EST. 2002

A Honda, A2-es jogosítvánnyal vezethető, 500-as triója vadonatúj fejlesztésekkel lép színre 2022-ben

A CB500F, CBR500R és CB500X alkotta trió átdolgozott erőforrással és felfüggesztéssel lép színre 2022-ben. A fejlesztések eredményeként még csábítóbbak a Honda félliteres típusai a kezdő és tapasztalt motorosok számára.

Honda’s trio of A2 licence-friendly 500cc machines receive strong performance-focused updates for 2022 year model

Az egyik legfontosabb újítás a négyhengeres CB650R és CBR650R modellekben is használt, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villa, mely révén nagyban javult a motor kezelhetősége és kényelme. Emellett a CB500F és a CBR500R könnyebb, Y-küllős alumíniumkereket kapott, és az első felnin már két darab 296 mm-es, hullámos tárcsa található, s új a féknyereg is – a 2022-es modellen radiálisan rögzített Nissin egységek felelnek a lassításért. A kalandmotorként aposztrofált CB500X ugyanolyan fék- és futóműfejlesztéseken esett át, mint a másik két ötszázas, valamint hosszabb lett az első rugóút és könnyebb, 19″-es első kereket fog közre az új villa.

22YM HONDA CBR500R

Mindhárom gép praktikus és szórakoztató, kezelhetőségük pedig sokkal jobb a felmenőkénél, ugyanis új, könnyebb lengővillát építettek be a mérnökök, mely hosszirányban merevebb, oldalirányban pedig rugalmasabb elődjénél. Természetesen a csúcsteljesítmény továbbra is 35 kW, azaz 48 LE, hogy A2-es jogosítvánnyal is vezethetőek legyenek a modellek, ám 2022-re alaposan átdolgozták a PGM-FI üzemanyag-befecskendezőt, amitől nyomatékosabbá és karakteresebbé vált az erőforrás.

22YM HONDA CB500F

Új fényezésekkel hangsúlyozzák, hogy teljesen átdolgozott modellekről van szó, így a csupasz CB500F három új színben kapható: Pearl Smoky Gray (gyöngyházfényű ezüst), Mat Axis Gray Metallic (ezüstmetál) és Pearl Dusk Yellow (sárga). A sportos CBR500R szintén új, Mat Gunpowder Black Metallic (metálfekete) színben kapható, amit feltűnő grafika díszít, hogy még jobban hasonlítson a versenypályán már oly sokszor diadalmaskodó Fireblade-ekhez. A CB500X kalandmotor 2022-es változata is két új fényezéssel érhető el: Mat Gunpowder Black Metallic (metálfekete) és Pearl Organic Green (zöld). Természetesen az új fényezések mellett mindhárom Honda kapható a klasszikus Grand Prix Red (piros) színösszeállításban is.

Kompakt méretéből és barátságos viselkedéséből fakadóan a trió mindhárom tagja ideális tanulómotor, tökéletes választás a 125-ösről váltó kezdőknek, ugyanakkor önfeledt kanyarvadászatra is alkalmasak, így a nagyobb motorról átülők is remek társra lelhetnek bennük. Egy szó, mint száz, az új Hondák – a motoros tudásától és stílusától függetlenül – az önfeledt hétvégi motorozás zálogai.

22YM HONDA CB500X

A modellek 2013-as bevezetése óta több mint 106 000 CB és a CBR talált gazdára Európa-szerte. Noha műszakilag hasonlóak, külön helyet foglalnak el a márka gazdag kínálatában. Kétségtelenül a CB500F a legnépszerűbb, ez a „roadster” teszi ki az eladások közel felét, míg a kalandmotoros CB500X 35%-ot, a „pályára született” CBR500R pedig 18%-ot.

Érdekesség, hogy – a Honda reprezentatív kutatása alapján – különböző vásárlói csoportokat vonzanak a trió tagjai. A felmérés eredményéből kiderült, hogy a CB500F-tulajdonosok 45, míg a CBR500R-tulajdonosok 37%-a kezdő motoros, és 45, illetve 60%-uk 34 évnél fiatalabb. Elmondható tehát, hogy a két modell nagy szerepet játszik abban, hogy a fiatalok körében is népszerű a motorozás, illetve abban is, hogy egyre többen váltanak kétkerékre.

22YM HONDA CB500X

Ezzel szemben a CB500X-tulajdonosok több mint 75%-a tapasztalt motoros, sőt további 15%-ukat a könnyed, középméretű kalandmotorok stílusa, hosszú rugóútja, üléshelyzete és persze vonzereje csábította vissza a motorozás világába.

22YM HONDA CBR500R

Mindhárom modell, vagyis a CB500F, a CBR500R és a CB500X is továbbfejlesztett formában folytatja pályafutását
Vadonatúj, 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa fordított villát találunk a motorokban. Emellett könnyebb lett a lengővilla és a kerekek is, sőt immáron két 296 mm-es átmérőjű első tárcsa felel a magabiztos lassításért
Még nyomatékosabbá és karakteresebbé vált az erőforrás az átdolgozott PGM-FI üzemanyag-befecskendezőnek köszönhetően
Új fényezések és grafikák teszik még vonzóbbá a modelleket

22YM HONDA CBR500R

22YM HONDA CBR500R

22YM HONDA CBR500R

22YM HONDA CBR500R

22YM HONDA CBR500R

22YM HONDA CB500X

22YM HONDA CB500X

22YM HONDA CB500X

22YM HONDA CB500X

22YM HONDA CB500X

22YM HONDA CB500X

22YM HONDA CB500F

22YM HONDA CB500F

22YM HONDA CB500F

22YM HONDA CB500F

ugrás fel