Ez a konstrukció nyugdíjazza majd a bolognai L2-eseket.
Hamarosan lezárul egy igen sikeres korszak a gyorsasági motorversenyzésben. A Ducati megválik L2-es (a jelenlegi szabályozás szerint 1200 köbcentis erőforrásaitól), hogy 2019-tól már a V4-es, 1000 köbcentis aszfaltszaggatókkal támadják a szériaalapú gépek világbajnoki trónját. Jövőre még maradnak a Panigaléknél. Az elmúlt évtizedekben ezek a bolognai kéthengeresek hódítottak: 851, 888, 916, 996, 998, 999, 1098, 1198, 1199 Panigale R.
Amíg olaszok voltak a WorldSBK sorozat promóterei, úgy alkották a technikai regulákat, hogy a talján V2-eseknek kedvezzen. Ennek a korszaknak vége, hiszen már a MotoGP-t is tulajdonló Dorna menedzseli ezt a szériát is, az olaszoknak pedig be kell állnia a japánok mögé, ha versenyben akarnak maradni az elsőségért.
Ennek az új korszaknak az első darabja a fotókon látható V4-es remekmű. Eddig kevés információ szivárgott ki róla. A MotoGP átdolgozott, 90 fokos hengerszögű V4-esét kapja meg állítólag. A képek tanúsága szerint marad az egykarú lengővilla, a blokk alá behúzott kipufogódob, és a monocoque vázmegoldás (a blokk a teherviselő), csakúgy, mint a Panigalén.
Várhatóan a novemberi EICMA-n debütál az utcai változat, de ahogy a bevezetőben is írtuk, csak 2019-ben mutatkozhat be a WorldSBK futamokon.
Legutóbbi hozzászólások