Az idei év legizgalmasabb végjátékát láthattuk Spielbergben
Pedig a hétvége nem indult simán, sőt. A pályával már az időmérőkön is sok gond volt és ez a versenyzők között is kellő feszültséget generált a hétvégi futam előtt. Többen nyilatkozták, hogy nem indulnak el a hétvégi versenyen amennyiben esik az eső.
Az indok rendkívül egyszerű túl gyakran blokkol az első kerék főleg apálya bizonyos kanyarjaiban ahol a versenyzők a szélre húzódnak és így még nagyobb az esély egy esetleges esésnek. A probléma az F« autók által hagyott gumi miatt jelentkezik de az igazi gondot a közelre rakott korlátok és azok okozta esetleges sérülések jelentették. Érthető oknál fogva a versenyzők nem akartak egy 300 km/h órás féktáv után elesni majd egy szalagkorlátba csapódni.
Szerencsére a hétvégén messzire elkerülte a felhős idő a környéket így a versenyt biztonsággal és nyugalommal megrendezhették.
Az élről a regnáló világbajnok indulhatott aki az idei pontversenyt is vezeti igaz a nyomában több komoly ellenfél is a elérhető távolságban van így neki is minden pont számít, hogy megőrizze vagy növelni tudja előnyét.
A versenyen már a rajt izgalmakat hozott, ugyanis Marquezt szinte azonnal átugrotta az a Lorenzo aki egész évben látványosan szenvedett a Ducatival, azonban az új fejidom megjelenése óta ismét sikerült versenyképes időket elérnie. Az előzést követően fokozatosan épített fel előnyt az üldözőkkel szemben és az első 11 körben vezette a versenyt még annak ellenére is, hogy később kiderült a harmadik kört követően átállította a motorelektronikát az üzemanyagfogyasztás kontrollálása miatt.
Miközben Lorenzo vezette a futam első részét hátrébb folyamatosak voltak a csaták még a csapattársak között is. Rossi és Vinales is harcolt a helyekért ahol utobbi hibázott és így hátrébb került a hetedik helyre Pedrosa és Zarco mögé.
Marquez természetesen nem váratott sokáig magára és bár elengedte Lorenzot körről körre jött fel rá amíg Ő is nem hibázott és így a Ducatis Dovi mögé esett vissza. Szerencsére a Hinda versenyzőjét nem abból a fából faragták aki sokat kesereg egy hibán így pár kör alatt ismét támadási pozícióba ért és meg is előzte Doviziosot majd rövid időn belül a csapattárs Lorenzo is áldozatul esett a Marc tempójának.
Közben kicsit hátrébb Pedrosa és Zarco megindultak és kikerülték Rossit. Később kiderült, hogy a szintén spanyol Pedrosa direkt várt ki és indított később támadást, hogy spóroljon az üzemanyaggal.
A taktika bevált mert az időmérőn látványosan szenvedő Pedrosa sokkal jobb tapadással tudott felzárkózni az élen haladókra. Miközben Rossit átlépte Vinales és Marquezt nem engedte el Dovizioso Pedrosa megelőzte a lassuló Lorenzót és felzárkozott a harmadik helyre.
Innentől kezdetét vette az idei év talán legnagyobb csatája amiben a Marquez és Dovi volt a két főszereplő. Pedrosa teljesen felért rájuk de a hátsógumija tapadást vesztett és nem volt képes tartani a lépést az első két helyezettel.
Marquez hibázott és Dovi átvette a vezetést de a spanyol azonnal felzárkózott és teljesen elfeledkezve arról, hogy vezeti a VB-t szinte mindent megtett a győzelemért. Azonban most Dovi és a Ducati gyorsabbak voltak és bár hárman fordultak a célegyenesre megérdemelten nyert az olasz versenyző.
Marquez nyilatkozatában elmondta, hogy érezte ahogy az olasz ellenfele könnye tartja vele a lépést viszont mikor Ő követte teljes gázon kellett mennie és csak a balkanyarokban tudott gyorsabb lenni. Ezt Dovi is tudta és az utolsó körben úgy taktikázott, hogy a spanyol ne tudjon előnyt kovácsolni a két kanyarból amiben erősebb volt.
A befutó nagyon látványos volt ahogy az egész verseny. A Yamahák csak a 6. és a 7. helyen értek célba ami mutatja, hogy még mindig nincs rendben valami a motorral, már csak azért sem mert Zarco egy satelit csapattal a gyáriak előtt végzet.
Lorenzo megérdemelten boldog az eredménytől, 4. helyen végzet, 11 körig vezetett és csak 6 másodperccel maradt el az első időtől.
