Megnéztük mivel kényeztetnek minket a vörösök a következő évben. Monster 1200, Supersport , Panigale, 1408, Multistrada 1200, 900. Ducati hét a motorinfon.
A Ducati percről percre erősődik mióta frigyre lépett a kontinens egyik autógyárával. Az idei évben igazán nagy újdonsággal nem rukkoltak elő a Borgo Panigale-i gyárban viszont annál több az érdekes módosítás és variáció. Kezdjünk is bele , mit vásárolhautnk magunknak tavasztól ha Ducatin szeretnénk ülni és új modellt keresünk. Folyamatosan 1 héten keresztül mutatjuk be a modelleket.
Ducati Monster 1200
Mikor Galluzzi 1993-ban megalkotta az első Monstert mindenki furcas tekintetekkel nézegette a csupasz jövevényt. Azóta minden kiadásban egyre komolyabb és egyre erősebb lett. 2017-ben sem lesz ez másképp és tisztelgésképp az első verzió elött újra visszakerűl az a bizonyos rögzitő fül.
A tervezők célja tehát egy kis nosztalgiát rejteni az új designba és minél inkább visszatérni az eredeti Monster vonalakhoz. Ennek jegyében tervezték újra a tankot ami jóval karcsúbb lett. Újra tervezték ezen felül a farokidomot és az első lámpát.
Az új verzió a legújabb fejlesztés a Testastretta 11 ° DS blokkal lett szerelve ami megfelel az Euro 4 elvárásoknak és 150 LE képes 9250 ford / perc-nél. (Ez 15 LE több, mint az előző Monster 1200 és 5 lóerővel több mint a Monster 1200 S elöző verziója). Maximális nyomatéka 126,2 Nm 7750 ford / perc.
A motor a váz részét képezi amihez a hátsó lengőkar is csatlakozik, Az utas lábtartó azonban külön elemként jelenik meg. A Riding módok között választhatunk a Sport, Touring és Urban verziók közül.Itt is megtaláljuk az IMU-t ami információval látja el az elektronikai rendszereket. BOSCH ABS rendszer mellett természetesen alapfelszereltség DWC rendszer is.
A kipufogó rendszer 2-12 rendszer felszerelve lambda érzékelővel ami mindkét henger teljesítményét külön kezeli. A szelepek ellenőrzése 30.000 km-es intervallumra esik.
Az alap változatban Kayaba első villát találunk Sachs hátsó gátlóval párosítva. A fékrendszer M4.32 Brembo monoblokk 4 dugattyús radiális féknyereg, 320 mm féktárcsákkal szerelve. A hátsó féknyereg szintén Brembo és 245mm átmérőjű féktárcsával dolgozik.
A Monster 10 küllős 3,5 „x 17” első és 6,0 „x 17” hátsó felniket kapott Pirelli Diablo Rosso III szerelve (120/70 és 190/55 ).
Elérhető lesz S változat is ami továbbra is a sportos jelleget hívatott kihangsúlyozni. Öhlins 48mm felfüggesztés ( vezérelt ) és rugóstag hátúl, Brembo M50 4 dugattyús radiális féknyereg 330mm féktárcsákkal, 3 küllős Y design kerekek, karbon első sárvédő és LED-es indexek, DRL (Daytime Running Light).
Ducati Monster 1200R
Az R verzió 10%-al nagyobb maximális teljesítménnyel rendelkezik és 5.5% + nyomatékkal. Ez több mint, 160 LE 9250 fordulat / perc teljesítmény és 131,4 Nm 7750 fordulat / percnél. A felfüggesztések 15mm magasabbak, a jobb fordulási képesség miatt. Ebből adódóan az ülésmagasság 830mm. A hátsó gumi mérete 200/55 ZR17 és Pirelli Diablo Supercorsa SP-vel van szerelve. Az R modell egy TiN bevonatu új fejlesztésű 48mm-es átmérővel rendelkező Öhlins-sel szerelik. A hátsó gátló akár csak az első szárak teljes mértékben állíthatóak.
Az R modell a kovácsolt kerekeknek és a karbon kiegészítőknek köszönhetően könnyebb mint az S verzió. A száraz tömege 180 kg. A hűtő oldalán találunk egy új takaró elemet R felirattal.
A nagy modellen kivűl felfrissült a kis tesvér is a Monster 821 de róla késöbb külön írunk. Addig is egy friss videó a 797-es verzióról illetve egy szösszenet, hogy a 2017-es év nagy dobása lehetne a 400-as Monster bevezetése valami ütős árcédulával Európában. De ezt majd meglátjuk.
Legutóbbi hozzászólások