EST. 2002

WSS, Salt Lake City: Botrány szagú gy?zelem

Kenan Sofuoglu mindent megtett idei második gy?zelméért. Mindent. Még Eugine Laverty buktatásától sem riadt vissza. Nem rajta múlótt, hogy nem a földön végezték mindketten. Laverty szóban viszonozta a "kedvességet" a verseny után, a végeredményen azonban ez nem nagyon változtat. Nem ez volt a török els? ilyen megmozdulása, a sporttársak már lázadoznak is a háttérben. A versenybíróság szerint még t?réshatáron belül mozog Sofuoglu. Akkor majd jöhet a jó öreg önbíráskodás.

Nem csoda, hogy Laverty duzzogó óvodás módjára viselkedett a leintés után. A házi feladatot lényegében már megoldotta. Vezette a mez?nyt a rajttól a célig, maga mögött tutdta tartani a legapróbb hibákra vadászó Crutchlow-Lascorz kett?st, erre a semmib?l megjelenik Sofuoglu és egy kemény man?vérrel arrébb tessékeli pár száz méterrel a befutó el?tt.

Sofuoglu, a kegyetlen

Lehet ezen a man?veren órákat csámcsogni. Laverty már az íven volt, befordította a motorját, így nem is láthatta, hogy jön a török. Sofuoglunak meg nem nagyon volt más lehet?sége a gy?zelemre. Nem volt nagy az ütközés, de ebb?l még egy nagyon csúnya bukás is kikerekedhetett volna, ha az utolsó pillanatban nem rántja vissza motorját Laverty.

"Jó lenne, ha egy kis fair playt magára tudna eröltetni Kenan, mert amit az utóbbi fordulókon m?velt az egyáltalán nem a tiszta motorozásról szólt." – így Laverty. "Gyerekek, a versenyzés a kemény dolog. Azt mondhatjátok erre a mozdulatra, hogy bevállalós volt, azt azonban nem, hogy sportszer?tlen" – védekezett Sofuoglu.

Laverty, a sért?dött

Legjobb védekezés a támadás. A korábbi világbajnoknak meg támadni kell, ha kétszeres világbajnok akar lenni. Jelen állás szerint erre nem neki van erre a legnagyobb esélye. A korábbi években megszokott technikai fölény most nem áll rendelkezésére, Cruthlow és Laverty személyében két klasszis versenyz?vel kell farkasszemet néznie. Ezek után biztos, hogy vele sem fognak keszty?s kézzel bánni. Kíváncsian várjuk a folytatást. Három hét múlva, Misano következik.

WSS Salt Lake City 2009.

1 – Kenan Sofuoglu – HANNspree Ten Kate Honda – 34’00.510
2 – Eugene Laverty – Parkalgar Honda – 34’00.878
3 – Cal Crutchlow – Yamaha World Supersport Team – 34’01.031
4 – Joan Lascorz – Kawasaki Motocard.com – 34’02.343
5 – Fabien Foret – Yamaha World Supersport Team – 34’12.581
6 – Garry McCoy – ParkinGO Triumph BE1 – 34’18.618
7 – Andrew Pitt – HANNspree Ten Kate Honda – 34’26.422
8 – Michele Pirro – Yamaha Lorenzini by Leoni – 34’27.377
9 – Matthieu Lagrive – Honda Althea Racing – 34’30.921
10 – Anthony West – Stiggy Racing Honda – 34’31.903
11 – Tata Pradita – YZF Yamaha – 34’32.716
12 – Miguel Praia – Parkalgar Honda – 34’33.082
13 – Katsuaki Fujiwara – Kawasaki Motocard.com – 34’36.001
14 – Barry Veneman – Hoegee Suzuki Team – 34’37.674
15 – Gianluca Vizziello – Stiggy Racing Honda – 34’39.551
16 – Gianluca Nannelli – ParkinGO Triumph BE1 – 34’40.953
17 – Michael Laverty – Holiday Gym Racing – 34’51.663
18 – Arie Vos – Veidec Racing RES Software – 34’53.168
19 – Jesco Günther – RES Software Veidec Racing – 34’54.947
20 – Alessandro Polita – Hoegee Suzuki Team – 35’12.010
21 – Russell Holland – Echo CRS Grand Prix – 35’12.178
22 – Yannick Guerra – Holiday Gym Racing – 35’18.895
23 – Massimo Roccoli – Intermoto Czech – 35’21.972
24 – Oleg Pianykh – Apex Racing – 35’34.146
25 – Andrew Nelson – Nelson Racing – 35’41.080
26 – Chip Yates – SWIGZ.COM Pro Racing – 34’57.349

Nem ért célba

RT – Robbin Harms – Veidec Racing RES Software – 32’39.569
RT – Patrik Vostárek – Intermoto Czech – 13’35.817
RT – Melissa Paris – Markbilt Racebikes – 11’59.185
RT – Mark Aitchison – Honda Althea Racing

A bajnokság állása

1 – C. Crutchlow – 135 pont
2 – E. Laverty – 126
3 – K. Sofuoglu – 108
4 – A. Pitt – 73
5 – J. Lascorz – 73
6 – A. West – 66
7 – F. Foret – 55
8 – M. Aitchison – 50
9 – M. Pirro – 48
10 – G. McCoy – 39

ugrás fel