EST. 2002

BMW R 1200 GS xDrive hybrid

Összkerék hajtású lehet a GS és e-Drive rendszert integrálhatnak az első kerékagyba.

A BMW bolondok napján közleményben jelentett be egy hybrid hajtású  R 1200 GS-t. Sokan kacsának gondolták a hírt, de a leleményesebb újságíró kollégák utána jártak és találtak egy szabadalmat, amit tavaly nyáron regisztráltak a BMW nevére. Egy elektromos hajtás a témája, amit az első kerékbe építenének.

 BMW R 1200 GS hibrid 2017

Az első kerékbe integrált rendszer elvben kapcsolható lenne és ezzel különleges terepképességekkel vérteznék fel az eddig is kimagasló tulajdonságokkal rendelkező endurot. Az elektromos hajtás a hírek szerint 45 LE-s, amivel a GS teljesítménye 170 LE-re és 125 KW-ra emelkedne.

 BMW R 1200 GS hibrid 2017

A rendszer valószínűleg a vezetési módok között szerepelne és a vezető választhatná ki a megfelelő teljesítményt.  Az xDrive nem csak a vonó teljesítményen tudna segíteni, de a fékezés terén is pozitív hatást érhetnének el, mivel energia-visszanyerő funkcióval is dolgozna.

 BMW R 1200 GS hibrid 2017

Persze a két kerék meghajtás nem ismeretlen ötlet a motorozásban, a Yamaha a Dakaron is jelen van egy modellel, ami összkerék hajtással próbál helytállni a versenyben. Itt azonban a rendszer különlegessége a szabályozhatósága. Hátránya a tömege, ami ráadásul a keréknél jelentkezik. A megjelent fotón elöl csak egy tárcsafék és féknyereg található, így visszakapunk valamit a súlynövekedésből.

Wunderlich X2

 

Véletlen egybeesés vagy sem, de a gyárhoz közel álló Wunderlich még 2015-ben mutatott be egy hasonló elgondolású motort. Az X2 verzió 156 lóerő teljesítményre képes.

ugrás fel