Brutálisra sikerült az új naked model, melynek nem csak megjelenése de adatai is lenyűgözőek. A 210 lóerős teljesítmény mellé mindössze 199 kg-os tömeg párosul (üzemkész állapotban).
Az új M 1000 RR-t négyhengeres vízhűtéses, 999 cm3-es erőforrás hajtja, amely az S 1000 RR-re épül. de módosított, ahogy az RR típus esetén is.
A maximális teljesítmény 210 lóerőre emelkedik 13750 fordulat/percnél, ami 45 lóerővel magasabb mint az S 1000 R esetén. A nyomaték 113 Nm, ami 11000 fordulat/percnél érhető el, szemben az S 1000 R 114 Nm 9250 fordulat/perc értékével.
A standard kivitelhez képest a 47-es fogaskeréknek köszönhetően rövidült a második, ötödik és hatodik fokozat is.
Az új M 1000 R is megkapta a szárnyakat, amelyek 220 km/h sebességnél 11 kg-mal növelik az első kerék terhelését a generált aerodinamikai leszorítóerőnek köszönhetően. A szárnyak mellett a műszerfal elé egy kis terelőt is el kell helyezni, amely az M Competition csomag része.
Az M esetében egy fordított teljesen fekete 45 mm átmérőjű villa végzi az első csillapítást. A futómű patronos rendszerrel működik és elektronikusan szabályozható a villarugó előfeszítés. A beállítás a DDC-vel együtt lehet szabályozni.
A kormány szélesebb mint az alapkivitel esetében és lézergravírozott „BMW M 1000 R” felirat található rajta.
Az M 1000 RR után a M 1000 R a második motor amelyet M fékekkel szereltek fel a BMW mérnökei. A féknyereg kék eloxált bevonattal és híres M logóval rendelkezik. A két 320 mm-es féktárcsa mellett üj főfékhengert is kapott az első fék.
Alapfelszereltség a kovácsolt alumínium felnik, de az M Competition csomagban M Carbon felnik is kaphatóak.
A 6,5″ színes műszercsoport illeszkedik az M RR dizájnjához, és természetesen megtaláljuk benne az M indítási animációt is.
Az elektronikai csomag az új Brake Slide Assist funkcióval bővült, amely lehetővé teszi a motoros számára, hogy a kezével fékezzen, egy kanyar bemenetnél.
Legutóbbi hozzászólások