Megjelent Street Triple új verziója illetve javítunk egyből három új verziója. A modell 2007-ben debütált és az első időszakban egyértelműen a nagy testvér a Speed Triple kicsinyített változataként került piacra. Az angolok minden rést kiakartak használni és ha már rendelkezésre állt a Daytona675 és egy Speed Triple egyszerüen kersztezték a kettöt. Ledobták az idomokat rácsavartak egy lámpát egy fejidommal és kész is az új modell. Persze probálkozások már ez elött is voltak a gyárnál még a TT600-as modellel de az akkor nem lett igazán sikeres.
Most azonban igen és az elmúlt években több mint 50.000 példány talált gazdára. A Street folyamatos ráncfelvarrásokon esett át de a mostani változtatások sokkal többet adnak mint egy sima design javítgatás.
Neki estek az erőforrásnak és közel 80 frissitést hajtottak végre, beleértve a főtengelyt a hengereket (Nikasil bevonat) és sok ezer apró dolgot. De talán a legfontosabb, hogy növelték hengerűrtartalmat 765 ccm-re. Az erőforrás megfelel az Euro4 követelményeknek.
Úgy látszik az angolok nem akarnak hibázni és söréttel lőnek a vásárlói közönségre. Egyből három verzió közül választhatunk, az alap modellnek számító Triumph Street Triple 765 S 113 LE-t teljesít 11.250 rpm mellett (6,6%), és 73 Nm 9100 rpm (7,3% -os növekedés). Érthetően a megnővelt erőforrás nagyobb nyomatékot hoz ami igazán jót tehet az amúgy sem gyenge motornak. A hangolása az erőforrásnak majd a tesztek alatt derülhet ki de Carl Fogarty ex Ducati-s világbajnok igen erősnek nevezte a blokkot ami már előre is jó jel.
A második szint az eddigi csúcs modell jelzését viselő Triumph Street Triple 765 R. Itt már kicsit harcosabb az erőforrás teljesítméney és 118 LE 12000 rpm (11,3%), és további 77 Nm 9400 rpm (+ 13%) az elődhőz képest. A számokból jól kiderűl, hogy az R modell nem csak többet tud de magasabb fordulaton is éri el a teljesítménye csúcsat.
És itt van a minden idők legizmosabb Street modellje a két betű kombinációjából létre jött RS verzió. 123 LE 11.700 rpm, ami azt jelenti, hogy 16% -kal több, mint a múltban, és 77 Nm 10800 rpm. Itt már tényelg odapörköltek a srácok a chipnek és nem csak a teljesítmény különbség tetemes de a tartományi szint is jóval a régi modell felett van.
Új légszűrőház és kipufogót kapott a Street aminek következtében sikerült ledobnia a 1,7 kg ami így „karácsony után” igazán tiszteletre méltó. Az R és az RS modelleknél kuplung rásegítést találunk illetve az RS-nél gyorsváltot de normál irányút. A gyorsváltó a kisebb testvérre is rendelhető.
A térképeket terén is történt előrelépés. Road, Rain, Street S, Road, Rain, Sport és Rider ( testreszabható ) verziók közül választhatunk. Az R és RS modelleknél lesz külön pálya mód is ( track ). ABS és kipörgésgátló alapfelszereltség amiket az R és RS modelleknél ki is kapcsolhatunk.
Bár ez a frissitési csomag valóban nem a designról szól azért meg kell jegyezni, hogy a megjelenés is hatalmasat fejlődöt. Jóval karcsubb és minden részletében átgondolt megjelenést kapott az új Street.
A műszerfal egy 5″ TFT kijelző amin három különböző grafikus témát tudunk alkalmazni. A kijelző bal oldalan található kis „joystick” gombbal lehet vezérelni az egységet ami elvben kesztyű használat esetén is jól kezelhető.
A futómű is verziónként változik. Az alap S modellnél Showa teleszkopókat találunk de nem csak preload kivitelben. Az R verzió már mind két irány állítható és 41mm-es szárakat kapott ( preload és rebound ). Az RS modell pedig Big Piston Fork első szárakat kapott és Öhlins STX40 hátsó gátlót.
A motor száraz tömege 166 kg, ülésmagasság az S verziónál 810mm, az R és RS verziók esetén 825mm.
Igazi különbség a fékeke területén tapasztalható. A S jelzés egy Nissin fékrendszert kapott míg az R egy Radiális Brembo M4.32-es féknyerget, a RS pedig egy gyönyörű Radiális Brembo M50 monoblokk fékktuskót.
Gumiban az RS, Pirelli Diablo Supercorsa SP verzión tapad az aszfalthoz. A másik két modell pedig Diablo Rosso Corsa papucsokat kapott.
Ha lehet hinni a pletykáknak akkor az S modell ára 8900 euró és áprilistól a kereskedésekben átvehető. Az RS márciusban míg az R áprilisban.
Legutóbbi hozzászólások