit reméltek. Még a rendez? is a taxasi mészárost mutatja, annyira nem számít már semmi érdemlegesre a befutónál. Hiba volt: Haslam fél körrel a vége el?tt dobja el a Fireblade-jét. Rea így kényelmesen bekocog a harmadik helyen, Biaggi, Smrz, Kiyonari, Nakano, Haga a további sorrend.
A Yamaha üdvöskéje még ilyenkor sem tud ellenfelébe belerúgni: ‘Sajnálom, hogy nem volt Haga 100%-os. Sikerült sokat faragni a hátrányomból, de nem ilyen áron akartam. Kemény versenyek voltak, f?leg a második. Nehezen tudtam magam mögött tartani Michelt. A rajtok voltak a versenyek kritikus pontja: a több mint egy kilométeres egyenesben sokat számított, hogy jössz el a rajttól. Az R1-esem most nem hagyott cserben, köszönet ezért a csapatnak.’
Csalóka a kép: ennyire még nem jók a Kawák
Michael Fabrizio mentette meg a Ducati becsületét, de neki sem volt egyszer? hétvégéje: ‘Nagyon nem kellett az a piros zászló az els? versenyben. Ott küzdöttem a második helyért, mikor megállították a versenyt és kiestem a ritmusból. Az újraindítást követ?en már annak is örülni tudtam, hogy dobogón fejeztem be a versenyt. A második futamon hamar elszakadtam a többiekt?l, de Ben nagy falatnak bizonyult. Kevés volt elöl a tapadás, ezért már nem is nagyon eröltettem a felzárkózást, ez volt a maximum, amit ki tudtam most hozni magamból.’
Nori Haga mumusa az amerikai pálya. Idén sem találta meg az összhangot vele és még az edzésen bemutatott bukása is sokat kivett bel?le: ‘El voltunk veszve egész hétvégén. Nem sikerült bel?ni jól a motort. Nagy volt a forróság, a gumik rosszul viselték ezt. A második futamra állítottunk kicsit a motoron, de így sem lett jobb a helyzet, a többieknek most valahogy jobban kijött a lépés. Nem voltam egyébként 100%-os a futamokon, tudtam, hogy semmi esélyem a gy?zelemre. Fontos pontokat szereztünk, amik kellenek majd a végén. Misano el?tt lesz egy kis szünet, addigra rendbe jövök és újra felvesszük a keszty?t!’
Fogcsikorgatva: nem Haga hétvégéje volt ez
Spies hazai duplájával tetemeset fogott Nitro Norin. 53 pontra tornászta le hátrányát és még vissza van a szezon második fele. Három hét pihen? következik a programban, június 21. Misano fogadja a mez?nyt. Ben mellett szól, hogy hasonlóan technikás a Rimini közelében található pálya, mint a Miller parki hullámvasút, Haga viszont addigra ki tudja heverni a Utah-i bukását és pályaismeretét kihasználva újra meglóghat az amerikaitól. Róluk fog szólni a következ? hét verseny is, ha csak az égiek nem akarják másképp. Mindketten megérdemelnék a bajnoki címet, pont ezért lesz körömrágós a bajnokság következ? fele.
WSBK, Második verseny végeredménye, Salt Lake City 2009.
|
|
1 – Ben Spies – Yamaha WSB – 38’25.391 Nem ért célba RT – Leon Haslam – Stiggy Racing Honda – 36’50.426 A bajnokság állása: 1 – N. Haga – 265 pont |
Legutóbbi hozzászólások