EST. 2002

Yamaha Motiv: hamarosan a boltokban?

A négy évvel ezel?tti Tokió Motor Show Yamaha standján láthattuk el?ször a Motiv városi kisautó prototípusát, a MoorPower japán motoros pletykalap szerint pedig rövidesen a szériaváltozat is piacra kerül, akár még 2019 el?tt.

A Motiv egy iStream alvázra épül, amit Gordon Murray fejlesztett ki, ami acélcs? szerkezetb?l és üvegszálas panelekb?l épül fel. Pontos technikai adatait nem adták közre sem a régi prototípusnak, sem az állítólag két éven belül bemutatkozó széria Motivnak, noha a Smarttal összehasonlításban sokmindent tudni a választhatóan elektromos vagy benzines er?forrásokkal rendelkez? autóról.

Méreteit tekintve 50 mm-rel keskenyebb és 60-nal alacsonyabb lesz a ForTwo-nál, de ugyanolyan hosszú, 2690 mm, tömege 100 kilóval kisebb. Meghajtását tekintve választható a tisztán elektromos vagy a benzines er?forrás, el?bbi egy nagyjából 33 lóer?s elektromos motor, ami 110 km/órás végsebességgel és 15 másodperces 0-100-as gyorsulással ruházza fel a kétszemélyes Yamaha kisautót.

A benzines modellben egy külön e célra kifejlesztett, 1.0 literes, háromhengeres er?forrás kap helyet 70-80 lóer? körüli teljesítménnyel. Tekintve a Motiv könny?ségét és a Murray-féle platform alacsony súlypontját, csekély tömegét és elöl-hátul független kerékfelfüggesztéseit, sportos egy jószágnak várható a Motiv: 100 lóer?/tonna, 150 km/óra fölötti vég, 10 mp alatti 0-100.

Ha viszont a Yamaha Motiv valóban piacra kerül, akkor kezdhet reménykedni nem csak a Smartját már halálra unó hegyvidéki, de a sportautó-szerelmes is.

Ugyanis tavaly a tokiói Yamaha standon ez állt:

A Yamaha Sports Ride Concept az iStream Carbon Murray-platformra épül, ami az acélcs? vázat még karbon panelekkel fogja közre – roppant könny? és er?s szerkezet, de alapjaiban Motiv kalitka, csak szélesebb és hosszabb segédvázakkal.

És a GMD gyártásnak éppen ez a lényege: ha a Motiv termelése beindul, kiépül a Yamaha autógyártó infrastruktúra, onnan már csak a képzelet és a várható profit szab határt annak, milyen új típusokat találnak ki. Akár a Sports Ride Concept is az utcára kerülhet.

Ki ne szeretne Yamaha R1-ese mellé egy Yamaha sportautót is? A váz mellett az er?forrást is a Motivból örökli, viszont benne a háromhengeres benzines jóval 100 lóer? fölé várható. Mivel a Sports Ride tömege b?ven 900 kiló alattinak saccolható, akár a 140 lóer?/tonnás arány sem elképzelhetetlen. Kéne…

ugrás fel