Ducati 1299 Panigale és 2017 Panigale S
Ennél a modellnél leginkább elektronikai változtatások lesznek a következő évtől azok viszont igen fontosak. Tovább fejlesztik a DTC (Ducati Traction Control) és DWC (Ducati Wheelie Control) rendszereket.
A DTC vagyis a kipörgésgátló rendszer a TFT kijelzőn állítható nyolc szinten. A jelenlegi szoftver alapjait a tesztpilóták és a MotoGp valamint SBK tapasztalatok alapján állították össze. A rendszer egyik alapvető változása a nagyobb tolerancia vagyis minimális beavatkozás mellett elérni a legnagyobb tapadást akár versenypályán is. A DTC EVO rendszer információként folyamatosan a látható a kijelzőn.
A DWC EVO rendszer amely egy fejlett IMU-nak köszönhetően szinte minden információhóz hozzájut és képes feltérképezni egy sor fontos paramétert ( gyorsulás, sebbeség, kanyarodási szög, első kerék terhelés, stb ). A DWC EVO is nyolc fokozatban állítható és folyamatos megjelenik a kijelzőn, hogy ha piszkálod bizony megváltozik a motor teljesítménye.
Az IMU-ról már volt szó ami a lelke és kapuja az elektronikai csomagnak ami igen sok elemből épűl fel. A rendszer épp úgy képes információt juttatni az ABS vezérléshez mint az Öhlins felfüggesztések elektronikus rendszereinek szoftveréhez.
A teljesség igénye nélkül a Panigale a következőkkel lett felszerelve: Ride-by-Wire rendszer (RBW), a Ducati Adat analizátor (DDA +) és a Ducati Riding üzemmódok amik másképp kombinálják a Ducati Traction Control EVO (DTC), Ducati Wheelie Control EVO (DWC) Ducati Quick Shift (DQS), a motorfék-szabályozás (EBC) és az S változat, Ducati Electronic Suspension (DES).
Az S verziónál a kormányról is vezérelhetjü az elektronika bizonyos funkcióit, hogy gyorsabbak lehessünk a pályán.
Legutóbbi hozzászólások