EST. 2002

WSBK, USA: Összejöhet Biagginak a vébé cím?

Félid?nél járunk. Lassan letisztul a kép, és kiélez?dik a világbajnoki címre pályázók közötti csata. Salt Lake City után Max Biaggi került lépésel?nybe Leon Haslam els? nagy hibázásának köszönhet?en. ?k ketten maradtak már csak. Úgy t?nik, más egyel?re nem jelenthet veszélyt Spies trónjára.

A Superbike világbajnokság amerikai fordulóját vajon Biaggi nyerte meg, vagy Carlos Checa veszítette el? A veterán spanyol két technikai KO-ja érthet?en felkorbácsolta a nemzetközi média érdekl?dését, hangzatos szalagcímeket produkálva. Checa nagyon él Miller Motorosport Parkban, ezt bizonyította a Ten Kate Hondájával is a múltban. A superpole-on körrekordot ment az Althea Ducatival, majd a technika, ami hozzá segítette ehhez a szép eredményhez cserben hagyta. Vezet? pozícióban, mindkétszer.

Els? futam

Az els? futamban az elektronikus gázkar egyik vezetéke miatt nem ért célba a spanyol, a másodikban ki tudja miért, nem publikus. Az azonban biztos, hogy ugyanazzal a motorral vágott neki a második futamnak is, mint az els?nek. Biztos 50 pontot és egy látványos felzárkózást dobott el ezzel Checa. “Csalódott vagyok, de emelt f?vel távozom, hiszen én mindent megtettem a gy?zelemért.” – nyilatkozott szimpatikusan a futamok után Carlos.

A pontvadászat korábbi éllovasa, Leon Haslam sem fog könnyes szemekkel emlékezni az amerikai turnéra. Illetve fog, csak nem a meghatódottságól áztatja majd el gyors egymásutánban a papírzsebkend?ket. A hétvégét 15 pontos el?nnyel kezd? brit trónvárományos 15 pont deficittel hagyta el a lehet?ségek országát. Pedig milyen jól indult a kivételesen hétf?n ell?tt versenynapja?! Egy katasztrofális rajt után, szívós motorozással be tudott jönni Biaggi mögött a második helyen.

Második futam

A másodikban is hasonló felzárkózásban bízott a legendás motoros papa után csak Pocket Rocketnak becézett brit fiú, de a hirtelen megcsúszó, majd még gyorsabban megtapadó hátsó abroncs kijózanító erej? csapást mért a szülinaposra. A hosszú oldali bukta után már nem tudott visszaállni a mez?nybe Haslam, így kénytelen-kelletlen a pálya mellett nézhette végig ellenfele mennybemenetelét. “Kicsit sajnálom Carlost, mert pontokat tudott volna rabolni Biaggitól. Max szerencsés volt, de a versenyzés már csak ilyen. Ez a kis bal könyék zúzódás Misanóra már elmúlik.” – mondta Haslam.

Szerencse. Na, igen. Ezt a faktort a profiknak sem szabad elfeledniük. Mikor is volt utoljára bajnok Max barátunk? 1997-ben, még a GP250-ben. Azóta meg barátok között is eltelt már 13 megannyi keser?séggel és balszerencsével teli esztend?. Ezt a kis törlesztést megérdemli Fortunától a Kalóz! Itt van alatta a horror pénzért kifejlesztett V4-es Aprilia, ami a második szezonját futja a WSBK mez?nyében. Mennyi munkát tett bele a jó öreg Biaggi? Itt az ideje az aratásnak. A bajnokság legmegosztóbb személyisége vezeti a tabellát, és pont ezért lesz olyan jó a széria második fele is. Vajon benne van még az öregben egy világbajnoki cím? Haga, Fabrizio, Toseland meg a többiek csak asszisztálni fognak ehhez, ahogyan Utah államban is tették.

WSBK, Salt Lake City – Eredmények

Els? futam

1 – Max Biaggi – Aprilia Alitalia Racing – 38’20.442
2 – Leon Haslam – Team Suzuki Alstare – 38’25.373
3 – Noriyuki Haga – Ducati Xerox Team – 38’26.874
4 – Leon Camier – Aprilia Alitalia Racing – 38’29.018
5 – Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – 38’31.592
6 – Shane Byrne – Althea Racing – 38’31.685
7 – Luca Scassa – Supersonic Racing Team – 38’32.874
8 – Sylvain Guintoli – Team Suzuki Alstare – 38’35.587
9 – James Toseland – Yamaha Sterilgarda Team – 38’36.533
10 – Ruben Xaus – BMW Motorrad Motorsport – 38’36.944

Második futam

1 – Max Biaggi – Aprilia Alitalia Racing – 38’17.842
2 – Leon Camier – Aprilia Alitalia Racing – 38’23.741
3 – Cal Crutchlow – Yamaha Sterilgarda Team – 38’25.205
4 – Noriyuki Haga – Ducati Xerox Team – 38’26.684
5 – Troy Corser – BMW Motorrad Motorsport – 38’27.315
6 – Sylvain Guintoli – Team Suzuki Alstare – 38’30.135
7 – Shane Byrne – Althea Racing – 38’30.325
8 – Jonathan Rea – HANNspree Ten Kate Honda – 38’33.801
9 – Michel Fabrizio – Ducati Xerox Team – 38’36.739
10 – Luca Scassa – Supersonic Racing Team – 38’38.214

A világbajnokság állása

1 – M. Biaggi – 257
2 – L. Haslam – 242
3 – J. Rea – 151
4 – C. Checa – 141
5 – N. Haga – 135
6 – J. Toseland – 132
7 – T. Corser – 127
8 – L. Camier – 115
9 – C. Crutchlow – 107
10 – M. Fabrizio – 102

ugrás fel