EST. 2002

Yamaha MT-01

Kezelhet?ség: pöpec. A nagy, 240 kg-os súlyát csak a lassú haladáskor lehetett észrevenni, de gyorsabb tempónál nagyon jól irányítható a motor. Az er?forrás 150 Nm-es nyomatékát a várakozásokkal ellentétben úgy viszi az útra, hogy egyáltalán nem kell t?le félni. Se nem egykerekezik, se nem rángat, csak tol, csak tol… A lendületes haladáshoz nem szabad leengedni a fordulatot 2000-es fordulat alá. Az alatt is megy, de egy kicsit rángat a nagyobb sebességfokozatokban, mint minden kéthengeres. Azért csodák nincsenek.

Összegzés: a kodo érzést a jó kidolgozásnak köszönhet?en nem nagyon éreztem, mert a kéthengeresekre jellemz? rezonancia nagyon finoman jelentkezett ennél a modellnél. Sokkal durvábbra számítottam a nagy dobokra gondolván.

A futóm?, nagyon jól harmonizál a hajtóm?vel, a vezet? pedig tényleg együtt él a motorral. Nekem ez a fajta sportos kezelhet?ség sokkal sportosabb üléspozíciót igényelt volna, mert a kormányszarvat túl magasra helyezték, ett?l a gyors kanyarokban furcsa érzésem támadt, de a túrázáshoz és a városi motorozáshoz ez mindenképpen el?nyösebb.

Február környékén érkezik a hazai Yamaha kereskedésekbe, de nem lehet majd mindenhol megvásárolni, csak a kiemelt szalonokban. Összesen 8000 darabot gyártanak bel?le, ami hozzájárul a különlegesség megtartásához és egy új életérzés létrehozásához.

Yamaha MT-01

Az ára 3,5 millió forinttól indul, a Stage3 tuningkitt körülbelül 1 millió forintba fog kerülni hozzá, ami tartalmaz egy Akrapovi? kipufogórendszert, egy gyújtáselektronikát, éles vezérm?tengelyeket, szeleprugókat, dugattyúkat, szívótölcséreket és tömítésgarnitúrát.

Én szerencsére mehettem mindkét modellel, a széria is megfelel? teljesítményt nyújt egy hétköznapi motoros számára, de aki szeret sportosabban motorozni, annak mindenképpen ajánlanám a kittes változatot.

Az Arlen Ness és Suomy felszereléseket a Superzone motoros bolt biztosította.

Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu

Kapcsolódó cikkeink
Kodo
A Yamaha feje
ugrás fel