A Yamaha hivatalosan is bemutatta az új R7-et, mely az R sorozat új modellje és a csupasz MT-07-es módosított változata. A legendás modell nevét viselő új verzió a fiatal sportmotor szeretők nagy kedvence lehet, többek között remek ár/érték arányának köszönhetően. A japán gyártó növelte a csupasz testvérhez képest a motor felszereltségi szintjét, de a specifikáció alapján megtudott maradni az észszerű felhasználhatóság szintjén.
Az R7 hivatalosan 72,36 lóerőt képes lecsavarni az aszfaltra 8751 fordulat/perc mellett. A számok egyébként megegyeznek az MT-07 adataival.
Nem úgy a futómű, ami 41 mm-es KYB szárakra épül állítható hátsó rugós taggal kombinálva. A fékek megőrizték a 298 mm-es tárcsákat, melyekkel négydugattyús radiális féknyergek dolgoznak. A Yamaha Brembo-tól vásárolta a radiál főfékhengert, ami jól mutatja, hogy komolyan gondolják a sportos motorozáshoz szükséges alapok lefektetését. A hátsó féktárcsa mérete az MT07 családtag többi tagjával megegyezően 248 mm.
Az R széria elvárásainak megfelelően LCD műszerfalat kapott az R7 is, de a költségek alacsonyan tartása miatt a TFT kijelző nem színes. A felnik és gumik megjelenése és mérete is megegyezik az MT-07 nél megszokott felnikkel és abroncsokkal.
Minimálisan változtak a geometria adatok az új modell esetében a csupasz verzióhoz képest. A tengelytáv 1400 mm-ről 1395 mm re csökkent. A Yamaha 188 kg-os tömeget adott meg a motorhoz, ami mindössze 4 kg-mal több mint az MT-07-nél feltüntetett adat. Igaz az új üzemanyag tartály 1 literrel kevesebb, összesen 13 liter üzemanyag befogadására képes.
Az új modell ikon kék és és fekete színben lesz elérhető a márkakereskedésekben.
Legutóbbi hozzászólások