A Honda megtartotta a meghatározó megjelenést sugárzó LED fényszórót, a designt pedig inkább a retró felé terelte. Japánban újra divatba jött a klasszik naked de a Honda nem a Kawasaki modelljét választotta és egy régi motort húzott elő a zsákból, sokkal inkább egy modern tervet ültetett rá a megszokott klasszik jegyekre.
Technikailag is sikerült előrébb lépni az új CB1000R verzióval, + 20 lóerő és – 12 kg. Az új erőforrás 145 lóerőt teljesít 10500 fordulat mellett, a furat és a löket változatlan maradt de a sűrítés 10,4: 1-ről 11,6: 1-re nőtt míg a dugattyúk a Fireblade-nél is használt öntött technológiát alkalmazzák.
Új kipufogó rendszert is kapott CB1000R, a 4-2-1 rendszer4,5 kilogrammal könnyebb mint elődje és jóval mélyebb hangzást biztosít 5500 fordulattól. A motor tömege teletankolva 212 kg míg a súlyelosztása a következő képen alakul, 48,5% elöl és 51,5 % hátul. A futómű egy teljesen állítható Showa rugóstagra épül ( SFF-BP ), a fékek 4 dugattyús és radiálisak amik két 310mm-es féktárcsákat szorítanak.
A speciális változatban szériában kapunk gyorsváltót és fűtött markolatot. Elektronika terén a megszokott négy opció közül tudunk választani,Rain, Standard, Sport és egyedi.
Összefoglalva: A gyártok végre kezdenek vissza találni önmagukhoz, izgalmas és egyedi a márkára jellemző vonásokkal rendelkező koncepciók majd termékek születnek. Ennek nagyon jó példája az CB1000R ami nekünk nagyon tetszik és reméljük a piacon is lesz rá érdeklődés.
HONDA CB1000R 2018: A MŰSZAKI ADATLAP
motor |
4 hengeres sorban, 4 hengeres tengelyszelep |
ccm3 |
998 cm3 |
Furat x utazás |
75 x 56,5 mm |
Sűrítési arány |
11,6: 1 |
Maximális teljesítmény |
145 lóerő (107 kW), 10 500 ford./perc |
Nyomaték |
104 Nm, 8 250 ford./perc |
Üzemanyag rendszer |
Honda PGM-FI elektronikus befecskendezés |
Tank kapacitása |
16,2 liter |
fogyasztás |
17,2 km / l (átlagos WMTC ciklus) |
indítás |
elektromos |
Az akkumulátor kapacitása |
12V / 8.6AH |
kuplung |
olajos |
változás |
6 jelentés |
Végső átvitel |
Egy lánc |
váz |
Acél felső konzol alumínium oldalsó lemezekkel |
Méretek (LxLxA) |
2,120 x 789 mm x 1,095 mm |
tengelytávolság |
1,455 mm |
Kormányhüvely döntése |
25. |
nyom |
100 mm |
Nyeregmagasság |
830 mm |
Magasság a padlóról |
135 mm |
Tömeg a teljes értékben |
212 kg |
Első felfüggesztés |
Állítható SF-BP USD Showa Fork |
Hátsó felfüggesztés |
Állítható Showa lengéscsillapító |
Kerekek |
Préselt alumínium split versenyen |
Első gumiabroncs |
120/70 ZR17 |
Hátsó gumiabroncs |
190/55 ZR17 |
Típus ABS |
Két csatorna |
Első fék |
310 mm-es lebegő tárcsák 4-dugattyús radiális rögzítőkkel |
Hátsó fék |
256 mm-es tárcsa 2 db dugattyús féknyergel |
hangszerelés |
Digitális Full-LCD |
lámpa |
Full LED-es |
Legutóbbi hozzászólások