A három napos teszt a második az idei szezonban és a naptárban újnak számító Chang International Circuit betonján próbálhatták ki a csapatok az eddigi fejlesztések hatékonyságát.
HONDA
A teszt egyértelmű győztese a Honda, mind két versenyzője nagyon konzekvens teljesítményt nyújtott végig mind a három nap alatt. A 25. születésnapját ünneplő Marquez tempóját tartotta legjobbnak Rossi is de végül Dani Pedrosa húzta be az utolsó pillanatban a teszt leggyorsabb körét.
#ThaiTest: Pedrosa pounces to top Day 3 💪
Honda make it three in a row as the ‘Little Samurai’ sets the fastest ever lap at Buriram#MotoGP | 📰 https://t.co/mRL6fMJc22 pic.twitter.com/ZebqwKpfex
— MotoGP™ 🇹🇭⏱ (@MotoGP) 18 February 2018
Pedrosa folyamatosan jól teljesít de az LCR Honda versenyzője Cal Crutchlow is az összetett 4. helyen végzett. Az első 4 helyezett között 3 Honda versenyzőt találunk de a leggyorsabb újonc Nakagami is Honda nyergében lett tizedik a hétvégén. A japán gyártó tehát jó irányba terelte a fejlesztéseket és jelenleg is tesztelnek egy szénszálas hátsó lengővillát illetve új aero idomokat. Marquez :
Marquez is happy after a productive three days in Thailand 😁
But how are the rest of the field feeling about the #ThaiTest? 🎥 https://t.co/0PbAHSZA18 pic.twitter.com/qURxcjHQiO
— MotoGP™ 🇹🇭⏱ (@MotoGP) 18 February 2018
AERO elemek
Az aero elemek az egyik meghatározó fejlesztési csomag a tesztek alatt minden csapatnál. Bár nem lehet vele versenyt nyerni fontos, hogy melyik megoldás mellett teszi le egy versenyző a voksát. A nagyobb idomok jobb leszorító erőt generálnak ezért kevesebbet egykerekezik a motor és a féktávokon is stabilabb, cserébe a kanyarokban lehet vele időt veszíteni.
A Honda jelenleg is kísérletezik egy új elemmel és még nem döntöttek, de hasonló cipőben van a Ducati is. Itt Lorenzo az új verziót dicsérte míg csapattársa Dovi még nem döntött. A Suzukinál bevált az újítás és Rins szerint úgy tudták tovább lent tartani a kereket, hogy nem veszítettek a végsebességből.
DUCATI
A Ducati ismét érdekes tesztet zárt, mint szinte mindig most is teljesen külön teljesítményt nyújt a két gyári versenyző. Dovi rengeteteg tesztelt és dolgozott és elégedett a tempóval és a fejlesztésekkel is de még nem állt teljesen össze a technikai csomag. Még van egy teszt tehát akár ez sikerülhet is, addig is új vázat is teszteltek és az aero elemekkel is dolgozott az összesített 7. helyen végző versenyző.
Lorenzo már nem ennyire derűlátó, nem érezte jól magát a motoron pedig az utolsó teszten nem hivatalos pályarekorddal zárt és sokan azt várták végre megtört a jég. Azonban az új alkatrészek megint nem feküdtek a spanyolnak ezért el is kérték a GP17-es verziót Petrucci csapatától aki így kipróbálhatta az idei motort. Az biztosan kiderült, hogy Lorenzo nem fog visszatérni a régi verzióhoz. Itt sokkal nagyobb munkára lesz szükség, hogy az 1 hónap múlva esedékes rajtra összeálljon a csomag és versenyképes legyen a volt világbajnok.
Dude, where’s my bike? @Petrux9 🤷♂️ pic.twitter.com/PMjp5Yvp4E
— MotoGP™ 🇹🇭⏱ (@MotoGP) 18 February 2018
A vörösök a Yamaha csapatához hasonlóan olyan szatellit csapattal rendelkeznek aminek a versenyzője jobb eredményt ért el mint a gyári versenyzők. Petrucci egész hétvégén keményen dolgozott és összehasonlított, így csak rövid ideje maradt délután a gyors körökre de Ő is a 9. helyen végzett. Azonban az új szerzemény Jack Miller elképesztően jól teljesít azon a motoron amire tudjuk, hogy valaki vagy ráérez vagy szenved akár évekig is. Milller a Honda után gyorsan ráérzett és folyamatosan képes fejlődni. Lorenzo egyébként az összetett 16. hellyel távozott a tesztről.
