Hivatalosan is megmutatták mit tud majd a Desmosedici Stradale erőforrása.
Azt már évek óta minden sportmotor rajongó tudja, hogy a V4 erőforrásoké a jövő és ha nem is teljes mértékben de hatalmas piaci részesedéssel fognak rendelkezni az elektromos sportmotorok megérkezése előtt.
Friss kémfotó a gyárból az új Stradale modellről
A Honda már évek óta igérgeti, hogy CBR V4-re vált de eddig nem lett belőle semmi, a Ducati később kezdett nyilvánosan kommunikálni az erőforrás váltásról a csúcskategóriában és most be is mutatták azt a blokkot amire a következő években építeni fog az olasz gyártó. A piacon van már V4-es erőforrás a szintén olasz Aprilia motorja igazi sport remekmű, bár érdekes módon az piacot nem tudta olyan mértékben meghódítani mint amekkora potenciál van a motorban.
A Ducati azonban egyáltalán nem tart ettől, az új motor lelke a megszokott 90°-os elrendezésű 1103 cm3-es, 210+ lóerő teljesítményre képes motorblokk. Az EURO4 normáknak is megfelelő erőforrás 14000-es fordulaton 120 Nm nyomatékkal tépi majd szinte ki kormányt az ember kezéből.
A Ducati egyértelműen a versenysportban szerzett tapasztalatokat fordítja át most utcai gyártásra, így a főtengelyitt is ellentétes irányban forog ezzel is csökkentve a motor egykerekezési hajlamát és segítve a kigyorítást illetve a nagyobb tapadást mindkét keréken. A fordulat tartomány utcai használatra lett optimalizálva és a versenymotoroktól eltérően itt élvezhető, nyomatékos középtartomány is megtalálható.
Az új erőforrás hangja erősen hasonlít az Aprila V4-re
Az erőforrást 42 fokos szögben szerelik a vázba, optimalizálva a súlyelosztást és elősegítve egy nagyobb méretű hűtő használatát. Örülhetnek azok is akik sokat szeretnék használni a Stradalét mert a Desmo szervíz intervallum 24.000 km-re tolódott ki így nem kevés költségtől megkímélve a tulajdonost. Az alap verzió után érkezik majd az R ami már 1000 cm3 alatt lesz és így megfelel a versenyszabályoknak, ahogy a 2019-ben érkező superbike modell is.
Fotó: Ducati.com
Legutóbbi hozzászólások