EST. 2002

Zarco az élen az utolsó teszten

Vége a téli felkészülésnek és a most már jól látszik, hogy gyárak mire jutottak a téli felkészülés alatt. A legjobban egyértelműen a Honda csapatának sikerült zárnia ezt a telet. Minden teszten jól mentek és bár Katarban voltak gondjaik ez a pálya fekszik legkevésbé Marqueznek és a motornak is. A spanyol versenyző közben tökélyre fejlesztette a menthetetlennek tűnő csúszások visszahozását. Mindenki emlékszik a tavalyi évben bemutatott hihetetlenen 64 fokos mentésére. Most ezt megtolta még két fokkal és 66 fokos döntésnél komoly métereket csúsztatva sikerült visszaállítania a motort. Miller elmondása szerint egy kör alatt többször is elment a Honda eleje de Marc mindig visszahozta. Rossi véleménye szerint ez biztosan nem véletlen ez a rengeteg mentés, a stílusa is kedvez a kivitelezésnek és valószínűleg gyakorolta is. Hozzátette azt is, hogy ezt csak a Honda motorjával lehet végrehajtani, ha az Ő motorjuk eleje elmegy már nem lehet visszahozni.

A Yamaha továbbra is érdekes problémákkal küszködik, szokásukhoz híven az első napon gyorsak tudtak lenni majd visszazuhantak. Bár a váz már javult valamit még mindig szenvednek kigyorsításkor. Az első nap Vinales volt gyors a teszt végére Rossi lett sikeresebb a gyári csapatból. A francia Zarco ismét maga mögé gyűrte a gyári csapatokat és igazából mindenkit a mezőnyből, brutálisan jó idővel (1.54.029 ) vitte el a legjobb köridőt. Továbbra is fent áll tehát az ellentmondás ami ritkán fordul elő, egy szatellit versenyző jobb időt képes teljesíteni több alkalommal is mint a gyári versenyzők. Tavaly leginkább Rossi információi alapján módisították a gyári egységnél a motort de idén Vinales saját feje után szeretne menni. Ez mit fog jelenteni pontosan még nem tudjuk de más komponenseket biztosan fog használni.

Közben Rossi a teszten kvázi tisztázta, hogy még két évig szándékozik maradni és addig nem tud foglalkozni a csapatával. A Tech3 elhagyja a Yamaha gyára és a KTM csapattal fognak dolgozni, a legfrissebb bejelentés szerint 4 teljesen egyforma motor lesz a rajtrácsokon, így a Tech3 a gyári csapatokkal megegyező motorral fognak versenyezni. A szerződés 3 évről szól első körben.

A Ducati szintén renget fejlesztésen van túl és Dovizioso szerint ez az első olyan évaduk ahol a kezdetektől versenyképesek lehetnek. A szatellit csapatok itt is jól teljesítenek és a gyári versenyzők itt is másképp gondolkodnak a fejlesztésekről. Dovi szerint esélyt kell adni az új fejlesztéseknek és úgy jó ahogy van, míg Lorenzo a tavalyi vázzal próbálkozik.

A Suzuki is lépett egyet előre ami saját maga szintjéhez képest nagyon jó. Iannone még vezetni is tudta az utolsó teszt egy időszakát. Ez pozitív teljesítmény és véleményünk szerint könnyen bekerülhetnek az első tízbe verseny alatt is. Az Aprilia és a KTM már más kérdés, ott még van mind dolgozni, hogy valóban versenyképesek legyenek.

A csapatok ellenőrizték az esős verseny esélyét is, bár a pálya a sivatagi környezetben található már több futam alatt is esett az eső. Ezért a rendezők tartálykocsikból vizet locsoltak a pályára. Rossi szerint a sötétség ellenére is jól lehetett látni és a tapadással sem volt gond. Ilyen forróságban még éjszaka is gyorsan szárad a pálya tehát ha esik a verseny folytatódni fog.

Poz Versenyző Motor Idő Különbség
1 ZARCO, Johann Yamaha 1’54”029 53
2 ROSSI, Valentino Yamaha 1’54”276 0”247 49
3 DOVIZIOSO, Andrea Ducati 1’54”331 0”302 49
4 CRUTCHLOW, Cal Honda 1’54”457 0”428 57
5 VIÑALES, Maverick Yamaha 1’54”471 0”442 40
6 MARQUEZ, Marc Honda 1’54”591 0”562 75
7 RINS, Alex Suzuki 1’54”650 0”621 48
8 PETRUCCI, Danilo Ducati 1’54”659 0”630 56
9 LORENZO, Jorge Ducati 1’54”692 0”663 62
10 MILLER, Jack Ducati 1’54”749 0”720 56
11 PEDROSA, Dani Honda 1’54”774 0”745 44
12 MORBIDELLI, Franco Honda 1’55”132 1”103 54
13 SMITH, Bradley KTM 1’55”179 1”150 46
14 ESPARGARO, Aleix Aprilia 1’55”232 1”203 60
15 SYAHRIN, Hafizh Yamaha 1’55”273 1”244 44
16 ABRAHAM, Karel Ducati 1’55”300 1”271 50
17 BAUTISTA, Alvaro Ducati 1’55”347 1”318 58
18 RABAT, Tito Ducati 1’55”465 1”436 56
19 ESPARGARO, Pol KTM 1’55”489 1”460 47
20 REDDING, Scott Aprilia 1’55”595 1”566 53
21 NAKAGAMI, Takaaki Honda 1’55”763 1”734 40
22 SIMEON, Xavier Ducati 1’55”943 1”914 51
23 LUTHI, Thomas Honda 1’56”122 2”093 58
NC IANNONE, Andrea Suzuki
ugrás fel