Az Aprilia után a Ducati is beállt a sorba és a csúcs motorját a Panigale sorozatot V4 technológiával szereli. A megszokott módon egyből három különböző verzió érkezik, Panigale V4, Panigale V4 S, Panigale Speciál.
Az új modell szoros együttműködésben készült a Ducati Corse csapattal ami a gyártó saját verseny részlege. Ez a döntés érthető hiszen a Corse mérnökei már évek óta csiszolják mind azt amit most a gyártó utcára is kihelyez.
Az erőforrás megbízhatóságát jelzi, hogy a Desmo állítást elegendő csak 24000 kilométerenként elvégeztetni ami költséghatékonyság miatt fontos adat lehet. Pedig a teljesítmény egészen elképesztő 214 lóerő 13.000 fordulat mellett amihez 123.56 Nm párosul 10.000 fordulat mellett. Ráadásul ezt könnyen növelhetjük ha a Ducati Corsa számára készített Akrapovic verseny titán rendszert választjuk amivel 226 lóerőre növekszik a motor teljesítménye. A könnyebb kerekeknek, lítium akkumulátornak és futómű alkatrészeknek köszönhetően az S verzió teljesítmény / súlyaránya 1.1 CV /kg.
A V4 90-es erőforrás új alumínium vázba csatlakozik amit új fejlesztésű idomzat és fejidom takar. A motor megjelenése bár sokat változott a mérnökök próbálták megtartani a Panigale különlegesen szép formáját és vonalvezetését.
A Ducati az elektronika terén is az elérhető egyik legjobb rendszert kínálja az új modellben, a BOSCH által jegyzet hat tengelyes platform (6D IMU – inerciális egység) szinte mindenhez hozzáfér ami fontos lehet a vezetésnél és nővelheti a tempót és a biztonságot. Így szabályozza a kipörgésgátlót, a fékerőt ami ABS rendszerrel kombináltan működik,figyelembe veszi a kanyarodás mértékét és az első kerékre is szabályoz. A rendszer egy új fejlesztésű TFT panelen keresztül szabályozható attól függően, hogy pályán vagy közúton szeretnénk használni.
- Ducati kipörgésgátló EVO (DTC EVO)
- Ducati DSC
- Ducati Kerék Control EVO (DWC EVO)
- Ducati Power Launch (DPL)
- Ducati gyorsváltó fel / le EVO (DQS EVO)
- Motorfék-vezérlés EVO (EBC EVO)
- Ducati elektronikus felfüggesztés EVO (DES EVO)
- ABS Bosch EVO
Az erőforrás tömege 64,9 kg ami csupán 2,2 kg-al nehezebb mint a Superquadro. A motor löketét növelték ezzel biztosítva az alacsony és a közép tartományban a nagyobb nyomatékot.
A motor egyik különlegessége az ellentétesen mozgó főtengely aminek rendkívül pozitív hatása van a giroszkópos erőhatásokra és ezzel kompenzálni tudják egy részét a kerekekben keletkező erőknek. Amivel kezelhetőbb és agilisebb motort és jobb vezetési élményt lehet elérni.
A fényszórók és a hátsó lámpa természetesen LED technológiát használnak és elképesztően egyedi és különleges vonalvezetéssel hívják fel magukra a figyelmet.
A Ducati Multimédia System (DMS) úgy lett kialakítva, hogy a legfontosabb információkat lehessen a leggyorsabban leolvasni a műszeregységről. Így a leggyakrabban használt motorfordulatot, vezetési módot, maximális sebességet vagy állíthatjuk az elektronikai csomagot.
A Ducati Data Analyzer + GPS (DDA + GPS) lehetővé teszi a motor és a pilóta teljesítményének értékelését specifikus adatcsatornák grafikus megjelenítésével. A DDA + GPS, valamint automatikusan megjeleníti és rögzíti a köridőket, amikor a Panigale V4 a célvonalat egy körbe rakja, lehetővé téve több adatcsatorna tárolását, beleértve a gáznyitást, a jármű sebességét, a motor fordulatszámát, a kiválasztott sebességfokozatot, az utazási távolságot, a motor fordulatszámát, a DTC indexet. A DDA + GPS a Ducati Performance plug-and-play kiegészítőjeként érhető el. Végül a Ducati Multimedia System (DMS) segítségével fogadhat bejövõ hívásokat, kiválaszthat és hallgathat zeneszámot, és SMS értesítéseket kaphat a Bluetooth technológia segítségével. A TFT kijelzőn megjelenik a hallgatási sáv, az új SMS fogadása vagy a hívó neve. A hívás és a zene hangja átkerül a sisak sisak fülhallgatójára. A DMS a teljes Panigale V4 termékcsalád tartozéka.
A három modell között sok apró különbség van amit most ebben a cikkben nem közlünk de a meghatározó különbségeket kiemeljük. Az alap Panigale V4 egy 43 mm-es Showa Big Piston Fork (BPF) villával van felszerelve, a szárakon Brembo radiális féknyergek pihennek. Hátul egy teljesen állítható Sachs lengéscsillapító található.
A Panigale S V4 és a V4 Speciális Panigale ehelyett Öhlins NIX-30 első és TTX36 hátsó lengéscsillapító kapott. A fékrendszer az új Brembo Stylema monobloc M50 verziója ami egyetlen darabból megmunkált és 70 grammal könnyebb féknyergeket jelent. A tárcsák mérete 330 mm elöl és 245 mm hátul, az ABS vezérlésről egy BOSCH 9.1 MP rendszer gondoskodik.
Az alap Panigale 5 míg a két drágább verzió 3 küllős kovácsolt kerekekkel készül, a gumik továbbra is a Pirelli Diablo Supercorsas SP
Összefoglalva a Ducati létrehozta azt amit a piac már régóta várt tőle, megelőzve olyan konkurenseket mint a Honda. Szinte biztosan hatalmas érdeklődés lesz a MotoGP technológiára épített új csúcs modellnek aminek hazai piaci ára még nem ismert.
Legutóbbi hozzászólások