EST. 2002

WSS Valencia: Lascorz értékesíti a hazai ziccert…

Utolérte Lascorz-t az igazi, hamisíthatatlan motorversenyz?i eufória. Gy?z: el?ször, de nem is akárhogyan… honfitársai tapsviharával övezve, hazai pályán. Aligha jöhetett volna ki jobban a lépés a hondás pilótának. Rajt-cél gy?zelem, amit csinált, pedig sok vadászkopó szegte volna szívesen fejét. Például a tapadását veszt? Pitt, vagy a bikaer?s R6r-en gépészked? Fabian Foret; ám Lascorz ezt a pontot nem hagyta – nem hagyhatta – ki. Ismét élesedik a pontverseny.

Jól lép ki a rajtrácsról a poleman Pitt, de Lascorz már az els? kanyarban az élre szúrja Hondáját. Mögöttük Jones, és a gyári Yamaha két gyémántja: Foret és Parkes. Az iménti ötös boly szinte bemelegít? körök nélkül kezdenek ?rült tempóba. A harmadik rundban Foret jegyzi a legkarcsúbb id?t, ezt megismétli a negyedikben, azonban csapattársa nem ereszti – szinte simítják egymást az abroncsok. És a derék Broc nem is elégszik meg ennyivel: igen komolyan elkezdi izzasztani a franciát, aki kínjában szinte kanyarról-kanyarra hátratekint egy kis helyzetfelmérésért, az eredmény azonban egyhangú: Parkes a nyomában van, de piszkosul. Az ötödik körben Pitt fekteti pihen?re a 88-as cébéert – az els? abroncs számláját terheli a betli, legalábbis Andrew szerint. Még ugyanebben a fordulóban Harmes mutat be hasonlót, illetve ugyanolyat csak más kanyarban. Törnek b?szen a hatszázasok a spanyol kavicsban.

Jonesék számára Lascorz már sziluett csupán, aztán piros pöttyként lassan távozik a képb?l. Négy másodperces el?nye b?ségesen elég arra, hogy visszavegyen, és megspórolja abroncsa húsának nagy részét a levezet?körbeli gumiégetésre. A yamahások azonban nem nyugszanak. Jones érzi, hogy bármikor utolérheti a kék-duó, ezért mindent megtesz a védekezésre, de ez nem elég. Keresztbekúszva érkezik az egyes kanyarba, aminek kijáratánál már mellé somfordál Foret, és sunyin be is csúsztatja az R6r orrát a német elé. Hogy Parkes-szal mi történik ezekben a pillanatokban, rejtély, de nemes egyszer?séggel kizökken a ritmusból. Jonesról pár k?rön belül el is szakad, míg el?bbi szívesen visszacserélné Foret-vel a pozíciókat. Közben Leblanc okoz meleg perceket a pálya utolsó szekciójában, amikor ripityomra töri a Honda RR-t. Craig továbbra is nyomja maga el?tt Fabient, akinek motorja kezd megbokrosodni, az egyenesekben azonban tüzel. Micsoda R6r-t épített idénre a Yamaha gárda! Jones hiába választott rendszeresen a kigyorsításhoz ideálisabb ívet, a kék-fehér hangvillás gép 10 km/h-kat vert a CBR-re a célegyenesben. Így a célvonalig maradt is minden változatlan. Lascorz a végén már a gázt sem húzza, csak ünnepel a spanyol ver?fényben. Pontosítva ünnepli ?t a valenciai közönség. Foret még néhány támadást megfojt, de magabiztosan hozza a másodikat, míg Jones a bronzos. A magányos farkasként botorkáló Parkes elhozza a negyediknek járó pontokat, majd Nannelli és a végére tempót találó Rea következik.

