EST. 2002

A 10 legszebb európai Rebel-átépítéssel tér vissza a Honda a Wheels and Waves fesztiválra

 

  • Európa tíz legjobban sikerült CMX500- és CMX1100-átépítését mutatja be a Honda
  • Az egyedi Rebel modellek többek között az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Olaszországból, Portugáliából és Spanyolországból érkeznek a rendezvényre
  • A hondacustoms.com honlap felhasználói szavazhatnak kedvenc modelljükre, sőt ingyen letölthetnek háttérképeket számítógépükre és mobiltelefonjukra
  • Az oldal hat nyelven érhető el
  • A szavazás nyertesét augusztusban hirdetik ki a szervezők

Idén nyáron is visszatér a Honda Baszkföld franciaországi tengerpartjára, hogy a biarritzi Wheels and Waves fesztiválon mutassa be a tíz legszebb európai Rebel-átépítést.

Az Egyesült Királyságból, Franciaországból, Olaszországból, Portugáliából és Spanyolországból érkező, igencsak feltűnő gépeket természetesen nemcsak kiállítás látogatói tekinthetik meg, hanem az angol, francia, német, olasz, portugál és spanyol nyelven olvasható Honda Customs-honlap felhasználói is.

A weboldal arra lehetőséget is ad, hogy – a felfelé és a lefelé tartott hüvelyujjat ábrázoló ikonokra kattintva – értékeljék kedvenc motorjukat, sőt számítógépes és okostelefonra szánt háttérképeket is letölthetnek, kedvenc Rebeljük képeit pedig megoszthatják a közösségi oldalakon. A szavazást augusztus végén zárják le, s ekkor jelentik be a győztest is.

Íme, a tíz legjobb Rebel. Egyik szebb, mint a másik…

Motoveiga

Építő: Motoveiga, Braga, Portugália

A Motoveiga néven ismert portugál kereskedés munkatársait a XVI. századi spanyol páncélok és a firenzei liliomok ihlették, ezek vonalai figyelhetőek meg guruló műtárggyá varázsolt CMX500 Rebeljükön is. Kiemelt figyelmet érdemel a kézzel festett üzemanyagtartály, a fényszóró egyedi kerete és a tengelykapcsoló borítása, akárcsak a Vance and Hines kipufogódob és a bőrkárpitozású nyereg.

Motoveiga Honda Customs

Motoveiga Honda Customs

Motoveiga Honda Customs

Motoveiga Honda Customs

 

Lucy 

Építő: Honda Garonda, Portugália

A Honda Garonda ügyes kezű szerelői Lucy névre keresztelték tetszetős motorjukat. A kézzel készített, Rebel-logóval díszített szépség narancsba hajló arany-fehér fényezése a szikrázó portugál napsütésre utal, akárcsak a fehér oldalfalú abroncspár és az aranyszínű küllők. Lucy építőit a hatvanas-hetvenes évek klasszikus CB175-je inspirálta, s bizony a legapróbb részletet is kidolgozták, így speciális hátsó futómű és hűtőrács, valamint Vance and Hines kipufogódob kerülhetett az álomszép kétkerekűre.

 

5Four Honda Rebel Street

 

Építő: Guy Willison, 5four Motorcycles, Egyesült Királyság

Guy Willison nem először villantja meg tudását – a 5Four Honda Rebel Street elkészítését többek között egy CB1100RS- és CB1000R-átépítés előzte meg. A 5Four becenevű CMX500-at a pehelysúlyú városi flat trackerek ihlették, megjelenését pedig a Pro Kustom által felvitt Crackle Ivory és Candy Red fényezés teszi még stílusosabbá. A motort szemlélve számos kézzel készített részegységet figyelhetünk meg, ilyen például a tükörfényesre polírozott haspáncél, a brazil keményfából faragott markolat, a versenyfaridom, a rozsdamentes acélból hajlított első rajtszámtábla és a ralifényszóró is. A pontot a titán Racefit Urban Growler kipufogódob teszi fel az i-re, egyértelműen bizonyítva, hogy minden apróságra odafigyelt az alkotó.

Mannboard

Építő: MAAN, Motocicli Audaci, Szardínia

Az egyedi motorkerékpárjairól ismert, szardíniai Motocicli Audaci szakemberei a harmincas évek homokfutóinak emlékét elevenítették fel. A teljesen átépített Springer villa, a 19″-os, küllős kerékgarnitúra és a rozsdamentes acélból készülő, SC-Project dobban végző kipufogórendszer elképesztően látványos, akárcsak az aranyszínű levelekkel tarkított Stunning Candy (mély türkizkék) fényezés, a kormánymagasító és a fekete bőrkárpitozású ülés.

 

Akaimoto

 Építő: Akaimoto, Barcelona, Spanyolország

A barcelonai Akaimoto kereskedés már jól ismert Honda-építő körökben, hiszen például egy CB650R-t és egy CB1000R-t is átalakított, mielőtt nekiállt volna a CMX1100 Rebelnek. Munkájukat a retró sportmotorok és a Honda Neo Sports Café család tagjai inspirálták, így szemet gyönyörködtető (matt fekete-arany) idomzat, magasabbra helyezett üzemanyagtartály és egyedi, Chopinart által készített festés gondoskodik az ütős megjelenésről. A villahíd alatt felfogatott Kalex kormány és a rövid kipufogódob már csak hab a tortán – írhatnánk, de ezek a precízen kidolgozott részegységek is a koncepció szerves részei.

