EST. 2002

Mozgolódik a Superbike mezőny

Sorra leplezik le a 2018-as motorokat a Superbike-vb Philip Islandi megnyitója előtt. A sort a Ducati kezdte aki szinte ugyan azzal a megjelenésű motorral áll rajthoz amivel tavaly is.

Ez lesz a V2 utolsó éve, utána a V4 vszi át a helyét és remélhetőleg sikerhez segíti majd a az Aruba.it csapatot aminek két pilótája Chaz Davies és Marco Melandri.

A bajnokság komoly gondban van, az elmúlt években szinte unalomra nyerte magát a Kawasaki és ez főleg a tavalyi évre volt igaz. Bár Davis a harmadik olyan pilóta aki bele tudott szólni az elmúlt három év csatározásaiba és nyert futamokat is a zöldek egyeduralma teljesen egyértelmű.

A szervezők új szabályozást vezetnek be az idei évtől ami úgy néz ki, hogy pont a Kawasaki és a Yamaha motorjait fogja kevésbé érinteni, míg keményen visszavetheti a Ducati és az Aprilia versenyképességét. A fordulatszám szabályozás Melandri vélemyénye szerint is a Ducati motorjait érinti a leginkább, a Kawasaki eddig is minden tartományban erős tudott lenni, a Yamaha pedig az egyértelmű győztese a változásnak.

A második szezonját kezdő Marco Melandri lehet az egyik versenyző aki időnként belepiszkálhat Rea és a Kawasaki fölényébe. A csapattárs Davies nem bánja a szabály változtatást és bár az idei évben lejár a szerződése nem gondolkozik a hosszabbításon bár a V4-es verziót szívesen kipróbálná.

A Kawasakinál Rea uralta a tavalyi évet de saját véleménye szerint sem fogja tudni megismételni ezt az évet és érzése szerint 1-2 éven belül lejár az ideje. Azonban addig is még szeretné élvezni a győzelem ízét és erre minden esélye meg is van.

Az Aprilia is talán végre a jó útra tereli a fejlesztéseket bár a fordulat korlát nekik komoly gondot jelent, mivel a motor inkább a felső tartományban volt aktív. Egy biztos a Superbike sorozatnak szüksége lenne, egy kiélezett szezonra ahol azonos teljesítményű és tudású versenyzők teszik izgalmassá a hétvégéket és nem előre lefutott versenyeket kell nézni a közönségnek.

ugrás fel