Küls?: az els? szemrevételezés során gyönyör?nek ítéltük. A második után még mindig. És ahányszor ránéztem, ez így ment addig, amíg visszavittem. Az els? sárvéd? idom és a lámpák formája nagyon dögös kinézetet ad a kis Yamahának.
Motor: Ebbe a quadba az XT 350-es blokkját szerelték, ami a hirtelen gázadásokra néha meg-megtorpant. A karburátora nem gyorsító fúvókás, ezért fokozatosan kell adagolni a gázt, nem szabad hirtelen teljes gázt adni. Amíg megszokja a vezet?, addig zavaró egy kicsit, de nem használhatatlan. Amúgy lendületesen lehet haladni vele.
Váltó: 6+1 fokozat. A hátramenetet a tank jobb oldala alatt lehet kapcsolni egy kar hátrahúzásával, ha sikerrel jártunk és bevette a fokozatot, akkor a kormány közepén kigyulladó piros lámpa figyelmeztet arra, hogy hátramenetbe kapcsoltunk. A másik zöld lámpa felvillanása az üres fokozatot jelenti. A m?szerezettségnek ezzel vége is. A váltókar inkább félcip?s motorozásra volt beállítva, mert krosszcsizmában néha nehezemre esett alányúlni, és feljebb váltani egy fokozatot, amit egyébként precízen, halkan kapcsolt.
Futóm?: elöl két, hátul egy rugóstagra támaszkodik, 201 és 211 mm-es rugóuttal, amivel kisebb-nagyobb ugratásokat – bátorságtól függ?en – is be lehet vállalni.
Fék: ebben a kategóriában szinte mindegyik ATV-n így néznek ki. Elöl két, hátul egy tárcsa dolgozik. A használatuk ennél az igénybevételnél nem mutatott semmilyen hiányosságot, bár a motorfék is igen jól segít a lassításban. Parkolásnál kéziféket is használhatunk, hogy ne gurulhasson el.
Összegzés: személyes tapasztalatom az volt, hogy ezt a quadot kezd?knek és hobbistáknak találták ki. A teljesítménye pont annyi, amennyit egy halandó motoros még éppen ki tud hozni bel?le, de még ezzel is könny? kalandba keveredni, ha nem 100%-os a koncentráltságunk. A kezelhet?sége – ha már megszoktuk, hogy iszonyúan ráz – nagyon jó. A súlyának köszönhet?en nagyon precízen irányítható.
Benk? Zsolt
benzso@motorinfo.hu
M?szaki adatok |
Motor típusa | egyhengeres, négyütem?, SOHC |
Henger?rtartalom | 348 ccm |
Furat x löket | 83 x 64,5 mm |
S?rítés aránya | 9,2:1 |
Karburátor | Mikuni BSR 36 |
Indítás | elektronikus (DC-CDI) |
Tanktérfogat | 9 l |
Váltó | 6 sebesség plusz hátramenet |
Hossz | 1770 mm |
Szélesség | 1095 mm |
Magasság | 1080 mm |
Ülésmagasság | 820 mm |
Tengelytáv | 1210 mm |
Száraz tömeg | 170 kg |
Fék elöl | hidraulius dupla tárcsa |
Fék hátul | hidraulius tárcsa |
Gumik elöl | 21 x 7-10 |
Gumik hátul | 20 x 10-9 |
Kapcsolódó cikkeink |
Yamaha YFM350 |
Legutóbbi hozzászólások