EST. 2002

Dovi megérdemelten nyert Marquez elött

Az idei év legizgalmasabb végjátékát láthattuk Spielbergben

Pedig a hétvége nem indult simán, sőt. A pályával már az időmérőkön is sok gond volt és ez a versenyzők között is kellő feszültséget generált a hétvégi futam előtt. Többen nyilatkozták, hogy nem indulnak el a hétvégi versenyen amennyiben esik az eső.

Az indok rendkívül egyszerű túl gyakran blokkol az első kerék főleg apálya bizonyos kanyarjaiban ahol a versenyzők a szélre húzódnak és így még nagyobb az esély egy esetleges esésnek. A probléma az F« autók által hagyott gumi miatt jelentkezik de az igazi gondot a közelre rakott korlátok és azok okozta esetleges sérülések jelentették. Érthető oknál fogva a versenyzők nem akartak egy 300 km/h órás féktáv után elesni majd egy szalagkorlátba csapódni.

Szerencsére a hétvégén messzire elkerülte a felhős idő a környéket így a versenyt biztonsággal és nyugalommal megrendezhették.

Az élről a regnáló világbajnok indulhatott aki az idei pontversenyt is vezeti igaz a nyomában több komoly ellenfél is a elérhető távolságban van így neki is minden pont számít, hogy megőrizze vagy növelni tudja előnyét.

A versenyen már a rajt izgalmakat hozott, ugyanis Marquezt szinte azonnal átugrotta az a Lorenzo aki egész évben látványosan szenvedett a Ducatival, azonban az új fejidom megjelenése óta ismét sikerült versenyképes időket elérnie. Az előzést követően fokozatosan épített fel előnyt az üldözőkkel szemben és az első 11 körben vezette a versenyt még annak ellenére is, hogy később kiderült a harmadik kört követően átállította a motorelektronikát az üzemanyagfogyasztás kontrollálása miatt.

Miközben Lorenzo vezette a futam első részét hátrébb folyamatosak voltak a csaták még a csapattársak között is. Rossi és Vinales is harcolt a helyekért ahol utobbi hibázott és így hátrébb került a hetedik helyre Pedrosa és Zarco mögé.

Marquez természetesen nem váratott sokáig magára és bár elengedte Lorenzot körről körre jött fel rá amíg Ő is nem hibázott és így a Ducatis Dovi mögé esett vissza. Szerencsére a Hinda versenyzőjét nem abból a fából faragták aki sokat kesereg egy hibán így pár kör alatt ismét támadási pozícióba ért és meg is előzte Doviziosot majd rövid időn belül a csapattárs Lorenzo is áldozatul esett a Marc tempójának.

Közben kicsit hátrébb Pedrosa és Zarco megindultak és kikerülték Rossit. Később kiderült, hogy a szintén spanyol Pedrosa direkt várt ki és indított később támadást, hogy spóroljon az üzemanyaggal.

A taktika bevált mert az időmérőn látványosan szenvedő Pedrosa sokkal jobb tapadással tudott felzárkózni az élen haladókra. Miközben Rossit átlépte Vinales és Marquezt nem engedte el Dovizioso Pedrosa megelőzte a lassuló Lorenzót és felzárkozott a harmadik helyre.

Innentől kezdetét vette az idei év talán legnagyobb csatája amiben a Marquez és Dovi volt a két főszereplő. Pedrosa teljesen felért rájuk de a hátsógumija tapadást vesztett és nem volt képes tartani a lépést az első két helyezettel.

Marquez hibázott és Dovi átvette a vezetést de a spanyol azonnal felzárkózott és teljesen elfeledkezve arról, hogy vezeti a VB-t szinte mindent megtett a győzelemért. Azonban most Dovi és a Ducati gyorsabbak voltak és bár hárman fordultak a célegyenesre megérdemelten nyert az olasz versenyző.

Marquez nyilatkozatában elmondta, hogy érezte ahogy az olasz ellenfele könnye tartja vele a lépést viszont mikor Ő követte teljes gázon kellett mennie és csak a balkanyarokban tudott gyorsabb lenni. Ezt Dovi is tudta és az utolsó körben úgy taktikázott, hogy a spanyol ne tudjon előnyt kovácsolni a két kanyarból amiben erősebb volt.

