Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-superbike WSBK, Salt Lake City: Texasi terror

WSBK, Salt Lake City: Texasi terror

Hirdetés

Ben Spies keményen odatette magát. Ez volt az els? pálya, amivel már találkozott korábban, nem is kegyelmezett a mez?nynek rajta. A superpole-on menetrend szer?en hozta a leggyorsabb kört: eddig megfoghatatlan egy körön az amerikai. Doug Polen rekordja is a múlté már. ? tudott csak zsinórban hat els? rajtkockát szerezni a kilencvenes évek elején. Spies már hétnél jár, újoncként! Egy legenda születésének lehetünk szemtanúi.

Az übermodern Miller Motorsport Parkban elmaradtak a nagy csaták. Haga már az edzésen földhöz csapta magát, így összezúzott testtel kellett abszolválnia a futamokat. Fabrizio egy pillanatig sem tudott pariban lenni a texasi láncf?részessel, jelképesen metélte ketté az R1-es gyilkológéppel a ducatisok önbizalmát a sorozat hátralév? fordulóira Beni fiú.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Spies nem kegyelmezett

Ha kijön a lépés neki, nincs ember, aki megfogná – ezt azonban az új csodafegyvernek is akarni kell. Nincs még veszve semmi: az 53 pont még nagyon is ledolgozható. Kérdés persze, hogy Haga sérülése mennyire fogja a kamikáze japánt visszafogni, vagy Fabrizio olaszos temperamentuma mikre sarkallja a gazdatestet nyomás alatt. Innent?l lesz izgalmas a vébé!

Els? verseny

A hazai fiú gyorsan tudatosítja a többiekben, hogy itt bizony nem fog másnak babér teremni. A rajtnál kil? és elszakad. Az amerikai versenyre felébred? japán különítmény bírkózásán lehet csámcsogni keveset a verseny els? köreiben. Nakano és Kiyonari páros tánca az apriliás ‘low side’-jával végz?dik: Shinya-san alatt becsuklik az RSV4-es eleje egy kemény fékezésnél.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Haga elveszett a rengetegben

Nitro Nori magával és a pályával küzd, egyre hátrébb lehet a nevével találkozni, nem úgy a Kawasaki nagyágyúival. Parkes és erre a versenyre kölcsön vett Jamie Hacking szokatlanul elöl harcolnak. Hacking pályaismeretét latba vetve kerekíti ki a közönség szemét: már a hatodik helyen nyomul az idén nem sokat mutató ZX10-essel, mikor meglengetik a piros zászlót. Nem szöszöl a rendez?, Muggeridge balesete miatt azonnal félbe szakítják a versenyt.

A bukás nem volt nagy, de a motor és gazdája a pálya kell?s közepén talált magának nyugalmat. Biztosabb volt ez a megoldás. Így lehet megnyerni a legjobban szervezett forduló trófeáját. Apropó legjobban szervezett forduló: a Miller Motorsport Park 2013-ig biztosan amrad a superbike világbajnokság naptárában. Az eredeti szerz?dés jöv?re lejárt volna, Flamminiék azonban úgy gondolták, kár lenne egy ilyen fest?i környezetet és nem utolsó sorban gazdasági nagyhatalmat veszni hagyni.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

S?r? volt az üldöz?boj

A kényszerszünet Checának jön a legjobban. Spies gyerek továbbra is bomba formában mozog odahaza, két kör múltán biztossá válik, hogy csak a tehnika foszthatja meg idei hatodik diadalától. A tavalyi verseny h?se azonban régi 500 köbcentis fényében csillog, mintha csak neki találták volna ki a Utah-i kanyarkombinációkat. A többi hondás is elemében van a lehet?ségek országban: Kiyonari és Rea üldözi az els? kett?t. Idén még nem nagyon láttunk erre példát.

Nitro Nori vessz?futása tovább folytatódik: Fabrizio, Parkes, Hacking és Biaggi is el?tte van. Egyértelm?, hogy csak a biztos és minél több pont szerzése lehet az eddig szárnyaló vezérducatis célja ezen a hétvégén. A gy?zelem, de még a dobogó is elérhetetlen közelségben. Nem úgy a csapattársnak, aki nagyot jön a végén.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Jól ment a hondásoknak Utah-ban

Megharcol Kiyonarival majd Biaggival is, Johnny Rea-t viszont hagyja maga el?tt befutni. A két fél verseny összesítésében így is neki jár a bronzérem Spies és Checa mögött. Hacking hetedik helye figyelemre méltó, Zemke 18. finise már nem annyira. Azért Amerikában sincs kolbászból a kerítés!