Akaimoto Honda Customs

Akaimoto Honda Customs

Akaimoto Honda Customs

 

 

Mikuniguro

 Építő: Ikono Motorbike, Madrid, Spanyolország

A Nomade Cycle és a Dave Design fényezőműhellyel – mely csapat felelős Marc Márquez és Pol Espargaró sisakfestéseiért – közösen készített Mikuniguro modell Honda Tadakatsu szamuráj harcos lova után kapta nevét. A legenda szerint a különleges mén soha nem sebesült meg a csatákban, így máig a megbízhatóság és a bátorság szimbólumaként él a japán köztudatban.

Alkotóit a Honda D-Type, a Brat stílus és a japán bobber trend inspirálta. Az átalakított CMX500 továbbfejlesztett Vance and Hines kipufogódobot, a kifinomultabbá tett első-hátsó felfüggesztést, a mikroledes hátsó lámpát és irányjelzőszettet, valamint a különleges hátsó teleszkópharmonikát kapott..

Mikuniguro Honda Customs

Mikuniguro Honda Customs

Mikuniguro Honda Customs

Mikuniguro Honda Customs

Mallorca Moto

 

Építő: Mallorca Moto, Mallorca, Spanyolország

A Mallorca Moto műhelyéből előbújó CMX1100 Rebel igazán egyedi személyiség. Metálzöld festése, valamint matt fekete és fehér díszítése már messziről szemet szúr, különösképp, hogy a bámulatos színek a szélvédőn, az első sárvédőn, az üzemanyagtartályon és a meredeken álló kipufogódobon is visszaköszönnek. Mindemellett alacsonyra helyezett tükrökkel és teleszkópharmonikákkal szerelték fel a Neo Retro által inspirált, sportos üléspozíciójú gépet, és módosított CB300R-kipufogódob, ülés alatti hátsó lámpa, no meg varrott bőrülés került rá.

 

The Sport

 

Építő: FCR Original, Chauvigny, Franciaország

Az FCR Original a Rebel, színeiben is, játékos és praktikus oldalát igyekezett kidomborítani, nem mellesleg sportosabb, erőteljesebb és agresszívebb fizimiskát szabott a Honda modelljének. A hátsó lengővilla módosítása nemcsak Öhlins rugóstagok beépítését tette lehetővé, hanem a CB500F hátsó kerekének alkalmazását is, így Dunlop D212 190/55 ZR17 abroncs feszülhet a gépen. A gyárinál 25 mm-rel alacsonyabbra helyezett első sárvédő saját tervezés, miként a túlméretes, villahíd fölé szerelt kormány is az FCR Original ötlete.

A háromdimenziós képfeldolgozást segítségül hívva készített modell letisztultsága és egyszerűsége lenyűgöző, műanyag-szén alapú, alumínium töltőalapozóval simává tett üzemanyagtartályával, ülés alatti, LED hátsó lámpájával és Alcantara ülésével bárkit levesz a lábáról. A kézzel készített lábtartó, a versenymotorokra hajazó piros-fekete fényezés és a sok lehengerlő díszítőelem a klasszikus Hondákat juttatja a szemlélő eszébe, beleértve a gyári motorhoz kapcsolódó, rozsdamentes acélból alkotott FCR Original kipufogódobot is.

The Sport Honda Customs

The Sport Honda Customs

The Sport Honda Customs

The Sport Honda Customs

The Sport Honda Customs

The Sport Honda Customs

The Sport Honda Customs

The Bobber

 

Építő: FCR Original, Chauvigny, Franciaország

A CMX1100 Rebel alapvető formajegyei köszönnek vissza az FCR Original üdvöskéjéről, ámde még látványosabb és egyedibb kivitelezésben, a bobberek összetéveszthetetlen stílusában. A lengővilla és a felfüggesztés gyári, elöl azonban 25 mm-rel alacsonyabb a futómű, és a fekete küllős, kézzel összerakott kerekeken vastag Bridgestone abroncsok feszülnek.

A bobberhatást erősíti az alumínium kormány és első sárvédő (utóbbit Mirrachrome bevonattal látják el), a steppelt, bőrkárpitozású ülés és a festett fényszórókeret is. A Mini-Bates stílusú, LED irányjelzőszett és a háromdimenziós képfeldolgozással alkotott, műanyag-szén alapú, alumínium töltőalapozóval simává tett üzemanyagtartály ugyancsak roppant lenyűgöző, különösképpen, hogy a tankot Mirrachrome-Blue Satin (selymfényű kék) festéssel látták el. A kerámiabevonatú FCR Original kipufogó méltó lezárása a formatervnek, hiszen még jobban kiemeli a motor szerkezeti szépségét.

Bobber Honda Customs

Bobber Honda Customs

Bobber Honda Customs

Bobber Honda Customs

Bobber Honda Customs

Honda CMX Rebel Waves

Építő: FCR Original, Chauvigny, Franciaország

A FCR család harmadik tagján még megfigyelhetőek a CMX500 eredeti vonalai, de teljesen új személyiséget kapott. Megálmodóit a Wheels and Waves fesztivál és Kalifornia hangulata ragadta magával, így a hátsó felfüggesztést és sárvédőt, a kormányt, az irányjelzőszettet, a kipufogót, az üzemanyagtartályt és a csomagrögzítő keretet is módosították. Mindezt kék-fehér fényezéssel koronázták meg, egyebek mellett hullámmintákkal bolondítva meg a tankot.

Honda CMX Rebel Waves Honda Customs

Honda CMX Rebel Waves Honda Customs

Honda CMX Rebel Waves Honda Customs

Honda CMX Rebel Waves Honda Customs

Honda CMX Rebel Waves Honda Customs

ugrás fel