EST. 2002

Yamaha YBR125 tartósteszt: az els? ezer

A budaörsi úti Yamaha szalonba vittem ezres szervizre, a kis YBR-t, miután szépen lemostam. Eddigi tapasztalataim az alábbiak voltak.

Az utazósebesség 90km/h, de volt, hogy 110 fölé is kúszott már a kilométeróra mutatója. E mellett a szédületes sebesség mellet, mintegy 2,5-2,8 literes fogyasztásra képes Ybrahim barátom. A városban ez felér egy lottó ötössel! A könny? irányíthatóság és a gazdaságosság jellemzi leginkább.

Yamaha YBR125

Ha nagyobb motorral járnék, akkor sem érnék sokkal hamarabb oda a kiszemelt célponthoz, ezért inkább, ha a városban van dolgom, mindig ezt a kis motort választom közlekedési eszközként. Üléspozíciója nagyon kényelmes a városi közlekedésben, akár két személynek is.

Amivel meg kell barátkozni:

A hidegindítás azonnal megtörténik, de sokáig kell melegíteni nagyon, hogy szivató nélkül el lehessen vele indulni. Ez azért van, mert a kis átmér?j? karburátor nem tud elég dús keveréket biztosítani a még nem üzem meleg motornak. Erre az a megoldás, hogy szivatóval elindulok és 500 méter után visszatolom.

Yamaha YBR125 teszt

Az elindulás után, amikor kettesbe rakom a váltót, eddig nagyon er?sen kellett húzni a váltókart. Most az olajcsere után ez sokat változott, el?nyére.

A mosásra elég kényes. Ne hagyjunk rajta sarat, mert egy-két rozsdapötty elég hamar jelentkezik rajta. Mosás után ajánlatos egy kis WD-40-es ronggyal, vagy krómápolóval áttörölni a króm alkatrészeket.

Ha valaki sokat közlekedik a városban, megtérül? befektetés lehet, egy ilyen kis 125-ös. Kb. két év alatt behozza az árát. Én mindenképpen ajánlanám, akár nagy motor mellé is. Az sem mellékes, hogy az asszonyka is felpattanhat rá, és a gyerk?c is megtanulhat rajta motorozni.

Benk? Zsolt

ugrás fel