EST. 2002

Ez lenne az új Hayabusa?

A Suzuki az utóbbi pár évben mintha visszavette volna a gázt az innováció terén. Míg 2016-ban bemutatták többek között az új GSX-R1000, GSX-250R, GSX-R125 és GSX-S125 modelleket, 18-ra nagyjából csak az SV650X és a feltámasztott Katana maradt. A sokat emlegettet Euro4-es uniós normák miatt a nálunk elérhető Suzuki paletta még talán szűkült is a kieső Hayabusával (itt búcsúztattuk) és az amúgy is 6 éve változatlan 600-as és 750-es GSX-R modellekkel. Mégis izgatottan spekulál a szakma, vajon mire készülnek a Suzuki háza táján. Lesz-e új Hayabusa? És ha igen mivel próbálkozik majd a gyártó hogy ismét egy „game changer” motort mutathasson be az általuk nyitott mega sport kategóriában.

A találgatásokat csak felpörgette Toshihiro Suzuki októberi nyilatkozata. A gyáróriás elnöke a Katana leleplezésekor a következőket mondta: „A mi feladatunk a Suzukinál olyan termékek létrehozása, amire az embereknek szükségük van, amik izgalmat és szórakozást hoznak az életükbe. A teljesen új Katana jól demonstrálja a Suzuki jövőjét. Sokkal több jön még, mivel kitartunk az vásárló központú hozzáállásunk mellett, előremutató és izgalmas motorokat adva az embereken világszerte. 2021-re 10 új modellt mutatunk be, kifejezetten a nagy motorkara fokuszálva, megerősítve a teljes kínálatunkat, meglévő modellek új szériáival is.”

Suzuki úr lelkesítő beszéde mellett másik fontos támpont a türelmetlen újságírók számára ez a 2015-ös tokiói motor show-n előkerült 3d-s tanulmány terv, melyben a GSX-R széria jövőjét öntötték formába. Ebből kiindulva a Japán szaklapok boldogan el is készítették az új Hayabusa rajzait (ezek a rajzok láthatóak a cikkünkben is). Eggyel konkrétabb fülesnek számítanak a benyújtott szabadalmi tervek, amik alapján egyértelmű, hogy új, az EU-ban is értékesíthető Hayabusán dolgoznak a kék márka mérnökei.  Az említett rajzon egy nagy négyhengeres blokk és a hozzá tartozó kipufogó rendszere látható, a Busára jellemző kétoldali kipufogó dobbal, újdonság a blokk alatti katalizátor. Állítólag az erőforrást 1340 cm3-re növelik, hogy könnyedén hozza a 200 lóerőt. Átdolgozzák a hengerfejet, a vázon is látható újdonság, de a csatlakozási pontok stimmelnek.

Másik régebb óta keringő pletyka a félautomata váltó. Ennek az alapja szintén egy szabadalmi rajz, amiből arra lehet következtetni, hogy a sebességváltást lényegében átveszi a motorvezérlő egység. A váltókar megmarad a lábunknál, váltáskor még kapunk is egy nosztalgikus kattanást, de valójában egy szenzort fogunk kattogtatni és a gép pakolja a fokozatokat.

Nagy az izgalom és sok a kérdőjel a sólyom jövőjével kapcsolatban, sokan turbó feltöltéssel képzelik el, mint a Kawasaki H2-t. Biztosat nem tudhatunk, jelenleg 2021-re várják, de ez még nem jelenti azt, hogy az év végén nem mutatják be hivatalosan.

Via BenettsAutoby.

 

ugrás fel