WSBK, Els? verseny végeredménye, Salt Lake City 2009.

1 – Ben Spies – Yamaha WSB – 38’30.945
2 – Carlos Checa – HANNspree Ten Kate Honda – 38’40.339
3 – Michel Fabrizio – Ducati Xerox Team – 38’43.687
4 – Ryuichi Kiyonari – Ten Kate Honda Racing – 38’45.221
5 – Jonathan Rea – HANNspree Ten Kate Honda – 38’45.860
6 – Max Biaggi – Aprilia Racing – 38’46.406
7 – Jamie Hacking – Kawasaki World Superbike R.T. – 38’53.846
8 – Jakub Smrz – Guandalini Racing – 38’56.370
9 – Noriyuki Haga – Ducati Xerox Team – 38’56.815
10 – Leon Haslam – Stiggy Racing Honda – 38’57.038
11 – Shane Byrne – Sterilgarda – 38’57.126
12 – Yukio Kagayama – Suzuki Alstare BRUX – 39’00.220
13 – Tom Sykes – Yamaha WSB – 39’09.310
14 – Gregorio Lavilla – Guandalini Racing – 39’10.399
15 – Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – 39’10.458
16 – Fonsi Nieto – Suzuki Alstare BRUX – 39’19.834
17 – Lorenzo Lanzi – DFX Corse – 39’21.692
18 – Jake Zemke – Stiggy Racing Honda – 39’22.391
19 – Luca Scassa – Team Pedercini – 39’25.417
20 – David Salom – Team Pedercini – 39’29.470
21 – Ruben Xaus – BMW Motorrad Motorsport – 39’38.517
22 – Erwan Nigon – Yamaha France GMT 94 Ipone – 39’49.037

Nem ért célba

RT – Broc Parkes – Kawasaki World Superbike R.T. – 38’04.392
RT – Shinya Nakano – Aprilia Racing – 9’16.115
RT – Karl Muggeridge – Celani Race – 9’25.088

Második verseny

Spies másodjára még egyértelm?bb. Négy kör múltán még a horizonton sem látják a többiek, akik azért kezüket lábukat törik, hogy valamelyest tartani tudják a tempót. El?ször Checa száll ki a domb tetején lév? bal-jobb-balosban, majd jön Scassa és Hacking kavicsfürd?je. Spies és Fabrizio kett?se már a verseny els? felében eldönti a két legcsilligóbb érem sorsát, a bronzra azonban van jelentkez? éppen elég. Rea, Biaggi, Kiyonari, Haga, Haslam, Smrz és Nakano vonatozgat egymás mögött.


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Szerencsét hozott az új sisak

Az utolsó öt körre három részre szakadnak: Rea és Haslam marad a dobogóért vívott csatában, Biaggi és Kiyo majd Haga és Nakano figyeli ?ket pár lépés hátrányból. Az utolsó körre fordulva tombol a helyszínen lév? 47 ezer ember, azt kapták a pénzükért, amit reméltek. Még a rendez? is a taxasi mészárost mutatja, annyira nem számít már semmi érdemlegesre a befutónál. Hiba volt: Haslam fél körrel a vége el?tt dobja el a Fireblade-jét. Rea így kényelmesen bekocog a harmadik helyen, Biaggi, Smrz, Kiyonari, Nakano, Haga a további sorrend.

A Yamaha üdvöskéje még ilyenkor sem tud ellenfelébe belerúgni: ‘Sajnálom, hogy nem volt Haga 100%-os. Sikerült sokat faragni a hátrányomból, de nem ilyen áron akartam. Kemény versenyek voltak, f?leg a második. Nehezen tudtam magam mögött tartani Michelt. A rajtok voltak a versenyek kritikus pontja: a több mint egy kilométeres egyenesben sokat számított, hogy jössz el a rajttól. Az R1-esem most nem hagyott cserben, köszönet ezért a csapatnak.’


