EST. 2002

WSS Magny-Cours: Charpentier a bajnok!

Egy már elveszített világbajnoki címet nyert meg Sebastien Charpentier (Ten Kate Honda) a hétvégén megrendezett Supersport világbajnokság záró futamán Magny-Cours-ban. A gall címvéd? szenzációsan kezdte az idei évet, az els? öt viadalból négyszer ? bizonyult a legjobbnak, ekkor mindenki azt gondolta, hogy megismétl?dik a francia motoros 2005-ös dominanciája. Brnoban aztán nagyot esett Charpentier egy tesztelés alkalmával, súlyosan megsérült: mindkét kulcscsontja eltört és a medencéje is megzúzódott.

Ez éppen elég volt a tavalyi ezüstérmesnek, az ausztrál Kevin Curtainnek (Yamaha Germany), hogy felzárkózzon a címvéd?re. Curtain az utolsó futamra már megnyugtató 18 pontos el?nnyel érkezett, ahol egy nyolcadik helyezés is elegend? lett volna az ausztrálnak. Nem volt olyan ember, aki ne Curtaint ikszelte volna világbajnoknak, de mint tudjuk a versenynek akkor van vége, amikor meglengetik a kockás zászlót. A titulus legf?bb várományosa a nyolcadik körben a Magny-Cours-i pálya egyik trükkös balkanyarjában esett el, mellyel jelképesen átnyújtotta a bajnoki trófeát a hazai pályán motorozó Charpantier-nek.

Curtain nem tudott élni a lehet?séggel

„Egyszer?en nem találom a szavakat. Minden a megfelel?en alakult számunkra a hétvégén. Ami a legfájóbb, hogy ez volt az els? esésem a szezon során, a lehet? legrosszabbkor történt. Pontosan még most sem tudom mi történt: Checa el?tt mentem a negyedik helyenés megpróbáltam ellépni t?le. A nyolcadik körben egyszer?en elcsúszott a motorom eleje. Nagyon pocsékul érzem most magam, de el?re kell nézni. Jöv?re újra megpróbáljuk elnyerni a világbajnoki címet.” – nyilatkozta csalódottan Curtain a bukása után.

Charpentier gy?zelmével második világbajnoki titulusát ünnepelhette a Supersport géposztályban, ami a Ten Kate alakulat ötödik egyéni bajnoki címe volt zsinórban (2002 óta legy?zhetetlen az együttes).

Fortuna ezen a hétvégén a címvéd?knek kegyelmezett (lásd: Alonso vs. Schumi)

„Amikor láttam, hogy a 11-es számú motor kiesett a versenyb?l nem örültem, hiszen nagyon jól tudtom milyen sokat dolgozott idén Kevin és a Yamaha csapat. Kevin és Broc kemény ellenfél volt, néha nagyon megizzasztottak. A brnoi esésem sem könnyítette meg az évemet. A csapatom, a Winston Ten Kate Honda alakulat nagyon jó egység, tökéletesen dolgoztak egész évben, de nem csak a mérnökök, hanem a csapattársam is kiváló munkát végzett egész évben, f?leg az utolsó versenyeken. A németországi bakim után pedig ajándék ez a diadal, hiszen akkor már lemondtam a címr?l. Nagyon köszönöm a Honda támogatását is, mert megmutattuk a világnak, hogy a CBR600RR gy?zelemre született. Örülök, hogy én lehetek az els? motoros a világbajnokság történetében, aki meg tudta védeni a titulusát.” – áradozott a régi-új bajnok.

Kétségtelen, hogy a másik Ten Kate Hondát hajtó, a török Kenan Suofoglu is oroszlánrész vállalt csapattársa címvédésben. A Boszporusz Bikája (Hakan Sükür után szabadon) az év eleji botladozásokat feledtetve nagyszer?en versenyzett a finisben: Assenben és a Lausitzringen legy?zhetetlennek bizonyult, Imolásban és Magny Courban pedig a második helyen érkezett célba, értékes pontokat elcsenve Curtain elöl.

Sofuoglu is bejelentkezett a 2007-es koronáért

Tudtam, hogy segítenem kell csapattársamat ezen a viadalon, ezért amikor megel?zött engem, nem is próbáltam visszavágni. Amikor a tudomásomra jutott, hogy Curtain kiesett a versenyb?l, megpróbálhattam volna a gy?zelemért harcolni, hiszen egy második helyezéssel is bajnok lehetett volna a csapattársam, de Parkes ott nyomult mögöttem, nem kockáztattam tehát, rá figyeltem a verseny folyamán. Rengeteget tanultam idén, jöv?re biztosan versenyképesebb leszek, mindent megteszek a gy?zelemért” – kommentálta a történteket Sofuoglu.

A dobogó alsó fokára az asseni sérülését még mindig érz? Broc Parkes állhatott fel.

