EST. 2002

Kymco Ionex

A tajvani óriás egy új elektromos koncepciót rendszeresítene melynek neve IONEX. Az ötlet lényege, hogy az új e-járműveken kívül akkumulátorcsere-gyűrűt és nyilvános töltési infrastruktúrát is építenének . A Kymco 2019-től telepítené a technológiát Európában, előtte az ázsiai piacokon debütál a rendszer.

A Kymco elnöke, Allen Ko bemutatta az Ionex koncepciót a Tokyo Motor Show (március 23-25, 2018) színpadán.

Az Ionex koncepció középpontjában egy új ellátási infrastruktúra áll, amelyet a gyártó víziójában sűrűn szőtt töltőállomás-hálózat formájában mutatnának be a közönségnek. Az olyan speciális töltőállomásokon (Ionex Energy Stations), amelyeket a Kymco már számos különböző verzióban kifejlesztett, hagyományos módon kell tölteniük az akkukat, vagy – ha nincs idő csere is lehetséges.

Magáról az ötletről már többször irtunk, sokan úgy gondolják, hogy ez a jövő megoldása az elektromos járművek elterjedésében. Mivel a töltés normál hálózatról lassú, így vagy gyors töltőkkel vagy cserével lehet életképessé tenni az eszközöket. Az egyetlen gond az egy az egyben cserében, hogy az akkumulátorok használódnak így a rendszerben könnyen cserélhetünk egy új akkumulátort egy használtabbra és fordítva. Az IONEX név alatt 10 elektromos járművet mutatnak be a következő három évben amikből mintegy 500.000 darabot szeretnének értékesíteni 20 országban.

A projekt prezentáció alatt bemutattak egy új robogót amely 5 akkumulátort képes fogadni és 200 kilométeres hatótávolsággal rendelkezik.

A Kymco elnöke kiemelte, hogy a stratégia kulcs eleme, hogy olcsó járműveket gyártsanak. A cég komplett flották kiszolgálására is alkalmasnak látja a rendszert. Így lett pár év múlva már hangtalanul suhanhatnak a postások városaink utcáin.

ugrás fel