Nem, nem érdekel Pitt, hidegen hagy Brookes, az sem villanyoz fel, hogy Broc Parkes hogyan maszatolta el vezet? helyét az utolsó három körben – legalábbis pár percig, óráig biztosan nem fog, ameddig megemésztem azt, amit a magyar csapat csinált Németországban. Németh Balázs érdekel, és a Factory Racing. Az a Balázs, aki szívb?l meg lélekb?l passzírozta át magát a világ legjobb hatszázas pilótáinak középmez?nyén, aki életében most ült talán harmadszorra a CBR-en, akit premierplánban mutattak másfél körön keresztül, akir?l még az angol kommentátorok is ujjongva beszéltek, aki zseniális motorozással került belülre a szupersport világ kapuján. Reméljük, legközelebb az utolsó kör is jól sikerül. Szép volt Balázs!
Kiadós tömegbukásba fullad a rajt, az egyes kanyarba belülr?l becsúszó pilóta kitorpedózza két társát, és indul a dominó… épp fél kört tesznek meg, amikorra végül is eldöntik a bírák: piros zászló, majd második rajttal indulhat útjára a hatszázasok viadala. A második rajtnál ugyanolyan jól l? ki Parkes, mint az els?nél, elkezdi vinni a stafétát, Pitt pedig szolid távolságból üldözi ?t. Brookes is szépen terelgeti a Hondát, Fabien Foret pedig megkezdi nagy felzárkózását katasztrofális rajthelyér?l. Ezekt?l eltekintve nagyjából semmi nem történik az elejében, konzisztens tempót megy az els? ötös boly, kímélik egymást a pilóták, nincsenek el?zések, csak gyorsra még gyorsabb körök.
A táv feléhez érve néhány kiálló, illetve kihulló rájder borzolja fel a kedélyeket, no meg egyre több izgalmat okoz Németh Balázs, aki rendre karcsúbb k?rökkel f?zi körbe a Nürburgringet. Miután megfutja kvalifikációs idejét, két ízben a 2:02-es határba is belekóstol, 2:02,8-as legjobb köre csupán másfél másodperccel marad el a versenyben vezet?ét?l ezen stádiumban. Körr?l-körre darálja be maga el?tt az embereket, a 16-ik hely környékén belebotlik egy négyes bolyba, még b?ven van id? a játékra. Ahogy peregnek a versenykilométerek, úgy szerepel Balázs neve egyre feljebb a kijelz?n, s mivel az élen semmi szemet gyönyörködtet? nem történik, inkább ebbe a csatába kóstol bele a rendez?ség. Németh már-már érzi az ordítást, ami az otthoniak szájából távozik a képerny? felé, és még jobban belehúz – szinte kezdi lelépni az üldöz? bolyt. Már a 14-ik helyen jegyzik fél tucat körrel a vége el?tt, amikor még egy ember kipottyan el?le: 13-iknak motorozik a debütáló futamon, te jó ég!
És itt volt érdemes visszakapcsolni az elejébe, mivel Pitt itt határozta el magát a lépésre, befogta Parkest, és uzsgyi, rákezdett az utolsó rohamra. Broc pár fordulóval kés?bb Brookes nyomását sem bírja, és egyre jobban nyúlik le a többiekt?l. Andrew befoghatatlan a #88-as CBR-en, bár Brookes még bepróbálkozik az utolsó féktávon, de a vörös köd kis híján bukásba hajtja. Így Andrew szerzi meg az aranyat végül, majd Brookes és Broc, Fabien Foret a jó kezdés után „csak” a negyediknek ér be. Mindeközben Balázst befogja egyik üldöz?je, de a magyar fiú tizedekkel gyorsabb nála körönként, könnyen visszaszerezhet? lenne a 13-ik hely, de a 14-ik is istenes volna – de most csak volna. A 14-ik helyen megkezdett utolsó körben végül is az egész boly befogja Némethet, az utolsó féktávon szeretne még beszúrni, de már nem megy – 16-iknak szeli át a szalagot, nincs pont, viszont van bravúros bemutatkozás, és egy üzenet amit eddig is sejtett mindenki: Balázsnak helye van a szupersport világbajnokságban. Bár Bali mellett kissé eltörpül a mai napon Magda Attila, azért ?t is éri egy virtuális vállveregetés, szép tempóban f?zte végig ? is a tizenkilenc kört. Teljesen elfogulatlanul, csak az eredményekre alapozva vonjuk le a konzekvenciát: bizony jó vásárt csinált a Factory Racing csapat Balázzsal.
WSS Nürburgring, végeredmény
|
|
1. 88 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 38’26.584 Kiestek 8 Aitchison M. (AUS) Triumph 675 |
Legutóbbi hozzászólások