EST. 2002

MotoGP Katar – versenyzői nyilatkozatok, vélemények

A Katarban megrendezett első versenyen egyértelműen Fausto Gresini csapata volt az igazi meglepetés. Nemcsak azért mert Enea Bastianini megszerezte a győzelmet, legalább annyira hatalmas siker Gresini harcának eredménye. Miközben a világ figyelme leginkább a gyári csapatokra vetül, egy kis csapat egy fiatal versenyzővel konzisztens teljesítményt nyújtva felér a csúcsra.

De nézzük, a többi versenyzőt, Ők hogyan látták a hétvégét.

Pol Espergaró

„Erősnek érzem magam, hogy elérjem azokat az eredményeket, amiket a Honda várt a szerződtetésemkor.”

A Katalán a harmadik helyen végzett a futamon, melyen végig dominált és a végén a gumikopás akadályozta meg a teljes sikerben. Nyilatkozatából kiderül, hogy minden tökéletes volt a versenyen, nem is számított rá, hogy az élmezőnyben tud majd motorozni, végül üzemanyag hiány és gumikopás lassította, de így is rendkívül boldog. „Azt látjuk, hogy a Hondának van két nagyon jó versenyzője, és hosszú évek óta ez az első alkalom, hogy a Honda boldog lehet.”

Marc Marquez

A Honda másik versenyzője úgy látja, hogy Bastianini veszélyesebb ellenfél a világbajnoki sorozatban mint csapattársa, Pol.

MM szemében az első futamnak pozitív hozadéka 11 pont, és a fájdalommentes versenyzés. Igen, egyáltalán nem fájt a válla, ami rendkívül jó hír. Marc tempója nem volt elég gyors, és abban bízott, hogy a verseny 1.54-es időkkel megy végig. Próbált arra figyelni, hogy a 22 kör alatt ne legyen semmi gond, és végül ötödik lett, ami igazán jó kezdés.

A csapatmenedzser Puig is hasonló képen vélekedett: „Szerintem Marc abroncsválasztása megfelelő volt. Sajnos az elején kicsit elvesztette a tapadást, és úgy döntött visszavesz a tempóból, hogy elkerülje a további kockázatokat. Ebben a helyzetben az ötödik pozcióval járó pontszerzés volt a legjobb döntés. Ha más érzései lettek volna a motorról, akkor többet támad, mivel ez az Ő karaktere.”

Aleix Espargaró

„Az az érzésem, hogy én voltam a legerősebb”

Az Aprilia versenyzője a negyedik helyre repíti a csapat motorját, melytől nagyon boldog, annak ellenére is, hogy nem tudott közös dobogón állni testvérével.

„ Versenyzői pályafutásom alatt először éreztem, úgy hogy én vagyok a legerősebb. Nagyon gyors votlam, sok idő veszítettem, hogy megelőzzem Joant és Marcot. Aztán megpillantottam a táblán a +1-et és szárnyakat kaptam.” A spanyol versenyző célja, hogy minden hétvégén átélje ezt a sikert, miközben jól is szórakozik.

Csapattára Maverick Vinales nagyon nehéz versenyen van túl. „ A kanyar és a motor eleje a legnagyobb problémám. Az FP1 óta minden kanyarban elvesztem a stabilítást.”

Pecco Bagnaia és a Ducati

„Nem azért vagyok itt, hogy teszteljek, nyerni jöttem.”

Az olasz csapat első számú versenyzője nulla ponttal zárta a futamot, miután Jorge Martinnal történt incidens után mindketten a földre kerültek.

Az incidens oka, hogy Pecco megszerette volna előzni a nála 3-4 tizeddel lassabb Martint.  Hasonlóan ahhoz, ahogy a Yamahákat megelőzte az egyenesben akart támadni, de elnézte a féktávot. A motor eleje elment és elsodorta Martint. „Furcsa ütközés volt, nyilván elnézést kértem a Ducatitól és a Pramactól, meg persze Martintól is.”

