Utolérte Lascorz-t az igazi, hamisíthatatlan motorversenyz?i eufória. Gy?z: el?ször, de nem is akárhogyan… honfitársai tapsviharával övezve, hazai pályán. Aligha jöhetett volna ki jobban a lépés a hondás pilótának. Rajt-cél gy?zelem, amit csinált, pedig sok vadászkopó szegte volna szívesen fejét. Például a tapadását veszt? Pitt, vagy a bikaer?s R6r-en gépészked? Fabian Foret; ám Lascorz ezt a pontot nem hagyta – nem hagyhatta – ki. Ismét élesedik a pontverseny.
Jól lép ki a rajtrácsról a poleman Pitt, de Lascorz már az els? kanyarban az élre szúrja Hondáját. Mögöttük Jones, és a gyári Yamaha két gyémántja: Foret és Parkes. Az iménti ötös boly szinte bemelegít? körök nélkül kezdenek ?rült tempóba. A harmadik rundban Foret jegyzi a legkarcsúbb id?t, ezt megismétli a negyedikben, azonban csapattársa nem ereszti – szinte simítják egymást az abroncsok. És a derék Broc nem is elégszik meg ennyivel: igen komolyan elkezdi izzasztani a franciát, aki kínjában szinte kanyarról-kanyarra hátratekint egy kis helyzetfelmérésért, az eredmény azonban egyhangú: Parkes a nyomában van, de piszkosul. Az ötödik körben Pitt fekteti pihen?re a 88-as cébéert – az els? abroncs számláját terheli a betli, legalábbis Andrew szerint. Még ugyanebben a fordulóban Harmes mutat be hasonlót, illetve ugyanolyat csak más kanyarban. Törnek b?szen a hatszázasok a spanyol kavicsban.
Jonesék számára Lascorz már sziluett csupán, aztán piros pöttyként lassan távozik a képb?l. Négy másodperces el?nye b?ségesen elég arra, hogy visszavegyen, és megspórolja abroncsa húsának nagy részét a levezet?körbeli gumiégetésre. A yamahások azonban nem nyugszanak. Jones érzi, hogy bármikor utolérheti a kék-duó, ezért mindent megtesz a védekezésre, de ez nem elég. Keresztbekúszva érkezik az egyes kanyarba, aminek kijáratánál már mellé somfordál Foret, és sunyin be is csúsztatja az R6r orrát a német elé. Hogy Parkes-szal mi történik ezekben a pillanatokban, rejtély, de nemes egyszer?séggel kizökken a ritmusból. Jonesról pár k?rön belül el is szakad, míg el?bbi szívesen visszacserélné Foret-vel a pozíciókat. Közben Leblanc okoz meleg perceket a pálya utolsó szekciójában, amikor ripityomra töri a Honda RR-t. Craig továbbra is nyomja maga el?tt Fabient, akinek motorja kezd megbokrosodni, az egyenesekben azonban tüzel. Micsoda R6r-t épített idénre a Yamaha gárda! Jones hiába választott rendszeresen a kigyorsításhoz ideálisabb ívet, a kék-fehér hangvillás gép 10 km/h-kat vert a CBR-re a célegyenesben. Így a célvonalig maradt is minden változatlan. Lascorz a végén már a gázt sem húzza, csak ünnepel a spanyol ver?fényben. Pontosítva ünnepli ?t a valenciai közönség. Foret még néhány támadást megfojt, de magabiztosan hozza a másodikat, míg Jones a bronzos. A magányos farkasként botorkáló Parkes elhozza a negyediknek járó pontokat, majd Nannelli és a végére tempót találó Rea következik.
A magyar Factory Racing duója, Magda Attila és Talmácsi Gerg? sikeresen abszolválta a spanyol kirándulást, hiszen mindketten célba értek. Gerg? tempóját szombati bukásának impresszív emléke csavarta egy fokozattal lejjebb. „A rajtom az jól is sikerült, a csapat szerint az els? kanyarban 20.-nak fordultam de az els? körben már csak a 27-ként jöttem. Nem tudtam a bollyal maradni, szenvedtem egész végig. Ha mentem velük és ott gyorsítottam ki ahol ?k, akkor kitört a hátulja, ha kanyarbemenetnél próbáltam rajtuk maradni, akkor meg folyamatosan elment az eleje, többször a térdemmel toltam vissza magam, hogy ne essek el. A végeredmény miatt nem vagyok elégedett, de nem vagyok elkeseredve sem, folyamatosan javulunk és bár sokan kiestek, ez eddig a legjobb eredményem a VB-n, bár tavaly a sérülésemig csak 3 futamon indultam, majd még sérülten 3-on. Remélem az Assen el?tti 2 hétben tudunk majd tesztelni és akkor tudunk majd javulni.” – értékelt Gerg? a futam után.
Magda Attila szépen gyorsan megtanulta a pályát, a warm-up-on már 1:40-en belül volt, a versenyre azonban nem jött ki a lépés – f?leg a beállítások terén. „Tegnap még nagyon sötétben tapogatóztunk, ezért a warm up-ra átvariáltuk a dolgokat és úgy jártunk, mint eddig, azaz a warm up-ra nagyon jó lett a motorom. A futóm? szinte 90%-os volt, megtaláltam a ritmust az id?eredmény is jött, lementem 1.39.6-ra, csak egyetlen problémát éreztem, h hiányzik a teljesítmény az alsó tartományban. A futamra ’mindent vagy semmit’ alapon szinte mindent átállítottunk. Úgy gondoltuk, hogy min. 1 áttételt változtatni kell, hogy jöjjön a teljesítmény, de így megváltozott a tengelytáv, ezért állítanunk kellett a hátsó rugózáson is. Viszont nem is a hátuljával volt a gond, hanem az elejével, mert a rövid tengelytáv miatt a kanyar közepén már csuklott el az eleje, jó pár húzós helyzet volt. Nedoggal meccseltem, sokáig tudtam tartani, aztán pár körrel a vége el?tt visszavettem, mert már teljesen bizonytalan volt az eleje.” – mondta Attila. Reméljük az asseni futamon hamarabb ráéreznek a ritmusra a srácok. Ria Ria Hungária, ahogy a lelátókon szoktuk volt mondani!
WSS Valencia: Végeredmény
|
|
1. 26 Lascorz J. (ESP) Honda CBR600RR 37′58.607 |
Legutóbbi hozzászólások