Nagynak tartod a GS-t de tetszik a megbízhatóság? A BMW összefogott az egyik legsikeresebb kiegészítő gyártóval és rámentek a régi HP2 kinézetre.
A Touratech kiegészítő gyártó és aBMW nem első alkalommal dolgoznak együtt egy adott projekten. A mostani azonban mégis kicsit más. A GS-ről sokan úgy gondolják, hogy bár a világ leghíresebb túra endúrója mégis csak akkor mint egy ” hadihajó”. Ami egyébként egy világkörüli útra inkább pozitiv mint negatiív tulajdonság. De mi van ha mi csak endurózni szeretnénk vele. Motorozni és nem bejárni a világot.
A BMW már régebben probált válaszolni az ilyen igényekre és létre hozta a HP2-es modellt. A Hp2 még saját gumit is kapott Continentaltól akkor és jó pár kilótól megszabadúlt. Ennek egyik oka az volt, hogy megszabadult a Telelever futóműtől.
A most bemutatott Rambler szinte ugyan ezt az utat járja. Kidobták a Telelevert és helyette egy 230mm-es rugóuttal rendelkező hagyományos villaszárak kerültek. A hiányzó elemeket mint a villahídat az BMW R 1200 R-ből kölcsönözték.
A 125 lóerős boxer motor maradt de cserélték az első kerekeket. A választás az Excel-re estt. Előre 21-es küllös kerék került egyetlen féktárcsával aminek átmérője 300 mm ( ABS-el ) míg hátra egy 276 mm átmérőjű tárcsát szereltek. A gumikat a Metzeler szállítja a Karoo típussal.
A maga felépítmény karcsú akár csak egy igazi endurón. Az ülést a BMW G450X-től kölcsönözték. 18 literes tank kapacítás és lítium-ion akkumulátor a súlycsökkentés jegyében aminek végső száma 199 kg menetkész tömeg egy teljes tanknyi üzemanyaggal.
A kipufogó rendszer szinte már természetesen Akrapovic. Mi biztosan beneveznénk egy példányra!
Legutóbbi hozzászólások