„The circuit itself is very fast” – @jackmilleraus 💨
The Australian wasn’t hanging about on the second of the #ThaiTest as he ended the day in third 💪#MotoGP | 📰 https://t.co/8m9WyB0bV4 pic.twitter.com/rCJqmOt07Q
— MotoGP™ 🇹🇭⏱ (@MotoGP) 17 February 2018
SUZUKI
A Suzuki láthatóan jól fejlesztett az idei szezonra és a munka most is aktívan folyik a csapatnál. Rins jelenleg jobban teljesít mint Iannone de ez még változhat a rajtig. Viszont mindenképpen jó előjel, hogy most is az 5. helyen zárták az összesített tesztet Rins eredményének köszönhetően.
Az új aero elemek beváltak és reméljük Iannone is visszatálal a motivációhoz.
KTM
Az osztrák gyártó az átigazolási időszak egyik legizgalmasabb csapata lehet, pletykák szerint Marquez vagy Zarco is a célpontok között lehet, ahogy Petrucci is új csapatot és gyári ülést fog keresni jövőre. Az osztrák gyár versenyzői a 18 és a 19 helyen végeztek, kipróbálva az új aero elemeket.
YAMAHA
Nem véletlenül maradt a hangvillás csapat a sor legvégére. A két tehetséges versenyző és a sorozat egyik legjobb versenymotorja egyaránt komoly problémákkal küzdenek. Vinales egyenes élete legrosszabb tesztjének nevezte a hétvégét és csak azt a motort szeretné visszakapni amivel a csapathoz igazolásakor bemutatkozott. A teszt első időszakában Rossinak az elektronikával voltak problémái de később Ő is a hátsókerékre panaszkodott.
A csapattárs spanyol elmondása szerint minden területen van valami apró probléma de az igazi gond még mindig a hátsó kerék. Ha puha gumival mennek akkor gyorsak tudnak lenni de valamiért darabok szakadnak a ki a futófelületből és a gumi nem bírja sokáig. A keményebb gumival viszont nem tudnak gyorsak lenni. Vinales már visszatért a régi vázhoz de így sem oldódtak meg a gondok, sőt a spanyol szinte mindent kipróbált mindennel és olyan setup-ok is előkerültek a tarsolyból amiket sosem használtak de még ez sem vitte Őket közelebb a megoldáshoz.
Az ügy pikantériája, hogy miközben a két gyári versenyző szenved, Zarco a szatellit motoron vezette is a tesztet és csak az utolsó percben Pedrosa tudott nála jobbat menni. Azonban így is a második helyen végzett, ami elég nehezen érthető a gyári csapat szenvedése mellett.
The birthday boy rules on the second day in Thailand! 🎈🎉🎂@marcmarquez93 celebrated his 25th birthday in style at the #ThaiTest, leaving it late to set the first ever sub-1:30 laptime of Buriram 🔥#MotoGP | 📰 https://t.co/QOMWGosWF5 pic.twitter.com/H6qab85IvS
— MotoGP™ 🇹🇭⏱ (@MotoGP) 17 February 2018
Közben Vinales a 12. míg Rossi 10. helyen fejezte be összesítve a körözést. A Yamaha gyári csapata tehát tovább szenved és egyre komolyabb tűnik a probléma két olyan versenyzővel a tarsolyban akik akár esélyesek is lehetnek a GP megnyerésére. Vinales egyértelműen fogalmazott, mindent leteszteltünk, a gyárnak látnia kell, hogy valami nem stimmel és, hogy nem nálunk van a probléma. Meg kell találniuk a hiba forrását.
You didn’t think we would forget, did you?
The entire team wishes @valeyellow46 a happy 39th birthday!#MovistarYamaha | #MotoGP | #ThaiTest pic.twitter.com/IybB5QNTmd— Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) 16 February 2018
Rossi aki még nem döntötte el, hogy hosszabbít a csapatnál egyértelműen a Honda csapatát nevezte meg a legjobban teljesítő alakulatnak és Marquezt versenyzőnek. A Ducati a legutolsó teszt alkalmával remekelt de itt Ők is gondokkal küzdöttek míg a Honda minden pályán jól ment az idén.
The very latest from the #ThaiTest!
Zarco & Marquez the only riders under 1:30s and Syahrin continues to impress!👀
Check out the full roundup of the morning’s action: https://t.co/u7mbr2KJGV pic.twitter.com/ayjHF5bL3c
— MotoGP™ 🇹🇭⏱ (@MotoGP) 18 February 2018
Zarco aki szintén gyári szerződésre vágyik elképesztően teljesít. Ha így folytatja kizárt, hogy ne találjon a piacon egy komoly szerződést és egy jó motort, reméljük marad a Yamaha kötelékénél mert itt nagyon jól teljesít a francia versenyző.