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Csalóka a kép: ennyire még nem jók a Kawák

Michael Fabrizio mentette meg a Ducati becsületét, de neki sem volt egyszer? hétvégéje: ‘Nagyon nem kellett az a piros zászló az els? versenyben. Ott küzdöttem a második helyért, mikor megállították a versenyt és kiestem a ritmusból. Az újraindítást követ?en már annak is örülni tudtam, hogy dobogón fejeztem be a versenyt. A második futamon hamar elszakadtam a többiekt?l, de Ben nagy falatnak bizonyult. Kevés volt elöl a tapadás, ezért már nem is nagyon eröltettem a felzárkózást, ez volt a maximum, amit ki tudtam most hozni magamból.’

Nori Haga mumusa az amerikai pálya. Idén sem találta meg az összhangot vele és még az edzésen bemutatott bukása is sokat kivett bel?le: ‘El voltunk veszve egész hétvégén. Nem sikerült bel?ni jól a motort. Nagy volt a forróság, a gumik rosszul viselték ezt. A második futamra állítottunk kicsit a motoron, de így sem lett jobb a helyzet, a többieknek most valahogy jobban kijött a lépés. Nem voltam egyébként 100%-os a futamokon, tudtam, hogy semmi esélyem a gy?zelemre. Fontos pontokat szereztünk, amik kellenek majd a végén. Misano el?tt lesz egy kis szünet, addigra rendbe jövök és újra felvesszük a keszty?t!’


http://www.motorinfo.hu/sporthirek/mx/2009/03/30/mxgp_faenza_pancsolas/

Fogcsikorgatva: nem Haga hétvégéje volt ez

Spies hazai duplájával tetemeset fogott Nitro Norin. 53 pontra tornászta le hátrányát és még vissza van a szezon második fele. Három hét pihen? következik a programban, június 21. Misano fogadja a mez?nyt. Ben mellett szól, hogy hasonlóan technikás a Rimini közelében található pálya, mint a Miller parki hullámvasút, Haga viszont addigra ki tudja heverni a Utah-i bukását és pályaismeretét kihasználva újra meglóghat az amerikaitól. Róluk fog szólni a következ? hét verseny is, ha csak az égiek nem akarják másképp. Mindketten megérdemelnék a bajnoki címet, pont ezért lesz körömrágós a bajnokság következ? fele.

WSBK, Második verseny végeredménye, Salt Lake City 2009.

1 – Ben Spies – Yamaha WSB – 38’25.391
2 – Michel Fabrizio – Ducati Xerox Team – 38’34.471
3 – Jonathan Rea – HANNspree Ten Kate Honda – 38’39.748
4 – Max Biaggi – Aprilia Racing – 38’41.027
5 – Ryuichi Kiyonari – Ten Kate Honda Racing – 38’42.547
6 – Jakub Smrz – Guandalini Racing – 38’42.937
7 – Shinya Nakano – Aprilia Racing – 38’45.050
8 – Noriyuki Haga – Ducati Xerox Team – 38’48.846
9 – Tom Sykes – Yamaha WSB – 38’55.880
10 – Shane Byrne – Sterilgarda – 38’57.166
11 – Broc Parkes – Kawasaki World Superbike R.T. – 38’58.637
12 – Yukio Kagayama – Suzuki Alstare BRUX – 39’02.149
13 – Fonsi Nieto – Suzuki Alstare BRUX – 39’02.278
14 – Lorenzo Lanzi – DFX Corse – 39’02.681
15 – Jake Zemke – Stiggy Racing Honda – 39’08.030
16 – Ruben Xaus – BMW Motorrad Motorsport – 39’08.168
17 – Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – 39’10.987
18 – David Salom – Team Pedercini – 39’34.628
19 – Jamie Hacking – Kawasaki World Superbike R.T. – 39’52.094

Nem ért célba

RT – Leon Haslam – Stiggy Racing Honda – 36’50.426
RT – Gregorio Lavilla – Guandalini Racing – 11’18.087
RT – Erwan Nigon – Yamaha France GMT 94 Ipone – 11’43.351
RT – Carlos Checa – HANNspree Ten Kate Honda – 5’33.570
RT – Luca Scassa – Team Pedercini – 5’42.231

A bajnokság állása:

1 – N. Haga – 265 pont
2 – B. Spies – 212
3 – M. Fabrizio – 201
4 – J. Rea – 133
5 – M. Biaggi – 126
6 – L. Haslam -122
7 – T. Sykes – 113
8 – R. Kiyonari – 96
9 – C. Checa – 93
10 – J. Smrz – 82