Vinales aki már csak harmadik az összetett versenyben továbbra is küszködik a motorral, a hátsó gumi gyorsan veszít a tapadásból és képtelen megfelelő köridőt teljesíteni. Kemény gumira szavaztak ahogy Rossi és csapata is és a verseny első szakaszában gyorsak is tudtak lenni azonban a gumi egy idő után elkezdett csúszkálni és ezzel vissza esett a teljesítményük is. Véleménye szerint azonban nem a gumiban van a hiba hanem a motorban mert Zarco és csapata képes megfelelő kigyorsítást és teljesítmény produkálni teljes verseny alatt.
A verseny végeredménye:
1 |
Andrea DOVIZIOSO |
ITA |
Ducati |
39’43”323 |
2 |
Marc MARQUEZ |
SPA |
Honda |
+0”176 |
3 |
Dani PEDROSA |
SPA |
Honda |
+2”661 |
4 |
Jorge LORENZO |
SPA |
Ducati |
+6”663 |
5 |
Johann ZARCO |
FRA |
Yamaha |
+7”262 |
6 |
Maverick VIÑALES |
SPA |
Yamaha |
+7”447 |
7 |
Valentino ROSSI |
ITA |
Yamaha |
+8”995 |
8 |
Alvaro BAUTISTA |
SPA |
Ducati |
+14”515 |
9 |
Loris BAZ |
FRA |
Ducati |
+19”620 |
10 |
Mika KALLIO |
FIN |
KTM |
+19”766 |
11 |
Andrea IANNONE |
ITA |
Suzuki |
+20”101 |
12 |
Scott REDDING |
GBR |
Ducati |
+25”523 |
13 |
Aleix ESPARGARO |
SPA |
Aprilia |
+26”700 |
14 |
Karel ABRAHAM |
CZE |
Ducati |
+27”321 |
15 |
Cal CRUTCHLOW |
GBR |
Honda |
+28”096 |
16 |
Alex RINS |
SPA |
Suzuki |
+32”912 |
17 |
Hector BARBERA |
SPA |
Ducati |
+34”112 |
18 |
Bradley SMITH |
GBR |
KTM |
+36”423 |
19 |
Tito RABAT |
SPA |
Honda |
+42”404 |
20 |
Sam LOWES |
GBR |
Aprilia |
+52”492 |
DNF |
Jack MILLER |
AUS |
Honda |
9 Giri |
DNF |
Danilo PETRUCCI |
ITA |
Ducati |
22 Giri |
DNF |
Jonas FOLGER |
GER |
Yamaha |
25 Giri |
DNF |
Pol ESPARGARO |
SPA |
KTM |
26 Giri |
A világbajnoskság állása:
1 |
Marc MARQUEZ |
Honda |
SPA |
174 |
2 |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati |
ITA |
158 |
3 |
Maverick VIÑALES |
Yamaha |
SPA |
150 |
4 |
Valentino ROSSI |
Yamaha |
ITA |
141 |
5 |
Dani PEDROSA |
Honda |
SPA |
139 |
6 |
Johann ZARCO |
Yamaha |
FRA |
99 |
7 |
Jorge LORENZO |
Ducati |
SPA |
79 |
8 |
Jonas FOLGER |
Yamaha |
GER |
77 |
9 |
Cal CRUTCHLOW |
Honda |
GBR |
76 |
10 |
Danilo PETRUCCI |
Ducati |
ITA |
75 |
11 |
Alvaro BAUTISTA |
Ducati |
SPA |
52 |
12 |
Aleix ESPARGARO |
Aprilia |
SPA |
43 |
13 |
Jack MILLER |
Honda |
AUS |
43 |
14 |
Loris BAZ |
Ducati |
FRA |
38 |
15 |
Scott REDDING |
Ducati |
GBR |
37 |
16 |
Andrea IANNONE |
Suzuki |
ITA |
33 |
17 |
Karel ABRAHAM |
Ducati |
CZE |
25 |
18 |
Tito RABAT |
Honda |
SPA |
23 |
19 |
Pol ESPARGARO |
KTM |
SPA |
21 |
20 |
Hector BARBERA |
Ducati |
SPA |
21 |
21 |
Alex RINS |
Suzuki |
SPA |
12 |
22 |
Bradley SMITH |
KTM |
GBR |
8 |
23 |
Michele PIRRO |
Ducati |
ITA |
7 |
24 |
Mika KALLIO |
KTM |
FIN |
6 |
25 |
Sam LOWES |
Aprilia |
GBR |
2 |
26 |
Sylvain GUINTOLI |
Suzuki |
FRA |
1 |
Legutóbbi hozzászólások