Igen, ez már kellett. Egy igazi, hamisítatlan, klasszikus motorverseny. Ami vérre megy. Ahol ezredek döntenek. És ez az volt. Döbbenet látvány, ahogy egyvonalban négyen érkeztek meg egy-egy er?sebb féktávra, és csupán a bátorság – néhol már vakmer?ség – döntötte el, hogy ki teszi be els?nek a kereket. Kemény volt, szoros volt, Andrew Pitt pedig férfimunkát csinált végig a 21 kör alatt. Bár néhol keményen beszúrtak neki, nem vesztett lendületet, és az utolsó kigyorsításon is 100%-on koncentrált; ez hozott neki végül a húsz mellé még öt extra egységet, hiszen tizennégy ezreddel hagyta el a másik ten kate-s Reát. Lascorz is nagyot motorozott, 16-al gazdagodik. De lássuk be… ma mindenki nagyot ment. Még a negyedik Foret is, aki a verseny els? felében sehol sem volt.
Remekül rajtol Brokes, de Jonathan Rea a Honda nyergében még ?t is lesprinteli, utóbbi lép az élre az els? kanyarban. Csalódás Foret, aki a negyedik kockából majd’ tíz helyet csúszik hátra az els? íveken; mentségére szolgáljon, hogy iszonyú a tülekedés, ami az asseni csíkon megy. Pitt nem izgulja túl az els? köröket, a negyedik hely körül karcol, bár nehéz itt egzakt pozíciókról beszélni: kanyarról-kanyarra, féktávról-féktávra változik minden, gyakorlatilag egy tízes boly vezeti a szálat, de nem kígyóban… ez nem a szokásos kép, ez nem egy motorvonat. Halrajként haladnak, hol egymás mellett, hol koccolva, már ez els? percekt?l kezdve izzik a holland leveg?.
Id?közben Parkes képviseli egyedüliként a kékeket, a másik Yamahát Foret teljesen a vezet? csoport végén hajtja. Ám Broc sem az igazi, el?zgetik jobbról is, meg balról is, képtelen az R6r-t az élre peckelni. Nem úgy Pitt, aki szisztematikusan építi fel a versenyt, és minden rundban kikerül valakit az ellenfelek közül. Mögöttük Craig Jones döntöget a CBR-rel, látszik, hogy készül valamire, de ugyanerre bazíroz Lascorz is. Hihetetlen, hogy szinte teljes Honda uralomban köröz az élmez?ny – kivéve persze Parkes-t és Veneman-t.
Nincs pihenés, nincsenek el?nyök, nem lehet lazsálni. Egy pillanatra úgy t?nik, hogy a Ten Kate alakulat meglép, ám el?nyük csak másfél körig él – majd bedarálják mindkett?t. Az eddigi ?rület az utolsó hat körre tébollyá fajul. Senkit nem érdekel semmi, nincs félsz a versenyz?kben, nem tántorít a csonttörés esélye, a testi épségért nem adnak pontokat. Menni kell! Az egyik körben Pitt esik vissza pár helyet, majd Lascorz néz el egy féktávot – vetésforgóban cserél?dnek a pilóták a top3-ban. És ekkor megindul Jones. Félelmetes elszántsággal rágja át magát a többieken, lehetetlen helyzetekben el?z magabiztosan, és hamar az élre áll. Tiszta sor, hogy 100%-on megy, minden második kanyarban bukástól menti a Hondát, ám ennek ára van. Kifullad ? is, a gumik is megfáradnak, a mögötte jöv?k pedig nem viccelnek; hamar visszaveszik az imént elvesztett helyeket, Jones pedig látványosan tempót veszt.
Fabian Foret amint a boly végéhez ér, gyorsan elkezdi megenni a hondásokat. Menetel el?re a hangvillás géppel, a semmib?l robban bele az élbe, hamar átjut csapattársán is. Lascorz is igen meggy?z?, biztosan tartja a harmadik helyét, már amennyire biztos lehet bármi egy ilyen futamon. Rea mindent feltesz egy lapra, és az élre vág. Nem állt még dobogón, nem lenne piti rögtön a tetején kezdeni, ehhez mér mindent. A korábbi elnyúlások az utolsó körben megint elt?nnek, ismét eggyé kovácsolódik a mez?ny. Az utolsó trükkös részhez érve még Rea vezet, azonban a sikánból Pitt kapja el jobban a kigyorsítást, és a küls? íven körbemotorozza a britet. 14 ezred dönt végül, nem is mondanak áldást a végeredményre, célfotóba fullad a befutó. Lascorz harmadik és Foret negyedik helye már biztos volt persze, végül rábólintanak Andrew huszonötjére. Az összetettet Lascorz vezeti 70 ponttal, majd Pitt 50-el, végül Broc Parkes 49 egységgel. Factory Racing tekintetben még mindig semmi, de megpróbáljuk utolérni ?ket. Vajon miért szkippelték Assent?
WSS Assen, végeredmény
|
|
1. 88 A. PITT Honda CBR600RR 1’42.349 |
Legutóbbi hozzászólások