EST. 2002

Yamaha X-City: Negyed liter adrenalin

Olaszországban minél délebbre mész, annál elmebetegebb a közlekedés. Nos ezért a CKM magazin tesztpilótája Nápolyt célozta meg, ugyanis itt mindenki meg?rül, aki közlekedik.

teszt Yamaha X-City

Áll a városban a forgalom, mindenki dudál, a kétsávos úton néhol hatan próbálnak egymás mellett elmenni. S mindezek tetejében mindenfel?l robogók támadnak. Igen, ez Nápoly, ahol nincs egyetlen ép autó sem, az útszélén parkoló járm?vek lökhárítótól lökhárítóig állnak. A helyzetváltoztatás egyetlen megoldásaként, aki tud kétkeréken robog. Ez a közlekedés szempontjából igazán extrém hely talán éppen ezért a legoptimálisabb egy újonnan fejlesztett robogó tesztbevetésére. Egy robogóéra melynek ráadásul X-City a neve, ami egyértelm?en az extrém városra utal.

A koncepció
A Yamaha az X-Max és a T-Max között keletkezett ?rt szeretné pótolni az X-Cityvel. A tervezés kezdetekor egy elöl 16, hátul 15 colos kerekekre épül? fordulékony, városi robogó volt az elképzelés, alacsony ülésmagassággal.

Yamaha X-City

Ezt követ?en az els? terveken a designer egy olyan sportos scooter vonalait festette fel, amin még ? maga is meglep?dött. Ezért kicsit leh?tötték a srácot, aki finomított a terveken. Az eredmény magáért beszél, mint láthatod, az X-City egy lendületes vonalvezetés? elegánsan sportos robogó lett. A körívek dominálnak a motor burkolati elemein, és ha szerencsés vagy, mögötted a csajod lökhárítóin is.

Egy kis mechanika
Indítás után szépen surrog az egyhengeres negyedliteres er?forrás. A motor hangolása is a sportosság jegyében zajlott, ezért agilisabban reagál a minden gázmozdulatra, mint X-Max testvére. Húzol egy kövér gázt, és a mutató máris a nyolcvanat mutat. Nyolcvanról százra is megfelel?en gyorsít, úgyhogy az országúton is simán bevállalhatsz egy-két el?zést.

teszt Yamaha X-City

A hegyesebb villaszög a fordulékonyságra lett jó hatással. Így nem lesz gond az autók között lavíroznod. Ha pedig véletlenül lelép eléd egy id?s néni szatyrokkal a kezében körbenézés nélkül, simán meg fogsz állni. Az elöl szimplatárcsás kétdugattyús fékek, kiegészítve az egydugattyús hátsó fékkel hibátlanul lassítják az X-Cityt. A féker? jól adagolható, ami a városi centizgetésben jól jön és nem utolsó sorban, nem fogod lefejelni a plexit.

No és a komfort
Az ülések nem csak szépek és jól formázottak, de nagyon kényelmesek is. A comb résznél keskeny így zárt lábban tudsz ülni a motoron. Ez f?leg es?ben vagy h?vösebb id?ben kedvez?, hiszen nem ér sem az es?, sem a hideg szél. A plexi magassága optimális, akár nyitott sisakkal is közlekedhetsz, a leveg?t a fejed búbjára tereli. A m?szerfal funkcionális, logikus, még a küls? h?mérsékletet is mutatja. Este pedig a népautó tulajoknak ismer?s kék színben pompázik.

Yamaha X-City

A csajszi a hátsó ülésen sem fog panaszkodni ugyanis az ül?felület széles a masszív fogantyú pedig kézre esik. Kis tárolórekeszek teszik könnyebbé a pénztárcád elhelyezését. A lábaid elé pedig a kézitáskádat akaszthatod. Az ülés alatti hely nem túl nagy, a zárt sisakomat nem tudtam bezárni. Egy kisméret? nyitott kupak éppen elfér. Ami viszont megnyugtató, hogy dobozos sörb?l rengeteget bele tudsz pakolni. A feszes futóm? jól passzol a motor karakteréhez, viszont nem annyira a kockak?höz. A kisdolgodat mindenképp végezd el miel?tt macskaköves útra tévedsz.

Yamaha X-City

Összegzés
Szerencsére mindennem? közlekedési incidens nélkül megúsztam a már-már extrémsportnak nevezhet? nápolyi közlekedést, s?t be kell vallanom, még élveztem is. Az X-Cityben megbízhatsz minden forgalmi helyzetben és minden pillanatban legalább akkora élményben részesít, mint engem az éjszakai közlekedés Nápoly utcáin.

B?vebb tesztet még olvashattok az X-CITYr?l, ha hozzánk kerül a tesztpéldány.

CKM MAGAZIN – GERSE GÁBOR
Dainese: www.karasna.hu
Shoei: www.imet.hu

M?szaki adatok

 

Yamaha X-City

Motor: 249,8 cm3-es, vízh?téses, négyütem?
Teljesítmény: 21 LE/7500 ford./perc
Nyomaték: 21,5 Nm/5800 ford./perc
Fékek: els?: 270 mm átmér?j?, kétdugattyús
Hátsó: 240 mm átmér?j? egydugattyús
Kerékméret: elöl: 120/70-16 hátul: 140/70-15
Teljes hossz: 2175 mm
Szélesség: 785 mm
Ülésmagasság: 790 mm
Tengelytáv: 1470 mm
Száraz tömeg: 165 kg
Tank kapacitás: 10.5 liter

 

 

ugrás fel