Az EICMA kiállítással egy időben a Suzuki bemutatott két izgalmas modellt, amelyek a funkcionalitás irányába lettek optimalizálva.
A csupasz GSX-8S formaterve, modern, letisztult de karakteres jegyekkel kombinálva. A GT-ből ismert fényszórók alkotják a fejidom gerincét, ami egyben a legmeghatározóbb elem is a megjelenésben. A hangsúly a motoron van, ami jól is áll egy csupasznak.
Persze minél inkább nyers egy megjelenés, annál inkább kell figyelni a részletekre. Ezt a feladatot igazán jól oldották meg a Suzuki mérnökei. A segédváz színét a motorhoz igazították, a hátsó kombinált lámpát kihelyezték a karcsú sárvédőre. De a kipufogó is dicséretet érdemel, ami nem csak a valaha szerelt legrövidebb modell, amit Suzukira szereltek, de teljesíti a norma szabályokat is.
A gyártói leírás alapján a motort könnyed irányíthatóság és nagyfokú agilitás jellemzi. A 776 cm3-es sorkettes motor azok igényeit is kielégíti akik nagyobb teljesítményre vágynak. A fordított KYB futómű és az új multifunkció TFT LCD műszerfal, a fejlett vezérlő rendszerekkel fokozzák a motorozás élvezetét.
Ezek között találjuk a Suzuki Vezetésimód -választó (SDMS) , amely gyorsításkor a gázreakció és a nyomatékjellemzők szintjének változtatásával más-más motorkarakterisztikát nyújt, a Suzuki Intelligens Vezetési Rendszer (S.I.R.S) pedig fokozza a magabiztos irányítást. A kétirányú gyorsváltó rendszer lehetővé teszi, hogy gyorsabban és könnyebben váltsunk felfelé vagy lefelé anélkül, hogy a kuplungot vagy a gázkart működtetnünk kellene. A gyorsváltó együttműködése az SDMS rendszerrel pedig nagyobb vezetési-, és fokozatmentes gyorsulási élményt nyújt. A Suzuki kipörgésgátló rendszere (STCS) a kikapcsolhatósága mellett, három üzemmódot kínál, hogy a motor jobban illeszkedjen a különféle körülményekhez, illetve a vezetési stílusunkhoz.
A 14 literes üzemanyag kapacitás is azt mutatja, hogy a japán gyártó valóban egy jól forduló, agilis motort akart létrehozni. A modell három színben lesz rendelhető.
A másik típus egy igazi kalandmotor. A V-Strom modellt senkinek sem kell bemutatni, rendkívül népszerű típus a kategóriájában, de úgy tűnik a Suzuki magasabbra emeli a terepezési képességeket.
A 800De modell élesebb vonalvezetést és magasabbra emelt csőrös idomot kapott, amelyre a megnövekedett rugóút miatt is szükség volt. A LED fényszórók szintén a GT modellbre emlékeztetnek, aminek köszönhetően a DE verzió karcsúbb mint a nagyobb testvér.
Az erőforrás megegyezik a csupasz verzióban bemutatott motorral. Az első kerék mérete 21″, melyet állítható SHOWA teleszkópok fognak közre. A hosszabb rugóútnak köszönhetően, a 220 mm-es hasmagasság, a kétirányú gyorsváltó és a fejlett elektronikus vezérlőrendszerek gondoskodnak. A tervezés minden egyes aspektusa arra irányult, hogy az új modell kielégítő élményt nyújtson a kalandok során, legyen az egy patakon való átkelés, vagy egy kavicsos szakasz az erdőn keresztül.
A Suzuki Vezetésimód-választó (SDMS) három üzemmódot kínál, amely különböző teljesítménykarakterisztikát biztosít a motorozás körülményeihez, a talajviszonyokhoz illetve a vezetési stílushoz igazodva. A Suzuki Intelligens Vezetési Rendszer (S.I.R.S) pedig egyszerre ötvözi az irányítás során az erőt, a kezelhetőséget és a kényelmet.
A V-Strom 800DE kipörgésgátló rendszere (STCS) lehetővé teszi a vezető számára, hogy az magabiztosabban irányíthassa a motort a különböző vezetési, útfelületi és időjárási körülmények között. A kétirányú gyorsváltó rendszer pedig lehetővé teszi a motoros számára, hogy felfelé vagy lefelé váltson a kuplung működtetése nélkül.
A 20 literes tank és a Suzuki motorokra jellemző alacsony fogyasztással kombinálva, nagy hatótávolságú túrák is könnyen tervezhetőek.
Az új 5 hüvelykes színes TFT LCD multi-információs kijelző bal oldalán egy USB-port segíti az elektronikus eszközök töltését. A nappali és éjszakai üzemmódot is kínáló kijelző minden körülmény között jól olvashatóan jeleníti meg az információkat, amely nemcsak a motor összes rendszeréről és beállításáról tájékoztatja a motorost, de valós idejű üzemállapot-információkat is nyújt.
A V-Strom 800DE szintén három színben lesz kapható.
Legutóbbi hozzászólások