Ne menjünk el szó nélkül a másik tehetséges Moto2 versenyző mellett sem, Franco Morbidelli Rossi mögött végzett a 13 helyen. Lesz ez még jobb is és örülünk, hogy jól érezte magát ebben a három napban.
Very happy with this three days of testing ✊🏽keep on learning 👍🏽 pic.twitter.com/F3dbyInYWl
— Franco Morbidelli (@FrankyMorbido12) 18 February 2018
A teszt alatt magas volt a hőmérséklet és ez sokakat a földre vitt.
First time out on the new @suzukimotogp aero fairing and @Rins42 does this 😣
At least he picked up the new part to take back to his mechanics! 😄 #RiderOK pic.twitter.com/zODRhjcY1k
— MotoGP™ 🇹🇭⏱ (@MotoGP) 17 February 2018
#MM93 had a small off at turn 12. By the looks of this picture he tried very, very hard to save it! 🙈 #NotThisTime #NextTime pic.twitter.com/2U2HNx46c8
— MotoGP™ 🇹🇭⏱ (@MotoGP) 18 February 2018
Poz. | versenyző | csapat | idő | nap | |
1 | PEDROSA, Dani | Repsol Honda csapata | 1’29 „781 | 3. nap | |
2 | ZARCO, Johann | Monster Yamaha Tech 3 | 1’29 „867 | 0 „086 | 3. nap |
3 | MARQUEZ, Marc | Repsol Honda csapata | 1’29 „969 | 0 „188 | 2. nap |
4 | CRUTCHLOW, Cal | LCR Honda CASTROL | 1’30 „064 | 0 „283 | 3. nap |
5 | RINS, Alex | Team SUZUKI ECSTAR | 1’30 „178 | 0 „397 | 3. nap |
6 | MILLER, Jack | Alma Pramac Racing | 1’30 „185 | 0 „404 | 2. nap |
7 | DOVIZIOSO, Andrea | Ducati csapat | 1’30 „192 | 0 „411 | 3. nap |
8 | VIñALES, Maverick | Movistar Yamaha MotoGP | 1’30 „274 | 0 „493 | 2. nap |
9 | PETRUCCI, Danilo | Alma Pramac Racing | 1’30 „367 | 0 „586 | 2. nap |
10 | NAKAGAMI, Takaaki | LCR Honda IDEMITSU | 1’30 „456 | 0 „675 | 3. nap |
11 | RABAT, Tito | Real Avintia Racing | 1’30 „476 | 0 „695 | 3. nap |
12 | ROSSI, Valentino | Movistar Yamaha MotoGP | 1’30 „511 | 0 „730 | 3. nap |
13 | MORBIDELLI, Franco | EG 0,0 Marc VDS | 1’30 „648 | 0 „867 | 3. nap |
14 | ESPARGARO, Aleix | Aprilia Racing Team Gresini | 1’30 „701 | 0 „920 | 3. nap |
15 | IANNONE, Andrea | Team SUZUKI ECSTAR | 1’30 „718 | 0 „937 | 3. nap |
16 | LORENZO, Jorge | Ducati csapat | 1’30 „729 | 0 „948 | 2. nap |
17 | BAUTISTA, Alvaro | Ángel Nieto csapat | 1’30 „883 | 1 „102 | 2. nap |
18 | SMITH, Bradley | Red Bull KTM gyári Racing | 1’30 „921 | 1 „140 | 3. nap |
19 | KALLIO, Mika | Red Bull KTM gyári Racing | 1’31 „169 | 1 „388 | 3. nap |
20 | REDDING, Scott | Aprilia Racing Team Gresini | 1’31 „311 | 1 „530 | 3. nap |
21 | LUTHI, Thomas | EG 0,0 Marc VDS | 1’31 „354 | 1 „573 | 3. nap |
22 | SYAHRIN, Hafizh | Monster Yamaha Tech 3 | 1’31 „537 | 1 „756 | 3. nap |
23 | ABRAHAM, Karel | Ángel Nieto csapat | 1’32 „024 | 2 „243 | 2. nap |
24 | SIMEON, Xavier | Real Avintia Racing | 1’32 „019 | 2 „238 | 3. nap |
Legutóbbi hozzászólások