EST. 2002

Megújult a Yamaha XSR 900

A Yamaha Sport Heritage termékcsaládja a cég történetének ikonikus kerékpárjai előtt tiszteleg, miközben modern technológiával teszi különlegessé a stílusos motorozás élményét.

A 2016-os bemutató óta a szegmens sokat fejlődött és nőtt is, az európai piacon, ahol komoly szerepet is tölt be napjainkban. Így érthető, hogy a Yamaha is komoly jelentőséget tulajdonít a típusnak, amit 2022-re alaposan átdolgoztak.

A modell kiemelkedő jellemzője az alumínium váz használata, melynek köszönhetően a hossz oldali és a torziós merevség is jelentősen nőt, ezzel javítva a stabilitást. A vázban történő fontos változás, hogy a kormánynyak, 30 mm-rel lejjebb került, elősegítve ezzel a jobb kanyarodást. A módosítás 14%-kal csökkenti a kormánytengely körüli tehetetlenséget az elöző modellhez képest.

Az új Deltabox váz a Yamaha Controlled Filling (CF) technológiával készült, mely szabályozza a nyomást, hőmérsékletet és a fröccsöntési sebességet. A CF lehetővé teszi, hogy a váz falvastag a legvékonyabb helyen 1,7 mm, míg a legvastagabb helyen 3,5 mm-ig változzon, növelve ezzel a váz merevségét. Összességében az új váz sportosabb karaktert kölcsönöz az új verzió számára.

A sportos karakter mellett a Yamaha növelte az egyenes vonalú stabilitást is, melyet egy teljesen új hátsó futóművel értek el. Az 1495 mm-es tengelytáv az 55 mm-rel hosszabb lengőkarnak köszönhető, mely mostantól a váz külső elemeihez rögzül.

Az XSR tankját az 1980-as évek Grand Prix motorjai ihlették. A 15 literes tartály légbeömlőkkel ellátva kerül fel a motorra, melynek üléspozíciója így hátra tolódik. Míg az oldalburkolatok minimalista, addig a tanksapka verseny stílust kölcsönöz a Heritage modellnek.

2022-ben az XSR900-at egy erősebb, nagyobb lökettérfogatú, 899 köbcentis CP3 motor hajtja, amely lineárisabb nyomatékot biztosít az előző erőforráshoz képest. Az új egység 33 mm-rel hosszabb lökettel rendelkezik, így 43 cm3 többet kapunk, miközben az összes alkatrészt újratervezték és könnyítették. A könnyebb dugattyúk segítenek csökkenteni a motor tömegét ( 300g-mal), míg a változások 4 lóerő teljesítménynövekedést is eredményeznek. Az új blokk 119 lóerőt ( 87,5 kW) teljesít 10.000 f/percnél, ezenkívül a nyomaték 6%-kal nőt az előző modellhez képest, elérve a 93.0 Nm nyomatékot.

A 6 sebességes váltót és a kuplungot is átdolgozták, minek köszönhetően könnyebb és tehermentesebb váltást kapunk az új erőforrással. A váltó áttételeit az új motorblokkhoz optimalizálták.

Ma már nincs komoly facelift elektronikai csomag frissülés nélkül. Ez a része a motorozásnak, ami leginkább fejlődik és amiből szerencsére az XSR900 is kapott bőven. Az új rendszer középpontjában egy 6 tengelyes inerciamérő egység (IMU) található, amely két érzékelővel méri a sebességet és három tengelyen a gyorsulást. Az új egység 50%-kal kisebb és 40%-kal könnyebb mint az eredeti 2015-ös verzió. IMU adatok küld az ECU-nak és így információval látja el a vezetést segítő három eszközt:

Lean Sensitive Traction Control System – a fékbiztonsági rendszer egymástól függetlenül szabályozza és korlátozza az első és hátsó fékek nyomását, hogy megakadályozza a kerekek véletlen blokkolását.

A Quick Shift System (QSS) elektronikus váltási rendszerét a még simább és gyorsabb váltás érdekében optimalizálták. Az új model 4 motorteljesítmény móddal rendelkezik ( D-Mode). Az 1-es mód a legagresszívebb, míg 2-es, 3-as, 4-es módok a vezetési módtól függően egyre lágyabb reakciót kínálnak.

Az előző verziót még a Yamaha Chip Controlled Throttle-val szerelték, addig a 2022-es modell már megkapja kiegészítésként az R1 típusú helyzetérzékelővel kiegészített technológiát ( APSG). Ez egy komplett „rideby wire” rendszer a markolatban egy érzékelővel, amely a fojtószeleprugó hagyományos érzetét kelti, miközben nincs szükség kábelekre.

A korábbi modell kör alakú kijelzőjét egy jóval nagyobb tudású 3,5” színes TFT-kijelző váltja fel. Az új kijelző sávos fordulatszámmérővel, valamint konfigurálható másodlagos információkkal rendelkezik. A vezetési módokat a kormányon található választógomb segítségével választhatjuk ki.

A világítást egy magasabb szintre lépett, köszönhetően az új LED-es első, hátsó lámpáknak és az írányjelzőknek. A tervezők azonban új technológia mellett is figyeltek az eredeti megjelenésre. A stílusos megjelenést növelik a kormányvégen található tükrök, a kovácsolt lábkapcsolók, vagy az XSR logó a műszerfalon.

Az XSR két színben lesz elérhető : Legend Blue, Midnight Black

A típus várhatóan áprilisban érkezik a kereskedésekbe.

ugrás fel