Bagnaia szóvá tette, hogya tesztelés kezdete óta sosem ült ugyan azon a motoron két egymás utáni edzésen. Így nem tudta a vezetési stílusát a motorhoz vagy pályához igazítani.

Közben a Ducati már bocsánatot is kért versenyzőjétől: „ A mi hibánk volt, nem Peccoé.”

Dávide Tardozzi kért bocsánatot a katasztrofális hétvégéért, mivel a csapat egyetlen versenyzője sem tudta befejezni a futamot. Pecco ütközött, Miller elektronikai gondok miatt feladni kényszerült.

Tardozzi megérti a versenyzője dűhét, aki azt szeretné ha bíznának benne. „ Ez természetes, 100%-ban megbízunk Peccoban, és úgy gondoljuk, hogy Ő lesza következő három évben a versenyzőnk.Nagyon kedves és nagyon gyors versenyző, ezért úgy gondoljuk, hogy megadjuk neki amit megérdemel: egy olyan motort, ami lehetővé teszi számára, hogy győzni tudjon.”

Jack Miller félelmetes élményekről számolt be: “Ismejük a próblémát és remélem, hogy többet ez nem fordul elő. Mindenki elment mellettem az utolsó kanyarban. Féltem, hogy hátulról elüt egy versenyző. Próbáltam változtatni a gyújtástérképen de végül leállt a motor.”

Mir és Rins, avagy a Suzuki gyári csapata

Mir: „Inkább befejeztem a versenyt, még mielőtt elestem.”

Alex Rins versenye sem volt könnyű, már a rajtól szenvedett a motorral kapcsolatos problémák miatt. A fő gond a motor elejével volt, ami eddig sosem fordult elő a Suzukival. Alex elvesztette a bizalmát és ez megakadályozta, hogy nagyobb kockázatot vállaljon. Így nem tudott az előtte haladó csapattársára nyomást gyakorolni.

„ Nem számítottam rá, hogy ilyen gyors lesz a verseny, Pol Espargaro az elején nagyon gyors volt. Kétségtelenül fejlődnünk kell a kvalifikáción.”

A csapat másik pilótája is csalódottan távozott a futam után. Joan nem ilyen versenyre számított, azt gondolta a végén küzdhet a jobb helyezésért, mivel általában ez a csapat erőssége. Érdekessége, hogy Mir esetében bevált a jóslat, miszerint a hátsógumival gondok lehetnek. A Suzuki a Honda mellett az a gyártó, aki látványos fejlődést ért el a gyorsaság terén. A nagyobb erő azonban nagyobb igénybevételt is jelent a hátsó abroncs számára „ Nem volt meg a tapadás, sokat szenvedtem”.

Mir azonban a pozitív eredményekről is beszámolt: „Sokkal gyorsabbak voltunk mint tavaly ezen a pályán, ami azt is jelenti, hogy a motorunk fejlődött.”

Fabio Quartararo

„Az elsődleges célom, hogy a legjobb motorrt rakjuk össze, ami nagyon fontos a jövőre nézve.”

A regnáló világbajnok kilencedik helyen ért célba egy olyan pályán, amiről előre megjósolta, hogy nem fog kedvezni a Yamahának. Elmondása szerint a rajt jól sikerült, de a második körtől magas volt a keréknyomás. Az erős tempó miatt a hátsógumi vesztett versenyképességéből, és bár Fabió nagyobb tempóra számított, úgy érzi nem teljesíthettek volna jobban. Ez az igazi probléma.”

A francia versenyző szerint nem kiszámíthatatlan a szezon, csupán vannak olyan csapatok akik fantasztikus munkát végeztek. Úgy gondolom ez a kemény munkaeredménye. Azt is elárulta, hogy a jövő szempontjából kiemelten fontos a motor teljesítménye.

Ennyi fért mai összefoglalónkba, de hamarosan jelentkezünk a további érdekességekkel

nyitókép : twitter.com

ugrás fel