A befutó nagyon látványos volt ahogy az egész verseny. A Yamahák csak a 6. és a 7. helyen értek célba ami mutatja, hogy még mindig nincs rendben valami a motorral, már csak azért sem mert Zarco egy satelit csapattal a gyáriak előtt végzet.

Lorenzo megérdemelten boldog az eredménytől, 4. helyen végzet, 11 körig vezetett és csak 6 másodperccel maradt el az első időtől.

Vinales aki már csak harmadik az összetett versenyben továbbra is küszködik a motorral, a hátsó gumi gyorsan veszít a tapadásból és képtelen megfelelő köridőt teljesíteni. Kemény gumira szavaztak ahogy Rossi és csapata is és a verseny első szakaszában gyorsak is tudtak lenni azonban a gumi egy idő után elkezdett csúszkálni és ezzel vissza esett a teljesítményük is. Véleménye szerint azonban nem a gumiban van a hiba hanem a motorban mert Zarco és csapata képes megfelelő kigyorsítást és teljesítmény produkálni teljes verseny alatt.

 A verseny végeredménye: 

1

Andrea DOVIZIOSO

ITA

Ducati

39’43”323

2

Marc MARQUEZ

SPA

Honda

+0”176

3

Dani PEDROSA

SPA

Honda

+2”661

4

Jorge LORENZO

SPA

Ducati

+6”663

5

Johann ZARCO

FRA

Yamaha

+7”262

6

Maverick VIÑALES

SPA

Yamaha

+7”447

7

Valentino ROSSI

ITA

Yamaha

+8”995

8

Alvaro BAUTISTA

SPA

Ducati

+14”515

9

Loris BAZ

FRA

Ducati

+19”620

10

Mika KALLIO

FIN

KTM

+19”766

11

Andrea IANNONE

ITA

Suzuki

+20”101

12

Scott REDDING

GBR

Ducati

+25”523

13

Aleix ESPARGARO

SPA

Aprilia

+26”700

14

Karel ABRAHAM

CZE

Ducati

+27”321

15

Cal CRUTCHLOW

GBR

Honda

+28”096

16

Alex RINS

SPA

Suzuki

+32”912

17

Hector BARBERA

SPA

Ducati

+34”112

18

Bradley SMITH

GBR

KTM

+36”423

19

Tito RABAT

SPA

Honda

+42”404

20

Sam LOWES

GBR

Aprilia

+52”492

DNF

Jack MILLER

AUS

Honda

9 Giri

DNF

Danilo PETRUCCI

ITA

Ducati

22 Giri

DNF

Jonas FOLGER

GER

Yamaha

25 Giri

DNF

Pol ESPARGARO

SPA

KTM

26 Giri

 

A világbajnoskság állása:

1

Marc MARQUEZ

Honda

SPA

174

2

Andrea DOVIZIOSO

Ducati

ITA

158

3

Maverick VIÑALES

Yamaha

SPA

150

4

Valentino ROSSI

Yamaha

ITA

141

5

Dani PEDROSA

Honda

SPA

139

6

Johann ZARCO

Yamaha

FRA

99

7

Jorge LORENZO

Ducati

SPA

79

8

Jonas FOLGER

Yamaha

GER

77

9

Cal CRUTCHLOW

Honda

GBR

76

10

Danilo PETRUCCI

Ducati

ITA

75

11

Alvaro BAUTISTA

Ducati

SPA

52

12

Aleix ESPARGARO

Aprilia

SPA

43

13

Jack MILLER

Honda

AUS

43

14

Loris BAZ

Ducati

FRA

38

15

Scott REDDING

Ducati

GBR

37

16

Andrea IANNONE

Suzuki

ITA

33

17

Karel ABRAHAM

Ducati

CZE

25

18

Tito RABAT

Honda

SPA

23

19

Pol ESPARGARO

KTM

SPA

21

20

Hector BARBERA

Ducati

SPA

21

21

Alex RINS

Suzuki

SPA

12

22

Bradley SMITH

KTM

GBR

8

23

Michele PIRRO

Ducati

ITA

7

24

Mika KALLIO

KTM

FIN

6

25

Sam LOWES

Aprilia

GBR

2

26

Sylvain GUINTOLI

Suzuki

FRA

1

ugrás fel