Kezdjük is egyből Lorenzoval akinek azon közül, hogy új a sisak festése a tempója is meglepő. Ahogy nyilatkozott az új verzió sokkal közelebb áll az Ő „hagyományos” stílusához így nagyon elégedett az elmúlt nappal. „ sokkal stabilabb lett a motor a féktávokon és a kanyar bemenetnél, illetve javult a kigyorsítás is ami mind számos eleme annak, hogy gyors köröket építsen fel. „ Az elmúlt évben sok mindent megértettem a motorról és Ducati is Lorenzosodott kicsit”.
Tehát úgy néz ki a spanyol végre jó úton halad és talán újra valódi szereplője lesz a világbajnokságnak. Csapattársa Dovi is hasonlóan nyilatkozott az új verzió tulajdonságairól. A kanyarbemenetelnél jóval stabilabb a motor ami fontos, mert tavaly bizonyos pályákon pont ennek hiánya okozta a lassulást. Azért gyorsan hozzátette azt is, hogy sok mindenen kell még dolgozni az új verzión ahhoz, hogy tökéletes legyen.
A Hondánál is folyik a munka, miközben Pedrosa rátalált a megfelelő beállításokra és valóban gyors köröket dobál az időmérőre , a világbajnok csapattárs szokásához híven inkább egy csomagot próbál összeállítani. Három motort és motorblokkot is kipróbált és leginkább a nyomatékon dolgoztak. Tavaly a Honda elérte a teljesítménye határát és a motorerő, főleg az alsó tartományokban fejlesztésre szorult. Marc holnaptól szeretne, az elektronikán és a beállításokon dolgozni ,hogy összeálljon a megfelelő kombináció. Reméljük a három nap elég lesz rá és időt tudnak majd fordítani az aerodinamikai fejlesztések tesztelésére is ahol a Honda jelenleg a Ducatit követi.
Pit out no.1 of 2018✅
Zarco headed out to throw down some wet lap times… #SepangTest @Tech3Racing @JohannZarco1 pic.twitter.com/MNbnCzJwmm
— MotoGP™🇲🇾⏱ (@MotoGP) January 28, 2018
Zarco kicsit le van maradva a mezőnytől de a rettegett 2017-es verzióval karikázik, a francia viszont egyáltalán nincs elkenődve, sőt. Az idők ugyan még nem megfelelőek de 60 kör felett teljesített és nagyon konstans időket rajzolt. A motor jelenleg nagyon jól viselkedik, nincs erős gumikopás és vízen sem akart kitörni alóla ami nagyon pozitív. A volt Moto2 csillag kimondottan jól érezte magát a nyeregben, egyedül a tempón kell dolgozniuk mert nem tud 2 perc alá bemenni de azt nyilatkozta, ahogy beesik 2 perc alá a tempója is megfog jönni. Zarco egyébként nem titkoltan gyári motorra vágyik és elsősorban a Yamahánál de ha máshonnan jön az ajánlat azt is átgondolja.
Rossi minden téren örömtelien nyilatkozott, a hangvételből is érződött, hogy elégedett és kicsit meg is nyugodott a technikát illetően. Ősszel a 2016-os vázat kezdték el tovább fejleszteni és ami igazán fontos, hogy megértették miért jobb az a koncepció és milyen irányban kell fejleszteni amit a hangvillás mérnökök tökéletesen meg is oldottak a télen. Tavaly nem emlékszem egyetlen ilyen napra sem, folyamatosan panaszkodtam de most gyors vagyok és jó visszajelzéseket ad a motor. A végsebességünk is megfelelő de az elektronikával még dolgoznunk kell.
Vale egyébként végig vezette a teszt első napját és csak akkor előzték meg mikor már lejött a pályáról.
A jövőről, úgy nyilatkozott, hogy meg akarom várni a tesztek végét, ez a legnehezebb időszak számomra és a motor számára is. Ha bírom fizikailag akkor hosszabbítok. Csendben súgjuk meg, hogy Rossi a fájó térde miatt folyamatosan kerékpárral készült és nagyon jól sikerült a téli felkészítési időszak, így meglepődnénk ha gondok lennének a fizikummal. A motor pedig az időeredmények alapján szintén rendben van.
Fotó: Ducati és Yamaha
Legutóbbi hozzászólások