A Superbike Világbajnokság misanói és brünni fordulói során tartott találkozókon az Infront Motorsports (a szervez?k), a csapatok és a tisztvisel?k egybehangzó döntése alapján tovább fogják tárgyalni azon el?terjesztést, mely szerint a jöv?ben csak egy darab versenymotor állhatna a versenyz?nk rendelkezésére, akárcsak a konkurens kétkerek? világszéria jelenlegi Moto2-es géposztályában.
A szabálykönyv-módosítási el?terjesztés mögötti elképzelés szerint az egymotoros el?írás – logikus módon – nem csak nagymértékben csökkentené a résztvev?k költségeit, de a rajtrács létszámát is megnövelné, hiszen az eddigi egyemberes csapatok a felszabaduló motorjukon bizonyítási lehet?séget biztosíthatnának a feltörekv? tehetségeknek.
Az egymotoros szabály ezen felül azokat a versenyz?ket is talán megfontoltságra tanítaná, akiket eddig hírhedt es?-kel?ként tartottak számon. Egy tipikus Moto2-es versenyhétvégével ellentétben ráadásul – ahol ugye szintén csak egy motorja van a versenyz?knek – a superbike-osok egy napon kétszer versenyeznek, viszont ha az els? futamon ropira törik a motor…
Az Infront által támogatott másik elképzelés szerint a megengedett motortuning szintjét kellene csökkenteni, méghozzá a jelenlegi szabályokhoz képest eléggé drasztikusan: a különleges alapanyagú és kialakítású bels? blokkalkatrészeket betiltanák (ennek hallatán egyesek már most Superstock 2-t kiáltottak), csakúgy, mint a fejlett, de bonyolult és túlontúl költséges elektronikai segédrendszereket, mint például a kipörgésgátló.
A brit nemzeti bajnokságban a tuning és így a költségek visszaszorítása nyomán néhány évvel ezel?tt életre hívott BSB EVO-kategóriának is sikerült megmentenie a szigetország superbike-sorozatát az elnéptelenedést?l, ráadásul a kvázi-gyári er?forrásokkal és elektronika nélkül induló EVO-kategóriás motorok nem sokkal maradnak el a velük egyszerre futtatott full-spec superbike-októl.
Legutóbbi hozzászólások