EST. 2002

WSBK, Vallelunga: Noriyuki Haga hétvégéje

Els? verseny

Némileg beigazolódni látszik, ami várható volt, nevezetesen, hogy a gyári Yamaha fog majd síkra szállni egy Ducatival szemben; mi ugye Bayliss papát várjuk, de helyette Biaggi ékel?dik az R1-es szendvicsbe. Már-már érthetetlen, hogy Troy mester – no nem a santanderes, hanem a xeroxos – hogy tudja ilyen hosszú id?n keresztül nem felvenni a ritmust, és bár a rajt jó, meg vannak megvillanások, ez így mégiscsak kevéske; illetve el vagyunk kényeztetve az öreg varázsdobozából. Egy-két szív megállhatott a hazai olasz kocsmákban, ahogy Nitronori becseni az R1-et Biaggi mellé az egyik legmélyebbre fékez?s lassú kanyar el?tt, és vica versa a helyzet, amikor Max bácsi teszi ezt hasonlóképp Corserrel az egyik nagyon gyors jobbos el?tt. Vérre megy ez kérem szépen, ráadásul egy igen nehéz, technikás pályán, ahol b?séges tizedeket hozhat a házhoz egy jó futóm? beállítás – nem mellesleg, a szofisztikált orrok aktív, elektronikusan állítható Öhlins szagot éreznek a Yamaha Motor Italia garázsból…

Egy gondolatnyit még Carlos Checa is csatlakozik a vezet? trióhoz, de a többiek tudatják vele, hogy ez most nem az ? tempója – a #7-es vissza is pottyan a második bolyba. Biaggi eközben abszolút a saját ritmusát futja, néha Corserrel, néha Hagával akasztja össze a bajszát, és bizony akasztania is kell, hiszen a másik steriles 1098 leteszi a kanalat: Xaus b?sz, magyaráz, higgad, leül. Bayliss olyannyira nem tud eggyé válni Vallelunga huplis földjével, hogy a messzi mez?nyb?l jöv? Neukirchner és az elejéb?l lemorzsolódó Checa egyaránt megeszik. Bár Biaggi minden erejét összpontosítva próbál fogást találni, vagy épp csak elegend? nyomást gyakorolni Nitronorira, inkább az olasz hibázgat, mintsem a japán – így utóbbi pipálhatja ki az els? verseny aranyát.

Els? verseny, végeredmény

1. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 24 kör
2. Max Biaggi ITA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 +0.129
3. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1 +0.535
4. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R1000 +5.188
5. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +6.693
6. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098 F08 +7.993
7. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098 F08 +16.976
8. Roberto Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR +18.359
9. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R1000 +19.214
10. Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha YZF-R1 +19.386
11. Lorenzo Lanzi ITA RG Racing 1098 RS08 +21.230
12. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSX-R1000 +24.956
13. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo’s 1098 RS08 +25.186
14. Gregorio Lavilla SPA Ventaxia VK Honda CBR1000RR +31.799
15. Ayrton Badovini ITA Team Pedercini ZX-10R +33.949

16. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R +34.050
17. David Checa ESP Yamaha France Ipone GMT 94 YZF-R1 +34.665
18. Chris Walker GBR Ventaxia VK Honda CBR1000RR +52.420
19. Shuhei Aoyama JPN Alto Evolution Honda CBR1000RR +1:02.555
20. Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R +1:06.475
21. Matej Smrz CZE D.F. Racing CBR1000RR +1:16.985
22. Matt Lynn USA Alto Evolution Honda CBR1000RR +1 kör

Második verseny

Nem kell sok hozzá, hogy tragédiába fulladjon a második verseny. A #3-as Ducati els? kereke el?ször Corser motorjával ütközik, el?bbi kormánya beszitál, épp a darálóban, ahol egyvonalban szeretnének uszkve tízen befordulni az els? kanyarba; nem csoda tehát, hogy hátulról Maxba torpedózik Sofuoglu, amit?l gyakorlatilag mind a ketten csúnyán, a szó legszorosabb értelmében belerepülnek a kavicságyba – és láss csodát, kisebb zúzódásokkal ússzák meg a kalandot. A rendez?ség a piros zászlóról elmélkedik, de végül csak nem intik be: se nem rossz helyen, és még csak nem is a pályán maradt a sérült motor-ember egyveleg, úgyhogy nincs szükség újrastartra.

Mit sem mondunk el, ha azt írjuk, hogy Haga és Bayliss vérre mennek a második aranyért. Nem, ez így nagyon kevés, ennél sokkal több volt az, amit a szamuráj és a pár órás szünet alatt tempójára lelt Troy-papa el?adott. A laikus szem azt mondaná, ez szinkronmotorozás, ahogy egymás mellett, és ett?l persze különböz? íveken jönnek és hagyják el a kanyarokat. Döbbenet, horror, terror-metál! Corser közelr?l, lesb?l figyeli a történéseket, hátha lesz egy nevet? harmadik a dologban, és az hátha ? lesz. De nem, mert a nagy nézel?désben elkapja ?t hátulról Fabrizio, úgyhogy a yamahás Troynak már-már kicsúszik a dobogó a kezei közül, amikor Bayliss az utolsó körben, egyszer?en lehuppan a földre. A leglassabb kanyarban nagyjából, úgyhogy bár bejön a végén, csak nem pontért. „Mindenáron nyerni akartam. Nem tudtam, hogy mi történik mögöttem, azt hittem, hogy Corser még a harmadik, és akkor csak az els? hellyel tudtam volna még itt eldönteni a VB-cím sorsát. Nyerni, vagy elesni, ez lebegett a szemem el?tt.” – mondta a #21-es a verseny után. Ergo, az idén utoljára profin motorozó nagymester három kanyarral a világbajnoki cím el?tt fektette meg az 1098-at. Csuda egy pali. Haga így bevonja a második strigulát, megvan a Vallelunga-dupla, Fabrizio simogatja a Xerox ráncait, Corser pedig életben tartja a reményeket… a következ? futamig?

Második verseny, végeredmény

1. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF-R1 39mins 10.265
24 kör
2. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098 F08 +1.507
3. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF-R1 +2.268
4. Max Neukirchner GER Alstare Suzuki GSX-R1000 +11.813
5. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +17.922
6. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSX-R1000 +18.281
7. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R1000 +19.368
8. Shinichi Nakatomi JPN YZF Yamaha YZF-R1 +19.717
9. Regis Laconi FRA PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R +23.868
10. Roberto Rolfo ITA Hannspree Honda Althea CBR1000RR +24.198
11. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing by Grifo’s 1098 RS08 +25.426
12. Ruben Xaus SPA Sterilgarda Go Eleven 1098 RS08 +28.384
13. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR +30.436
14. Sebastien Gimbert FRA Yamaha France Ipone GMT 94 YZF-R1 +36.490
15. Chris Walker GBR Ventaxia VK Honda CBR1000RR +42.903

16. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098 F08 +43.758
17. Shuhei Aoyama JPN Alto Evolution Honda CBR1000RR +44.993
18. Lorenzo Lanzi ITA RG Racing 1098 RS08 +28.469
19. Makoto Tamada JPN PSG-1 Kawasaki Corse ZX-10R +58.868
20. David Checa ESP Yamaha France Ipone GMT 94 YZF-R1 +1:18.547
21. Matej Smrz CZE D.F. Racing CBR1000RR +1:42.272
22. Matt Lynn USA Alto Evolution Honda CBR1000RR +1 kör

ugrás fel