A magyar Factory Racing duója, Magda Attila és Talmácsi Gerg? sikeresen abszolválta a spanyol kirándulást, hiszen mindketten célba értek. Gerg? tempóját szombati bukásának impresszív emléke csavarta egy fokozattal lejjebb. „A rajtom az jól is sikerült, a csapat szerint az els? kanyarban 20.-nak fordultam de az els? körben már csak a 27-ként jöttem. Nem tudtam a bollyal maradni, szenvedtem egész végig. Ha mentem velük és ott gyorsítottam ki ahol ?k, akkor kitört a hátulja, ha kanyarbemenetnél próbáltam rajtuk maradni, akkor meg folyamatosan elment az eleje, többször a térdemmel toltam vissza magam, hogy ne essek el. A végeredmény miatt nem vagyok elégedett, de nem vagyok elkeseredve sem, folyamatosan javulunk és bár sokan kiestek, ez eddig a legjobb eredményem a VB-n, bár tavaly a sérülésemig csak 3 futamon indultam, majd még sérülten 3-on. Remélem az Assen el?tti 2 hétben tudunk majd tesztelni és akkor tudunk majd javulni.” – értékelt Gerg? a futam után.

Magda Attila szépen gyorsan megtanulta a pályát, a warm-up-on már 1:40-en belül volt, a versenyre azonban nem jött ki a lépés – f?leg a beállítások terén. „Tegnap még nagyon sötétben tapogatóztunk, ezért a warm up-ra átvariáltuk a dolgokat és úgy jártunk, mint eddig, azaz a warm up-ra nagyon jó lett a motorom. A futóm? szinte 90%-os volt, megtaláltam a ritmust az id?eredmény is jött, lementem 1.39.6-ra, csak egyetlen problémát éreztem, h hiányzik a teljesítmény az alsó tartományban. A futamra ’mindent vagy semmit’ alapon szinte mindent átállítottunk. Úgy gondoltuk, hogy min. 1 áttételt változtatni kell, hogy jöjjön a teljesítmény, de így megváltozott a tengelytáv, ezért állítanunk kellett a hátsó rugózáson is. Viszont nem is a hátuljával volt a gond, hanem az elejével, mert a rövid tengelytáv miatt a kanyar közepén már csuklott el az eleje, jó pár húzós helyzet volt. Nedoggal meccseltem, sokáig tudtam tartani, aztán pár körrel a vége el?tt visszavettem, mert már teljesen bizonytalan volt az eleje.” – mondta Attila. Reméljük az asseni futamon hamarabb ráéreznek a ritmusra a srácok. Ria Ria Hungária, ahogy a lelátókon szoktuk volt mondani!

WSS Valencia: Végeredmény

1. 26 Lascorz J. (ESP) Honda CBR600RR 37′58.607
2. 99 Foret F. (FRA) Yamaha YZF-R6 1.125
3. 18 Jones C. (GBR) Honda CBR600RR 1.530
4. 23 Parkes B. (AUS) Yamaha YZF-R6 10.514
5. 69 Nannelli G. (ITA) Honda CBR600RR 17.492
6. 65 Rea J. (GBR) Honda CBR600RR 17.602
7. 55 Roccoli M. (ITA) Yamaha YZF-R6 19.636
8. 147 Rodriguez A. (ESP) Yamaha YZF-R6 19.694
9. 9 Walker C. (GBR) Kawasaki ZX-6R 25.230
10. 8 Aitchison M. (AUS) Triumph 675 25.702
11. 21 Fujiwara K. (JPN) Kawasaki ZX-6R 32.370
12. 105 Vizziello G. (ITA) Honda CBR600RR 33.591
13. 14 Lagrive M. (FRA) Honda CBR600RR 34.706
14. 31 Kallio V. (FIN) Honda CBR600RR 39.956
15. 17 Praia M. (POR) Honda CBR600RR 40.227
16. 44 Salom D. (ESP) Yamaha YZF-R6 40.357
17. 37 De Angelis W. (RSM) Honda CBR600RR 41.411
18. 121 Vincent A. (FRA) Kawasaki ZX-6R 53.810
19. 88 Pitt A. (AUS) Honda CBR600RR 56.968
20. 83 Van Keymeulen D. (BEL) Suzuki GSX-R600 59.575
21. 15 Talmacsi G. (HUN) Honda CBR600RR 1′13.069
22. 75 Nedog L. (SLO) Honda CBR600RR 1′27.385
23. 72 Magda A. (HUN) Honda CBR600RR 1′29.031

ugrás fel