EST. 2002

COTA – Marquez

Argentina után nem kis port kavart Marc Marquez versenyzése, mindenki szankciókat akart azokkal szemben akik veszélyeztetik a másikat. Marcnak sikerült ebben is élen járnia, a Q2 nem vette észre az érkező Vinalest aki ezzel értékes lehetőségtől esett el.

Marc az eset után azonnal elnézést kért a boxban honfitárástól aki nem reagálta túl az eseményeket. A versenybíróság megbüntette a világbajnokot aki így három hellyel hátrébb rajtolhatott. Marc azt nyilatkozta, hogy ha mindenkire vonatkoznak a szabályok akkor számára tökéletes és elfogadja a büntetést”. A szabályok mindenkire vonatkoznak, így Pol Espergarot is szankcionálták aki 15. helyről vághatott neki a KTM nyergében.

A versenyen Marc a második sorból indult de mindenki tudta, hogy ez sokáig nem fogja megállítani. Pedrosa is ott volt a rajtrácson de kérdéses volt, hogy betudja egyáltalán fejezni a futamot a sérült kezével.

A rajtrácson tehát Vinales, Iannone és Zarco volt az első sor. A rajtot a Suzukis Iannone kapta el a legjobban, de az első kör végére Marc és a Honda bedarálta a mezőny elejét, és saját tempóra váltott. Az olasz még egy darabig próbálta tartani a tempót de végül a regnáló világbajnok lerázta magáról és elkezdte saját versenyét.

Kicsit hátrébb Rossi Zarcoval küzdött amiből végül a gyári Yamaha csapat versenyzője került ki győztesen. Ezután Vinales indult el aki egész hétvégén jó formában motorozott, átküzdötte magát a Suzukin és átvette a második helyet. Rossi közben hátulról zárkózott fel de Ő már nem bírt honfitárásával, Iannone állta a sarat.

Az Argentínában jól szereplő Cal Crutchlow sajnos elcsúszott, betudta ugyan fejezni a versenyt de csak a 19. helyen. Még rosszabbul járt Alex Rins aki szintén esett és befejezni sem tudta a versenyt.

Előzések nem voltak az élen, Marquez unalmasra verte a mezőnyt és hatodszorra is nyerni tudott. A Yamaha talán végre hallgat Vinales tanácsaira és a spanyol kiléphet a fejlesztések tekintetében Rossi árnyékából. A hangvillásoknak szükségük van rá mert idén újra a Honda tud a legjobban alkalmazkodni a különböző pályákhoz.

A Ducati nem találta magát, ezért is szép eredmény Dovizioso hatodik helye, Lorenzo még a szatellit csapatok versenyzőivel sem bírt.

A Suzuki viszont egyre jobban teljesít, lassan minden versenyen számolni kell velük és valamelyik versenyzőjük odaér az elejébe. Ha ezt így folytatják elkezdünk hinni Lorenzo érkezésében.

Az Aprilia és Aleix Espergaro aki a legutolsó versenyen szintén pórul járt jól ment és a tizedik helyen fejezte be a versenyt. Dani Pedrosa igazi hős volt a hétvégén, felemás kesztyűben és hatalmas fájdalmak mellett is befejezte a versenyt és a hetedik lett.

A viták talán elcsendesednek, egyértelmű újra a Marquez dominancia, Őt kell megverni és nehéz lesz, nem csak gyors de mentálisan is erős. Az üzengetések sem tudták megtörni a fókuszt és könnyedén utasított maga mögé mindenkit a hétvégén. Két hét múlva Jerezben találkoznak újra csapatok, reméljük kicsit izgalmasabb futamot láthatunk.

Poz. Versenyző Nemzet Motor Idő
1 Marc MARQUEZ SPA Honda 41’52”002
2 Maverick VIÑALES SPA Yamaha +3”560
3 Andrea IANNONE ITA Suzuki +6”704
4 Valentino ROSSI ITA Yamaha +9”587
5 Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati +13”570
6 Johann ZARCO FRA Yamaha +14”231
7 Dani PEDROSA SPA Honda +18”201
8 Tito RABAT SPA Ducati +28”537
9 Jack MILLER AUS Ducati +28”671
10 Aleix ESPARGARO SPA Aprilia +28”875
11 Jorge LORENZO SPA Ducati +31”355
12 Danilo PETRUCCI ITA Ducati +34”993
13 Pol ESPARGARO SPA KTM +37”264
14 Takaaki NAKAGAMI JPN Honda +39”335
15 Alvaro BAUTISTA SPA Ducati +40”887
16 Bradley SMITH GBR KTM +48”475
17 Scott REDDING GBR Aprilia +49”995
18 Thomas LUTHI SWI Honda +51”115
19 Cal CRUTCHLOW GBR Honda +59”055
20 Xavier SIMEON BEL Ducati +59”747
21 Franco MORBIDELLI ITA Honda +1’00”513
DNF Alex RINS SPA Suzuki 10 Giri
DNF Hafizh SYAHRIN MAL Yamaha 12 Giri
DNF Karel ABRAHAM CZE Ducati 12 Giri
ugrás fel