„Nagyon csalódott vagyok, hogy Kevin nem tudta megnyerni a bajnokságot. Rengeteget dolgozott a csapatunk ebben az idényben, Brand Hatch után reális esélyünk volt a bajnoki címre. Sebastien élt a lehet?séggel, amihez csak gratulálni tudok, mivel ? is nehéz szezont tudhat a háta mögött. Assen után én elveszítettem az esélyt a végs? gy?zelemre, segíteni szerettem volna a csapattársamnak. Épp mögöttem haladt a negyedik pozícióban, amikor elesett. Az utolsó két viadalon sérülésem ellenére meggy?z?en motoroztam, ami rengeteg energiával töltött fel. A következ? évben én szeretnék a világbajnok lenni!” – értékelte a versenyt Parkes.

Parkes: A követez? évben én szeretnék a világbajnok lenni

Gyakran mondják, hogy az élet a legjobb forgatókönyvíró. Hogy mennyire igaz ez a mondás, azt az idei Supersport világbajnoki sorozat többször bebizonyította. Steven Spielberg sem komponálhatta volna meg izgalmasabbra ezt az esztend?t, reméljük a 2007-es idény az új CBR-rel és a ZX6R-rel sem lesz unalmasabb.

Magny-Cours, végeredmény:

1. Sébastien Charpentier – Winston Ten Kate Honda – Honda CBR 600RR – 38’14.775
2. Kenan Sofuoglu – Winston Ten Kate Honda – Honda CBR 600RR – 38’18.554
3. Broc Parkes – Yamaha Motor Germany – Yamaha YZF R6 – 38’25.654
4. Gianluca Nannelli – Team Manila Grace SC – Ducati 749 R – 38’34.331
5. David Checa – Yamaha – GMT 94 – Yamaha YZF R6 – 38’37.565
6. Robbin Harms – Stiggy Motorsports – Honda CBR 600RR – 38’40.520
7. Katsuaki Fujiwara – Megabike Honda Team – Honda CBR 600RR – 38’44.212
8. Johan Stigefelt – Dark Dog Stiggy Motorsports – Honda CBR 600RR – 38’46.384
9. Stéphane Chambon – Gil Motor Sport – Kawasaki ZX6RR – 38’49.965
10. Yoann Tiberio – Megabike Honda Team – Honda CBR 600RR – 38’52.327
11. Simone Sanna – Team Parkalgar – Honda CBR 600RR – 39’07.771
12. Mauro Sanchini – Bikersdays Yamaha Moto 1 – Yamaha YZF R6 – 39’10.121
13. Gregory Leblanc – Vazy Racing Team – Honda CBR 600RR – 39’10.237
14. Stuart Easton – Team Manila Grace SC – Ducati 749 R – 39’14.406
15. Vesa Kallio – SLM Racing – Yamaha YZF R6 – 39’19.027
16. Miguel Praia – Team Parkalgar – Honda CBR 600RR – 39’19.210
17. Alessio Velini – Umbria Bike – Yamaha YZF R6 – 39’20.604
18. Tom Tunstall – Hardinge Ice Valley M. – Honda CBR 600RR – 39’33.890
19. Arie Vos – Intermoto Czech Klaffi – Honda CBR 600RR – 39’40.231
20. Thomas Metro – Team Moto Vitesse Réunion – Yamaha YZF R6 – 39’46.804

Nem értek célba:

Gianluca Vizziello – Yamaha Team Italia – Yamaha YZF R6 – 37’58.494
William De Angelis – Intermoto Czech Klaffi – Honda CBR 600RR – 28’26.382
David Perret – Scratch Moto Racing – Kawasaki ZX6RR – 27’18.987
Fabien Foret – Gil Motor Sport – Kawasaki ZX6RR – 24’37.264
Tatu Lauslehto – Dark Dog Stiggy Motorsports – Honda CBR 600RR – 25’27.847
Christian Zaiser – LBR Ducati Racing – Ducati 749 R – 18’11.286
Chris Peris – Bikersdays Yamaha Moto 1 – Yamaha YZF R6 – 14’19.179
Didier Van Keymeulen – SLM Racing – Yamaha YZF R6 – 14’25.916
Vladimir Ivanov – Vector Racing – Yamaha YZF R6 – 14’35.214
Kevin Curtain – Yamaha Motor Germany – Yamaha YZF R6 – 12’13.555
Barry Veneman – Hoegee Suzuki – Suzuki GSX 600R – 10’42.611
Kai Borre Andersen – Hoegee Suzuki – Suzuki GSX 600R – 10’45.878
Jesco Günther – CRS Grand Prix – Honda CBR 600RR – 3’45.639
Massimo Roccoli – Yamaha Team Italia – Yamaha YZF R6 – 1’47.434

Alessio Corradi – RG Team – Yamaha YZF R6
Stephane Duterne – Tati Team Beaujolais Racing – Yamaha YZF R6

A bajnokság végeredménye (top10):

1. S. Charpentier – 194 pont
2. K. Curtain – 187
3. K. Sofuoglu – 157
4. B. Parkes – 145
5. R. Harms – 117
6. M. Roccoli – 96
7. Y. Tiberio – 80
8. J. Stigefelt – 70
9. G. Vizziello – 69
10. J. Fores – 49

ugrás fel