A motokrossz világából a Yamaha nevéhez f?z?dött az elmúlt évek legdrasztikusabb technikai fejlesztése, amikor 2010-ben piacra dobták a fordított blokkú 450 köbcentis gépsárkányukat. A mérnökök sokat vártak a mer?ben új konstrukciótól, az elmúlt id?szakban azonban sokat szenvedtek vele a gyári versenyz?k.
Még maga James Stewart sem volt képes egyetlen bajnoki címet sem szerezni a motorral, bár ezt inkább a versenyz? kiszámíthatatlanságának tulajdonították a szakik. Viszont a világbajnokságon sem muzsikáltak túl jól a 450-esek az MX1-es kategóriában. Sem a Yamaha 2008-as világels?je, az olasz David Philippaerts, sem pedig a nagy tehetségnek elkönyvelt francia Steven Frossard nem tudott maradandót alkotni a motorral.
A sportpolitikát illet?en rendkívül visszafogott lett az iwatai gyártó a terepmotorozás tekintetében. Az amerikai bajnokságban megszüntették a közvetlen gyári támogatást, a vébén is tulajdonképpen félgyári csapatnak tekinthet? az alakulat, Michele Rinaldi saját olaszországi fejleszt?bázisán faragják a gépeket. Már egy ideje várták tehát a nemrég megvillantott változásokat a márka iránt elkötelezettek.
A japán bajnokság els? fordulóján megfotózott új 450-es Yamaha azonnal körbejárta a szaksajtót, hiszen újabb drasztikus módosításokat eszközöltek rajta a mérnökök. Átvették az FMF kipufogógyártó által az amerikai bajnokságra kifejlesztett blokkot körbeölel? rendszert, a visszafordított blokk elhelyezkedésén pusztán annyit változtattak, hogy kicsit el?rébb került a vázban. A hátradöntött hengerben továbbra is bíznak a kékek. Túl sok infó még nem áll a sajtó rendelkezésére, egyel?re a külföldi kollégák is spekulálnak, illetve a boxutcai pletykákra hagyatkoznak.
A forma nagyon hasonlít a jelenlegi modelléhez, de, ha közelebb megyünk, akkor azért felt?nnek az apró változások.
A dupla segédváz újdonság a krosszmotorokon, ilyet még egyik gyártó sem csinált. A hátsó futóm? gáztartályát a bal oldalra vezették ki, így több hely maradt a kipufogónak.
Úgy látszik bevált az amerikai megoldás: a japán prototípuson is körbeöleli a hengert a kupufogórendszer.
A h?t? és a tank takaró m?anyag elemei egy darabban van.
A h?t?k kialakítás spéci kézimunkának t?nik. A külföldi bennfentes újságírók szerint kizárt, hogy így kerüljön sorozatgyártásra a gép.
A tanksapka az ülés alá került: ez is egy ok, ami miatt kételkednek a sorozatgyártásban. A végs? verzióban valószín?leg már kiküszöbölik ezeket a nüanszokat. Nyáron várható a hivatalos bemutató.
Legutóbbi hozzászólások