EST. 2002

Katar – nyilatkozatok

Marqueznek deja vu érzése volt az utolsó körös előzést illetően. Ismét alul maradt de ez egyáltalán nem zavarja, nem tudott volna aludni ha nem próbálja meg . Ez a harmadik ilyen csatájuk volt és a spanyol reméli a jövőben sikeresebb lesz ezen a téren.

A Zarco előzésről elmondta „ Tudtam, hogy ha Andrea megelőzi Zarcot mennem kell vele, bár hol is történjen”. Marc igazi versenyző aki a győzelemért akár az esést is kockáztatja, most azonban boldogan távozik az első futamról, szerzett 20 pontot és a Ducati gyorsabb volt.

A Ducati tényleg gyorsabb volt és ezt Dovi is megerősítette nyilatkozatában. „Nem számítottam rá, hogy Marc velem marad az utolsó körig. A végén teljesen zárta az ívet így a rázókövön kellett előznöm és kihasználom a motorom erejét.” Elárulta, hogy a hátsó gumi nagyon puha volt ezért amíg Zarco motorozott az élen kímélte az abroncsot de a végére így is elkopott.

Lorenzo esése egy fék hiba miatt történhetett, pontos infók még nincsenek de egy hiányzó alkatrészt megtaláltak a szerelők a pályán. Nem tudni, hogy az esés előtt vagy közben került az aszfaltra, a spanyol versenyző 180 km/h sebbeségnél ugrott le a motorról. Jorge utalt rá, hogy míg a többiek lassultak Ő gyorsult az esés előtt. Jóslatokba nem akár bocsátkozni de szerinte felért volna a dobogóra, akár nyerhetett is volna.

Rossi viszont elégedett az eredménnyel. Mint kiderült nyilatkozatából a Zarco -féle hibánál nem akart előzni csupán a szélárnyékkal nem kalkulált megfelelően és a többiek azonnal kihasználták a hibát. Ő is pontosan úgy tervezte ahogy Marquez, ha Dovizioso elindul neki is előznie kell. Ennek a döntésnek köszönheti a harmadik helyezést ami talán jobb is lehetett volna ha nem hibázik.

Vinales egyszerre dühös és elégedett. Végre rátaláltak a jó útra, jól érezte magát a motoron de nem volt elegendő motorerő az előzésekhez. Most nem az elektronikai csomag fejlesztésével foglalkoztak hanem a beállításokkal és ez eredményt hozott. Régóta szerette volna ha ezt az irányt választják és most végre megtörtént. Sokkal jobban irányítható volt a motor féktávon, kigyorsításon és kanyarban egyaránt. A végére sikerült felzárkóznia és akár dobogóig is juthatott volna véleménye szerint ha egy nappal korábban találnak rá a jó útra és marad idő az elektronika módosítására.

 

Pedrosa nem kedveli Losail betoncsíkját és ezt nem is rejti véka alá. A katalán versenyző gumikopással szenvedett és nem tudta tartani Vinales és Petrucci támadását.

Morbidelli túl van az első GP versenyén és fantasztikus teljesítménnyel (16 másodperccel lemaradva) a 12. helyen végzett. A cél az volt, hogy befejezze a futamot de sikerült 4 értékes pontot is gyűjtenie Rossi pártfogoltjának. Szeretné minél jobban megismerni a motort és az elektronikát.. A VDS csapat mindenesetre már a debütálással is nagyon elégedett.

Petrucci Crutchlow-val a verseny elején, Pedrosával a végén vívott csatát aminek eredménye egy ötödik hely. Az olasz versenyző aki szintén Rossi barátja fejlődést vár a következő versenyre. A mostanin volt némi gondja a gumikkal amit meg is jósolt ( az agresszív vezetési stílusom hosszú távon túlzott gumikopáshoz vezethet ).

Zarco maradta végére, a francia aki lenyűgözi a világot egy szatellit motorral. A szerény és csendes versenyző aki rendkívül gyors most 5 körrel a vége előtt lelassult és be kellett érnie a nyolcadik hellyel. Pedig vezette a versenyt, jó volt a tempó és úgy tűnt talán élete első győzelme is elérhető közelségbe kerül. Zarco már az ötödik körben érezte, hogy nem stimmel valami és az utolsó körökre teljesen tapadást vesztett az első kerék. Próbált gyorsulni és tartani az értékes pozíciót de a motor csúszkálni kezdett alatta és majdnem elesett. A verseny végén a Michelin és a csapat technikusai is úgy látták, hogy gond volt az első gumival. Johann ismét szimpatikusan nyilatkozva csak annyit mondott „ Ez megtörténhet ebben a sportban, nem veszítettem el az optimizmusomat. Ha egy probléma ellenére nyolcadik leszel az azt jelenti, hogy versenyképes vagy”.

Nyitókép : Twitter

ugrás fel