Argentina után nem kis port kavart Marc Marquez versenyzése, mindenki szankciókat akart azokkal szemben akik veszélyeztetik a másikat. Marcnak sikerült ebben is élen járnia, a Q2 nem vette észre az érkező Vinalest aki ezzel értékes lehetőségtől esett el.
Marc az eset után azonnal elnézést kért a boxban honfitárástól aki nem reagálta túl az eseményeket. A versenybíróság megbüntette a világbajnokot aki így három hellyel hátrébb rajtolhatott. Marc azt nyilatkozta, hogy ha mindenkire vonatkoznak a szabályok akkor számára tökéletes és elfogadja a büntetést”. A szabályok mindenkire vonatkoznak, így Pol Espergarot is szankcionálták aki 15. helyről vághatott neki a KTM nyergében.
The incident that cost @marcmarquez93 his chance to start the #AmericasGP from pole ⚠ pic.twitter.com/l5iwRVG8CO
— MotoGP™🏁🇺🇸 (@MotoGP) 22 April 2018
A versenyen Marc a második sorból indult de mindenki tudta, hogy ez sokáig nem fogja megállítani. Pedrosa is ott volt a rajtrácson de kérdéses volt, hogy betudja egyáltalán fejezni a futamot a sérült kezével.
#MotoGP HAS LIFT OFF!!! 🚀🚀🚀#AmericasGP pic.twitter.com/cuREfzb5HH
— MotoGP™🏁🇺🇸 (@MotoGP) 22 April 2018
A rajtrácson tehát Vinales, Iannone és Zarco volt az első sor. A rajtot a Suzukis Iannone kapta el a legjobban, de az első kör végére Marc és a Honda bedarálta a mezőny elejét, és saját tempóra váltott. Az olasz még egy darabig próbálta tartani a tempót de végül a regnáló világbajnok lerázta magáról és elkezdte saját versenyét.
The @COTA King leads the #AmericasGP 👑 pic.twitter.com/pZdbFX4YY0
— MotoGP™🏁🇺🇸 (@MotoGP) 22 April 2018
A fastest lap from @marcmarquez93 looks to have broken the challenge of @andreaiannone29 👊#AmericasGP pic.twitter.com/fxvD2ZFsMR
— MotoGP™🏁🇺🇸 (@MotoGP) 22 April 2018
Kicsit hátrébb Rossi Zarcoval küzdött amiből végül a gyári Yamaha csapat versenyzője került ki győztesen. Ezután Vinales indult el aki egész hétvégén jó formában motorozott, átküzdötte magát a Suzukin és átvette a második helyet. Rossi közben hátulról zárkózott fel de Ő már nem bírt honfitárásával, Iannone állta a sarat.
And @Rins42 crashes out of the top 10 contention ☹️#AmericasGP pic.twitter.com/1cVmMif8iM
— MotoGP™🏁🇺🇸 (@MotoGP) 22 April 2018
Az Argentínában jól szereplő Cal Crutchlow sajnos elcsúszott, betudta ugyan fejezni a versenyt de csak a 19. helyen. Még rosszabbul járt Alex Rins aki szintén esett és befejezni sem tudta a versenyt.
Előzések nem voltak az élen, Marquez unalmasra verte a mezőnyt és hatodszorra is nyerni tudott. A Yamaha talán végre hallgat Vinales tanácsaira és a spanyol kiléphet a fejlesztések tekintetében Rossi árnyékából. A hangvillásoknak szükségük van rá mert idén újra a Honda tud a legjobban alkalmazkodni a különböző pályákhoz.
Coming thoughhhh 😯@jackmilleraus barges his way past @lorenzo99 #AmericasGP pic.twitter.com/IyUwnSutjw
— MotoGP™🏁🇺🇸 (@MotoGP) 22 April 2018
A Ducati nem találta magát, ezért is szép eredmény Dovizioso hatodik helye, Lorenzo még a szatellit csapatok versenyzőivel sem bírt.
A Suzuki viszont egyre jobban teljesít, lassan minden versenyen számolni kell velük és valamelyik versenyzőjük odaér az elejébe. Ha ezt így folytatják elkezdünk hinni Lorenzo érkezésében.
Az Aprilia és Aleix Espergaro aki a legutolsó versenyen szintén pórul járt jól ment és a tizedik helyen fejezte be a versenyt. Dani Pedrosa igazi hős volt a hétvégén, felemás kesztyűben és hatalmas fájdalmak mellett is befejezte a versenyt és a hetedik lett.
A viták talán elcsendesednek, egyértelmű újra a Marquez dominancia, Őt kell megverni és nehéz lesz, nem csak gyors de mentálisan is erős. Az üzengetések sem tudták megtörni a fókuszt és könnyedén utasított maga mögé mindenkit a hétvégén. Két hét múlva Jerezben találkoznak újra csapatok, reméljük kicsit izgalmasabb futamot láthatunk.
The undisputed King of @COTA 🇺🇸
The number 93 wins his 93rd #MotoGP race 🔥#RideOnKentuckyKid pic.twitter.com/YrLTAYqEGb
— MotoGP™🏁🇺🇸 (@MotoGP) 22 April 2018
Poz. | Versenyző | Nemzet | Motor | Idő |
---|---|---|---|---|
1 | Marc MARQUEZ | SPA | Honda | 41’52”002 |
2 | Maverick VIÑALES | SPA | Yamaha | +3”560 |
3 | Andrea IANNONE | ITA | Suzuki | +6”704 |
4 | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha | +9”587 |
5 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati | +13”570 |
6 | Johann ZARCO | FRA | Yamaha | +14”231 |
7 | Dani PEDROSA | SPA | Honda | +18”201 |
8 | Tito RABAT | SPA | Ducati | +28”537 |
9 | Jack MILLER | AUS | Ducati | +28”671 |
10 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia | +28”875 |
11 | Jorge LORENZO | SPA | Ducati | +31”355 |
12 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati | +34”993 |
13 | Pol ESPARGARO | SPA | KTM | +37”264 |
14 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | Honda | +39”335 |
15 | Alvaro BAUTISTA | SPA | Ducati | +40”887 |
16 | Bradley SMITH | GBR | KTM | +48”475 |
17 | Scott REDDING | GBR | Aprilia | +49”995 |
18 | Thomas LUTHI | SWI | Honda | +51”115 |
19 | Cal CRUTCHLOW | GBR | Honda | +59”055 |
20 | Xavier SIMEON | BEL | Ducati | +59”747 |
21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Honda | +1’00”513 |
DNF | Alex RINS | SPA | Suzuki | 10 Giri |
DNF | Hafizh SYAHRIN | MAL | Yamaha | 12 Giri |
DNF | Karel ABRAHAM | CZE | Ducati | 12 Giri |
Legutóbbi hozzászólások